Uitgerekend September 2019

Ook mijn 1e bevalling. Ik ben er denk ik uit; het wordt een keizersnede. Bij een stuitbevalling is de kans alsnog 50 procent op een keizersnede en heb dan liever zekerheid dan weer een teleurstelling denk ik. Het enige balen daaraan vind ik dat ik dat “oergevoel” niet zal ervaren. Mentaal zit me dat wel een beetje in de weg. Net alsof ik de zwangerschap/bevalling niet helemaal “goed” af kan maken. Hopelijk mag ik dit ooit nog ervaren maar eerst maar eens deze ervaring ;-) 
Houden jullie ook veel meer vocht vast? Ben nu 36+5 en Ik voel me heel opgeblazen en ik krijg ook echt een dikker gezicht nu. 

Marieke: over het doorhebben of de bevalling begint.. Soms is je lichaam aan het 'voorrommelen' en dan kun je je idd afvragen  'is het begonnen'? Soms stopt het dan weer, dat kan. Bij mij begon het uit het niets met een wee. En was het heel snel duidelijk omdat de weeën elkaar heel snel op begonnen te volgen. Hoe dan ook, op zeker moment weet je echt wanneer het punt 'of no return' bereikt is en het doorzet (wel of niet met voorrommelen).
Juffielies: ah, de knoop doorgehakt! Ook al een datum geplanned? Mischien voel je je nog steeds heel oer hoor.. Ik heb zelf geen ervaring met een ks, maar hoe dan ook: het kindje wordt uit jóu geboren en jij levert, met hulp, die prestatie! Het is altijd een climax als het kindje er is! En dan besef je dat niet alleen het moment van bevallen, maar je de hele reis samen hebt gedaan! ?
Ik houd geen vocht vast, heb nog dunne enkeltjes en zelfde gezicht.
Mamapatty: tikje spannend dus dinsdag! Maarre.. misschien is deze baby super eigenwijs en ga je de 42 weken voor de verandering halen?? ??
Nou.. ik ga verse broodjes halen voor het ontbijt en dan daarna gaat de badkamer 'eraan' voor de beurt van het jaar.. ?? Ik lig op schema.. Fijne dag allemaal!
Groetjes, Eefje

Eefje- ergens heb ik dat gevoel ook wel weer een beetje? deze baby is wel erg druk in mijn buik nog en heeft het volgens mij echt prima daar. Groot gelijk met het aankomende weer ook... laat mama maar weer zweten!

Ik ga zo maar eens mijn benen scheren, topsport tegenwoordig hahahaha

Juffielies: Ik kan mij voorstellen dat het ineens ook een hele omslag geestelijk is. Natuurlijk ben je net zo goed in je kracht als oervrouw als je een keizersnede krijgt. 
Ik heb nu vooral opgezette vingers van het vocht.
Nog even wat van min afschrijven in de hoop de frustratie kwijt te raken. Ik heb tijdens mijn zwangerschap aangegeven bij iedereen dat ik geen babyshower wil. Het is niks voor mij en je maakt mij er niet gelukkig mee. Nu kreeg ik net te horen dat er vanmiddag toch allemaal vriendinnen, familie, schoonfamilie etc komt, om wat met zn allen te drinken en eten en cadeautjes etc. Momenteel ben ik nog behoorlijk gefrustreerd omdat ik zo vaak heb aangegeven dat ik niet wil en er dus blijkbaar niemand naar mij luisterd en ik nu gezellig moet gaan doen vanmiddag. 
Is er iemand die dit ook heeft gehad en zn emotie om heeft weten te zetten in leuke gedachten?

Pffff Majom wat een vervelende situatie... Ik kan me helemaal voorstellen dat je er totaal niet op zit te wachten. Het enige dat ik me kan bedenken nu als tip is dat je natuurlijk niet gezellig hoeft te doen als je je niet zo voelt. Immers ben je heel erg duidelijk geweest hierover. Dus ik zou proberen jezelf te zijn/voelen en daarmee misschien een beetje regie te houden en recht te doen aan je eigen behoeftes.
Ik begrijp ook ergens dat het nu misschien te laat is om alsnog de boel af te blazen maar als dat echt geen mogelijkheid? 
Fingers crossed dat het misschien toch nog meevalt en leuk is ?
Juffielies ik heb ook een dik gezicht in de ochtend... Trekt gelukkig weg in de loop van de dag. Verder de hele dag dikke vingers. 
Ik kijk ook heel erg uit naar de bevalling. Vooral nu jullie zeggen dat je het samen met de baby doet.. Lijkt me heel fijn om dat zo te ervaren. Heb ook echt wel zin om de kleine op mijn buik te hebben. Maar voorlopig heb ik het liefst dat ze zo lang mogelijk blijft zitten. Ik geniet heel erg van de zwangerschap en heb het idee hoe langer ze daar binnen zit hoe fijner het gaat zijn voor ons allemaal de eerste weken. Maar ja misschien dat ik daar binnenkort heel anders over denk.

Wat vervelend Majom. Ik vond het ontzettend leuk om hiermee verrast te worden maar als jij zo duidelijk hebt aangegeven hier helemaal geen behoefte aan te hebben moeten de mensen in je omgeving dat wel respecteren. Ik hoop dat het toch een beetje meevalt vanmiddag! 
Het vocht vasthouden is bij mij sinds ik verlof heb wel iets minder erg dan daarvoor. Ik heb wel een dik gezicht maar mijn voeten worden eigenlijk pas dik als ik te veel gelopen heb. Afwachten maar weer wat een paar warme dagen achter elkaar op dat vlak opleveren. 

Majom wat naar dat ze aan jouw wensen voorbij zijn gegaan, zeker als je zo duidelijk bent geweest. Ik heb geen tips voor je maar zou er proberen maar het beste van te maken. Wat een rot situatie! 
Eefje mooie woorden. Ik ga proberen het zo te zien. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat het kindje gezond en wel ter wereld komt en daar heb ik toch mooi 9 maanden Mn best voor gedaan :) datum prikken we vrijdag. Raar idee dat we dan weten wanneer we ouder worden! 
Mamaptty o benen scheren is echt een klus He Haha wat zit die buik toch in de weg! 
“Gelukkig” meer mensen die vocht vasthouden. In Mn vingers heb ik ook ja minni. Mn vingers doen ook echt zeer en zijn slaperig. Ach ja nog even volhouden en dan is die kleine er en krijgen we hopelijk ons eigen lijf weer snel terug! 

Terug
Bovenaan