Uitgerekend September 2019

majom ik begrijp je gevoel wel. Ik heb vrijdag mijn verjaardag gevierd en eerlijk gezegd was ik al behoorlijk afgedraaid voordat de visite er was ? dus ik ben op een stoel in de tuin gaan zitten en heb me zo veel mogelijk laten helpen door iedereen. Zelfs mijn drankjes werden voor me ingeschonken i.p.v. andersom ? het was fijn dat iedereen zo betrokken was en ik gewoon rustig aan kon doen. Dat zou dan ook mijn tip zijn. Je lekker laten helpen en mensen komen maar naar jou toe als ze je willen spreken ?

Majom: He getsie, ik kan me helemaal indenken dat je dit hé-le-maal niet leuk vindt. Ik wil ook absoluut geen babyshower en houd er niet van om op die manier in de belangstelling te staan. Als je dan zoals nu overvallen wordt en misschien wel andere plannen had (ook al was het lekker niksen), dat is echt niet leuk. Inderdaad het gevoel dat mensen gewoon niet jouw wens gerespecteerd hebben, dan voelt het misschien of ze vooral voor zichzelf en elkaar een gezellig samenzijn willen hebben met jouw zwangerschap als aanleiding. Is er iemand die je toch even kunt vragen waarom ze dit tegen jouw wens in georganiseerd hebben? Wel een dilemma, want het is waarschijnlijk toch ook lief bedoelt en dan kun je je toch ook weer schuldig voelen als je het afblaast en mensen misschien op hun tenen trappen. Hoe dan ook zit je niet lekker in je gevoel: als je het door laat gaan niet en als je het afblaast waarschijnlijk ook niet. Maar als het echt een opluchting voor je zou betekenen.. dan gewoon doen! Wist je partner ervan en zat die ook in het comlot? Het is niet leuk om je zo 'ongehoord' te voelen.
AvdS: ik ben normaal niet zo vlijtig met de pooetsdoek ? en we hebben net heel wat kluswerkzaamheden achter de rug. Het geeft gewoon rust als het gedaan is en dan weet ik dat ik het voor daarna eventjes kan laten. En eigenlijk wil je ook gewoon dat het netjes ed is voor als de kraamzorg een week in je huis doorbrengt. Stom eigenlijk he.. ?
Mamapatty: tja, ze hebben ons mooi tuk die baby's.. ? Hopelijk valt het zweten mee! Gelukkig gaan we de komende dagen niet naar de 40 graden.

Oh dat is echt niet tof Majom, kan me voorstellen dat je ervan baalt. Wordt extra hard werken voor ze om het gezellig te maken. Laat ze maar werken en laat jij je maar verwennen en bedienen. Ik wil ook echt geen babyshower. Gelukkig wordt dat tot nu toe ook gewoon gerespecteerd. 
Minni, hier ook dikke zere slaperige vingers. Met buigen doet het zeer. Soms ook wit. Dus de doorbloeding is denk niet meer optimaal? één van de vele kwaaltjes hier?
juffielies, snel de knoop doorgehakt. Ondanks dat je een andere beval ervaring krijgt nu, sta je nog steeds in je oerkracht hoor. Keizersnede doe je ook niet ff zomaar. En 9 maanden gedragen?? hou ons op de hoogte van de datum. Lijkt me idd gek om te weten wanneer jullie papa en mama worden. Hopelijk ervaar je gauw rust ook in je gevoel nu de knoop doorgehakt is.
Ik heb helaas een virusje/ griepje onder de leden.. had al niet veel energie maar nu is het echt ver te zoeken met een vol hoofd en gesnotter. Maar met dit warme weer is het tempo wel goed aan te passen naar 0? 
Gister wel de kledingkast in geruimd. Wat een leuk klusje is dat zeg. Loop nu vaak de kamer ff in om even in de kast te kijken en kleertjes te bewonderen?
Fijne zondag!

Ohhh ik ben dus vanochtend verrast met m’n babyshower! Zag het totaaaaal niet aankomen! Was superleuk alleen achteraf wel even wat traantjes gelaten omdat m’n man me gewoon heeft laten gaan zonder dat ik mezelf een beetje fatsoenlijk eruit kon laten zien. Had gelukkig wel gedoucht maar dat was ook echt alles.. dus geen tanden gepoetst, make up en haar gedaan... ? Ja hormoontje was aanwezig daarna zeg maar!
maargoed het was echt superleuk en gezellig. Geen spelletjes behalve dat mn vriendinnen een kaartje invulde met de geboortedatum, naam etc en een abc’tje met allerlei dingen rondom baby/zwanger zijn/bevallen. Lekker taartjes gegeten en wat gedronken, gewoon relaxt zeg maar. 
Wel een beetje jammer dat ik er niet uit zag. Dus daardoor voelde ik me niet heel lekker erbij zitten zeg maar..
maargoed, mannen!! ?

