Uitgerekend September 2019

Ik heb een babynestje kunnen lenen van een vriendin. Ik heb begrepen dat de baby er maar kort gebruik van maakt dus vond het zonde om een nieuwe te kopen. Ik ben wel jaloers op iedereen die goed slaapt hoor. Echt ellende hier.
Maar de dagen gaan bij mij dan weer wel goed. Ik voel me fit. Heb dit weekend mijn verjaardag nog gevierd en van tevoren had ik verwacht dat ik op een stoel zou zitten en bediend moest worden haha. Viel alles mee. Ik was zelf ook lekker in de weer. Gister lekker gezwommen. Nee de dagen zijn prima maar met de nachten ben ik zo klaar!

Mirtedebabyfabriek: van mij mag het ook nog wel even duren. Erg druk geweest en wil nog graag even echt héle dagen relaxen. Volgende week gaan de kids naar school en heb ik overdag wat exclusiever tijd voor mezelf en zitten de grootste klussen erop. Fijn!
Vanochtend weer naar de vk geweest en mijn leverwaarden en galzouten waren goed. Dus geen zwangerschapscholestase (galstuwing) gelukkig. Wie veel last krijgt van jeuk, vooral onder handen en voeten: meld het echt even bij je verloskundige! Want het kan minder onschuldig zijn dan je denkt.
Ook mijn ijzer was gestegen van 6.1 naar 6.8 en mijn voorraad van 9 naar 19. Dus heeft wel geloond om bij te slikken. Ik maak mijn strip gewoon af zodat ik blijf aanvullen.
We hadden een vervangende verloskundige (vanwege zomervakantie) en die heeft heel leuk aan mijn kids uitgelegd hoe ze met een wc-rolletje het hartje van de baby kunnen proberen te horen..?

[quote quote=10238385] Ik heb geen haast geniet nog volop van de kleine in mijn buik. Zit ook niet tegen de bevalling op heb er juist wel zin ben ook heel nieuwschierig of we een meisje of jongen krijgen. Had vannacht wel een verschrikkelijke droom dat de kleine het niet had gered ik werd zo naar en verdrietig wakker echt k*’t! Gelukkig gelijk beweging in buik wat bevestigde dat het een droom was. Hebben jullie dit ook, ik blijft mijn huis een troep vinden ondanks dat het opgeruimd is maar heb ook geen energie om het nog schoner te maken.. Leuk een kraamverzorgster maar ik voel wel de druk dat het heel netjes moet zijn echt iritant.[/quote]
Naar he zon droom.
ik ben ook 39.1. En weet niet of het me bij voorbaat al een mindere moeder maakt :p maar hij mag van mij rustig nog 2 weken blijven zitten. ( alleen heb je nooit garantie dat hij vanzelf komt, dat is dan wel weer spijtig ;))
Dagen gaan zo snel om. Heb onderhand keuzestress wat ik nu weer eens ga doen, straks komt hij 'ineens' en dan is dit deel op!

Heb ook wel het geluk dat ik me goed voel hoor en ook best goed slaap, met een dutje hier en daar overdag nog, maar man ik vind het zo relaxed verlof. Hoop maar dat ik de baby ook een beetje leuk vind straks :p 

En vind het zwanger zijn sinds week 30 ofzo eigenlijk juist steeds leuker worden ( op een werkdipje na) . het zijn zo duidelijk kleine voeten nu, zit zo lekker te trappelen en vind het ook zon gezellig idee dat hij/zij overal mee naartoe gaat. 

Haha Appelboompje. Ik denk dat je de baby vast wel leuk zal vinden straks ;)
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Heb de hele zwangerschap gehoopt en gedacht dat hij eerder zou komen en nu ik eenmaal verlof heb mag het van mij best nog even duren. Het is ook spannend hoe het straks zal zijn. Iig vast minder relaxed dan nu ;)

Ik vind verlof heerlijk. Maar kan niks doen met dit weer! Heel snel duizelig en kan de warmte niet kwijt. Ben nu 36+2 En ik heb juist zoiets van laat hem maar komen volgende week haha!
Had eerst echt zo'n gevoel van hij komt eerder. Maar hij is nog zo druk aan het bewegen dat ik nu zoiets heb van volgends mij blijft die nog wel even zitten ? maar kan niet wachten tot die er is. 
Mijn moeder helpt veel mee in het huishouden omdat ik dat al niet meer volhoud. Dus verveel me vaak ook gewoon ? heb alle kleertjes enzo al gewassen en gestreken. Vluchttas al bijna klaar. Alleen het bed nog op bierkratten. Dus ben er ook al bijna klaar voor!

Hier geen babynestje gekocht. We hebben boven een wieg en de kinderwagenbak zodat de baby in wat kleinere omgeving heeft.
Net weer bij de verloskundige geweest. Alles goed, alleen lastig te voelen hoe de baby nu precies ligt. Om er toch zeker van te zijn dat het hoofdje beneden ligt krijg ik alsnog een echo. Moet morgen even bellen om een afspraak te maken bij het echocentrum. Stiekem vind ik dat ook wel leuk, want ze heeft er gelijk een groeiecho van gemaakt, omdat ik nieuwsgierig ben en de groeiecho niet standaard is bij mijn verloskundige. Voor mijn gevoel ligt de baby ook goed, dus ben heel benieuwd wanneer ik heen kan en de kleine weer even kan zien :) De laatste keer was met de 20 wekenecho...
Succes allemaal vannacht en morgen met de hitte! Nog een dagje en dan koelt het weer af :)

Hallo, eigenlijk was ik 9-9 uitgerekend maar afgelopen woensdag is Sara geboren na 37 weken en 2 dagen. Het was voor haar en mij een overdonderende lancering op de wereld in goed een uur. Het rommelde al een paar dagen flink, en de vorige 2 bevallingen gingen ook vrij snel, maar dit had ik niet verwacht. Man en verloskundige waren net op tijd binnen.
inmiddels zit de kraamweek er alweer bijna op en wennen we als gezin steeds meer aan de gezinsuitbreiding. Wat is het toch bijzonder om weer zo’n klein hummeltje vast te houden.
voor iedereen heel veel succes met de laatste loodjes, zeker met dit weer valt het niet mee! 

Terug
Bovenaan