Uitgerekend September 2019

Even een baal momentje de eerste striae ontdekt op mn heup. Ik hoop dat het hier bij blijft. Zoveel gesmeerd 2 keer per dag, maar helaas. Overigens wel minder op mn heup gesmeerd het zit best ver naar achteren. Hopelijk blijft het hierbij! 
Hoe zit het bij jullie met de striae?

Wat spannend @DRS, dat je nu weet wanneer het zo ver is! Stijve vingers herken ik wel maar dat ze uit de kom schieten lijkt me super akelig!! Gelukkig weet je nu wanneer er een eind komt aan alle gekke zwangerschapskwaaltjes. 

Spannend DRS! Alvast veel succes en een goede bevalling gewenst!
Anemoontje: ik heb zelf geen striae. Volgens mij is dit vooral genetisch bepaald en heeft smeren verder niet zoveel zin. Dit omdat de striae komt door scheurtjes in het diepergelegen bindweefsel. Hopelijk blijft het hier een beetje bij voor je. Toch helaas beetje pech/geluk hebben.
Wat ik dan wel weer heb is volgens mij meer kleine adertjes op mijn benen sinds ik zwanger ben. En een dikke spatader erbij.. Dit is bij ons juist iets wat erfelijk bepaald is. Dus qua doorbloeding sta ik fysiek iets achter. Tegelijkertijd houd ik geen vocht vast en lijkt mijn circulatie goed te zijn. Wie het weet mag het zeggen hoe dit allemaal werkt en hoe deze processen lopen... Maar zo hebben we allemaal 'wat'. Eén ding is zeker: zwanger zijn is een unieke ervaring op alle fronten!
Ik geniet er echt nog even van. Volgens mij is ze dieper en dieper aan het zakken in het bekken. Voel het nu met regelmaat goed 'naar onderen' doortrekken en beetje steken.

Het is zo verschillend inderdaad. Hier veel striae aan de onderkant van mijn buik. (Zie het zelf eigenlijk niet dus schrik soms als ik voor de spiegel sta). Maar weer helemaal geen last van aders of vaatjes op mijn benen. Ook geen kramp in mijn benen e.d. Ik ben hypermobiel en het schijnt dat je vaten en huid dan ook wat slapper zijn. De striae is dus logisch te verklaren maar mijn benen houden het dan eigenlijk weer opvallend goed uit. 

Ik heb sinds deze week striae links en rechts van mijn navel en een beetje op de heupen. Maar ik had het ook in de pubertijd op mijn borsten dus ik had wel verwacht dat mijn huid deze groei ook niet bij zou kunnen houden. Gelukkig zie je van die oude striemen nauwelijks nog iets dus ik maak me er niet druk om :) Duurt wel een jaartje ofzo voordat dat rode eraf is helaas. 
Heb dan weer geen last van spataderen. ?

Hier met 40+2 inmiddels nog geen striae (maar ook hypermobiel @ZazouSept dus ieder lichaam is echt anders!), ook geen last van adertjes en hou geen vocht vast. Ik dacht dat ik dit laatste juist wel zou hebben tijdens de zwangerschap en zéker in de zomer maar ik mag dus zeker niet klagen! Ik heb overigens misschien 5x gesmeerd tijdens de afgelopen 9 maanden (ik koop het dan maar vergeet het net zo snel..) dus volgens mij is dat gewoon fijne geldklopperij. Het is inderdaad vaak erfelijk en mijn moeder en zus hadden ook geen striae.
@ DRS: wat spannend! Aftellen nu! Ik hoop dat je na de bevalling ook snel van de klachten af bent.
Hier ook altijd nog een druk mannetje en door zijn flinke bewegingen ook om de haverklap een harde buik. Ik hoop dat hij er nu toch wel zin in gaat krijgen om eruit te komen haha! 

Helaas zijn de weeën sinds dinsdagavond verdwenen. Gek dat je er dan toch op gaat zitten wachten. Maar vanavond een BBQ in de straat en daarna de aftrap van de feestweek dus meneer moet maar even wachten nog??
Gelukkig is de hitte weer voorbij, nu heerlijk alles open en laat maar door trekken dat windje !

Terug
Bovenaan