Uitgerekend September 2019

Ik heb inmiddels íets straei, maar niet op mijn buik maar vooral boven mijn heupbot iets. Best apart want vanaf daar groeit het nauwelijks en komt het dus ook nauwelijks op spanning.. Hopelijk blijft het daarbij. 
Ik hield ma/di/woe aardig wat vocht vast in mijn handen en voeten, maar gelukkig is dit vandaag weer helemaal weg!! Zal dan toch door de hitte gekomen zijn, want vandaag is het ook een stuk koeler. Was al bang dat ik zo'n ontplofte kop kreeg en dat ik mijn schoenen nog nauwelijks aan kon doen..?? Dan was het ook niet anders geweest natuurlijk maar liever gewoon niet haha.
Nu 37w3d.. sinds een paar dagen echt af en toe krampen in mijn buik/rug, maar die trekken ook wel weer na verloop van tijd weg. Zullen dus wel voorweeen zijn. Omdat ik een medische indicatie heb ivm mijn bloeddruk vandaag gesproken over evt. inleiden. Dit gaan ze dan met 40 weken doen. Ik hoop écht dat ze zich voor die tijd meldt en uit zichzelf komt.. zie het eigenlijk echt niet zitten om ingeleid te worden, is toch vaak pijnlijker en kans op meer gedoe. Ze zeiden dat als mijn bloeddruk zo blijft (gewoon normale waardes) evt. wel wat langer mag door lopen, maar dat was dan wel tegen medisch advies in (dat wil je natuurlijk ook niet). Daarnaast zie ik het ook niet zitten eigenlijk om tot 41/42 weken door te lopen. Naja hopen dat ze zich binnen nu en 2.5 week aandient!!???

Oeh spannend voor degenen die al wat voortekenen hebben gehad. Zal het nog augustus worden of toch september?!
Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest voor controle en hier is alles oké. Madame ligt nog steeds goed en zit nog prima, gelukkig.. Ben pas 36+2.
Net ook de kraamhulp over de vloer gehad voor een bakkie. Ideaal dat het een bekende is van ons dus ze kwam gewoon even voor de gezelligheid langs. Gelijk even kunnen checken hoe en wat qua dekentjes enzo. Dat vind ik toch zo lastig! Ben 24e uitgerekend dus ja her weer kan dan echt alle kanten op. Heb nu 2 dunnere dekentjes en 1 dikkere, maar van de dunne zei ze al dat die aan de dunne kant zijn. Dus toch nog maar even een dikkere erbij halen. ?

Wat spannend dat sommige nu echt (bijna) zijn uitgerekend en al wat voortekenen hebben.
Onze kleine is net helemaal goedgekeurd, ligt met hoofdje mooi naar beneden en loopt qua groei iets voor, vooral langere benen (papa is 1.93m). Ben zo benieuwd hoe het straks allemaal zal zijn. Nog even geduld, nu 36+4 weken.

Hormonen... 
Ik moest vanmorgen naar de fysio voor mijn handen. Toen ik de deur op slot wilde doen kwam ik erachter dat de sleutels nog aan de binnenkant in de deur zaten. Had mijn eigen sleutels dus wel mee maar dan gaat de deur niet open. Met het idee achterom te kunnen ben ik naar de fysio gegaan. eenmaal thuis kwam ik erachter dat er ook sleutels in de achterdeur zaten. Had mezelf dus, met sleutels, buitengesloten. 
Manlief op werk en ouders op de camping. Gelukkig was mijn schoonmoeder vrij om me even op te halen zodat ik bij haar thuis kon wachten tot mijn man thuis was. Toen ze de tuin inliep trof ze me hard huilend op een tuinstoel aan. Tijdens het huilen wist ik dat de tranen me niet zouden helpen maar ik kon niet stoppen. Dacht vooral aan mn vluchtkoffer die binnen stond. Gênant gewoon! Ik heb de hormonen maar de schuld gegeven. 
Inmiddels ben ik binnen. Mijn schoonvader is met een ladder door het slaapkamerraam geklommen. Wat een avontuur. 

Hier ook vandaag een afspraak gehad bij de VK, liggingsecho gehad. Ze ligt al lekker ingedaald, loopt opeens ook voor op de groei. Ben nu 36 + 4 en benen en hoofd zaten op 37 +3/4, buik normaal. Ze schat op 3600 gram. En verwacht dat ik zoals bij de meeste 1ste kindjes pas na 40 weken zal bevallen, zelf heb ik dat gevoel ook maar hoop eig eerder?
Merk wel dat het zwaarder wordt allemaal. Vandaag nog langs vriendin geweest, geluncht en twee keer kwartiertje gefietst en was kapot?
Ook hield ik met de warmte wel wat vocht vast, vooral in de vinger heb ik het snel. Als ik loop krijg ik binnen een paar minuten dikke vingers. ‘S ochtends voelen ze ook gespannen. Straie heb ik niet echt, wel een klein beetje maar heb eigenlijk zoiets van hoort erbij! 

Wendess nee harde buiken heb ik wel maar niet per se op bed.. 
Wel echt een hele slechte nacht gehad :-( ik heb echt het gevoel dat de baby niet meer past of zo. Mn buik en longen doen zo’n zeer.. was in staat om uit bed te gaan vannacht maar ben toch maar blijven liggen. Zo maar eens in bad, misschien helpt dat een beetje. Vanmiddag naar het ziekenhuis. Daar maar eens bespreken hoe ik me voel.. 

Terug
Bovenaan