Wat stom Majom dat er niet geluisterd is naar jou wensen. Hopelijk heb je het uiteindelijk als positief ervaren. 
En AvdS ? dat zijn dan weer dingen waar mannen niet over na lijken te denken soms. Grote ‘voordeel’ dat t n totale verrassing was. Gelukkig is mijn man lekker pragmatisch en was het voor mij geen verrassing meer, daar houd ik niet zo van. Hij heeft het nooit letterlijk uitgesproken, maar 4 augustus moest ik niets plannen en ik heb n lijstje met namen en nummers door moeten geven ? ik heb die zaterdag het hele huis gepoets (was echt n varkensstal, verbouwing enzo) en me gewoon netjes kunnen maken voor ik “weggelokt” werd. 
Wat goed dat je een keuze hebt gemaakt JuffieLies 
Wij zijn er helemaal klaar voor hier! Verbouwing ‘af’, morgen 37 weken, nog beetje uitrusten maar ik ben er klaar voor. Bevalling heb ik volledig losgelaten, het komt zoals het komt. Maak me er ook geen zorgen over. 

Bedankt voor alle lieve reacties! Ik kon niet echt meer afzeggen voor mijn gevoel omdat er ook vriendinnen kwamen die meer dan een uur moesten rijden en toen al bijna onderweg waren. Wel heb ik aangegeven in hun groepsapp te willen en van te voren gezegd dat ze niet een vrolijk verraste aanstaande moeder zouden treffen, omdat ik dacht hier heel duidelijk over te zijn geweest.
Het was opzich prima, maar ik heb er echt niet van kunnen genieten of het als leuk ervaren. Ook omdat ik in mijn gedachten steeds dacht, hoe hebben ze dit kunnen doen terwijl ik zo duidelijk ben geweest. En ook de stomme excuses van mensen die dan zeggen ja ik heb nog gezegd, ze wil geen babyshower. Tip voor iedereen die iemand kent die het echt niet wil. Doe het niet en als het wordt georganiseerd zeg dan ze wil het niet, dus ik kom niet. Mn hormonen zijn door dit gedoe ook flink aanwezig vandaag merk ik haha. 
Fijn dat jouw babyshower leuk was AvdS! Tja dat is waarschijnlijk niet iets waar mannen aan denken, maar ik kan mij voorstellen dat je dat zelf wel ongemakkelijk vindt.

Majom. Wat erg dat er niet naar je geluisterd is. Snap heel goed dat je er dan niet van genoten hebt. 
AvdS. Fijn dat jij wel van je verrassing genoten heb. Ondanks je je zo onzeker voelde. Ik loop juist nu vaker als een slons rond dan goed en netjes en dat bevalt me best. Maar ieder voor zich natuurlijk.
Ik heb het op het moment erg zwaar. Gelukkig slaap ik erg goed. Maar overdag is het afzien. Vooral die warme dagen hakken er flink in. Me voeten zijn enorm dik door het vocht weer, en mn vingers beginnen nu ook helaas.. Mn buik doet gelukkig niet zeer. Maar die schaamstreek, en lopen drama zoveel pijn !!  Maargoed we zijn nu op 35w en 3d dus het einde komt in zicht. De kleine beweegt super veel, en vandaag wat meer steken (krampen) rond me vagina. Maar ik verwacht niet dat ik deze week mama wordt, dat mag van mij al best wel aangezien ons kindje ong 2 weken voor op de groei ligt. Maar we gaan het zien.. Zeg nooit nooit maar verwacht nog niks.. Denk wel dat het vroeger komt dan 25sept. maar ook dat ik alleen maar denken, en heb ik daar geen input op natuurlijk.
Ben zo benieuwd naar al die namen en verhalen straks als we allemaal mama zijn ?

Majom: ik deel je gevoel een beetje... mijn vriend heeft zich perongeluk versproken en ik schijn zaterdag een "babyshower" te krijgen. Ik heb van te voren ook gezegd dat ik het niet wil maar ik heb me er bij neergelegr. Voor mijn vader + schoonouders is dit het eerste kleinkind, voor mijn zus, zwager en schoonzus ook hun eerste nichtje/baby in de familie... dus ik vind het wel prima. Maar wel heek vervelend dat ze niet naar jou hebben geluisterd uiteraard. 
Vorige week leken we zulk goed nieuws te hebben gehad: onze baby lag met haar hoofdje beneden. De verloskundige heeft dit met haar handen nagekeken, maar vrijdag in het ziekenhuis tijdens de laatste controle/groei-echo bleek ze toch met haar bips naar beneden te liggen. Beetje ingedaald en wel. Volgens de arts zou het een goede keuze zijn om een uitwendige versie te doen. Maandag + dinsdag was er geen plek dus toen ik net thuis was kon ik weer terug. Wat een pijn doet dat zeg, ondanks dat ik het erger verwachtte. Na 2 pogingen zijn we gestopt en eventuele volgende poging heeft de arts van tafel geveegd.  
Een stuitbevalling lijkt mij helemaal niets en wat volgens mij Juffielies al zei: 50% kans op alsnog een keizersnede dus daar gaan we dan ook voor. Hopen dat de afspraak snel gemaakt kan worden, want ik zit er nu wel een beetje doorheen van de zenuwen... goh wat spannend dan ineens he ?

Terug
Bovenaan