Uitgerekend September 2019

Mientjeee ik heb daar inderdaad ook last van. Maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk de hele zwangerschap bang ben geweest en dat het gewoon per week verandert waar ik me druk om maak :p 
Als ze een dagje wat stiller is ben ik redelijk snel in paniek. Gelukkig kan mijn man me dan wel geruststellen. Het is gewoon zoveel fijner als ze gewoon lekker druk aan het trappelen is! Maar af en toe heeft ze blijkbaar gewoon haar dag niet ofzo.
Het vervelende is dat het waarschijnlijk ook niet stopt na de bevalling, dit soort zorgen, maar ik hoop wel dat we het met wat minder hormonen in ons lijf beter kunnen relativeren ?

Oh en Zazousept, inderdaad erg vervelend en jammer dat het niet kan gaan zoals je zelf had bedacht ☹️ 
Vind het ook wel gek dat dit soort protocollen verschillen per ziekenhuis.

Bedankt meiden. Ik heb met 23 weken opgenomen gelegen in het ziekenhuis met een nierbekkeninfectie en een aantal weken geleden ook weer een keer een urineweginfectie gehad. Daarom is mijn urine twee weken geleden op kweek gezet. Misschien ben ik wel voorbarig geweest in mijn conclusie hoor over wat nu wel en niet kan. Maandag maar eens horen van de gyneacoloog. Maar dat we 24 uur moeten blijven en dat de gyneacoloog de bevalling begeleidt heeft de verloskundige al wel verteld aan de telefoon gisteren. Daarom hebben we uiteindelijk nu ook voor een ander ziekenhuis gekozen dan in het oorspronkelijke plan. In dit ziekenhuis heb je een eigen kamer en kan papa ook blijven slapen. Nu ik al weet dat ik minimaal 24 uur moet blijven vind ik het wel fijn om niet op zaal te hoeven liggen. 

Mientjeee, ik heb dat inderdaad ook,  die zorgen! De ene dag erger dan de andere, zo lastig,  deels hormonen denk ik. Ik maak Me ook snel zorgen wanneer ik de kleine minder voel dan ik gewent ben.
Ik ben net de 37 weken gepasseerd maar van mij mag ze komen,  kan echt niet wachten en fijn idee om de controle terug te hebben (al zullen de zorgen dan nog wel deels blijven denk ik!). Ben ook erg benieuwd naar ons kleine wondertje dus hopelijk duurt het niet te lang meer, maar gek om te bedenken dat het ook nog eens 5 weken zou kunnen duren!
Krijg helaas wel steeds meer kwaaltjes, en ik vond het juist zo heerlijk gaan! Nu zooo moe, alleen de trap al op en ik ben buiten adem en dan nog niet te spreken over het slapen! Ik krijg zo'n last van mijn heupen tijdens het liggen, moet er regelmatig even uit om te bewegen, dus overdag maar een extra dutje.
Vandaag al weer de eerste gehad die appte of het al zo ver was.... Ik dacht echt: neeee niet nu al mensen die dat soort vragen stellen! Je hoort het wel als de baby er is.

Ah.. sterkte Zazou, dat is idd even schakelen. Jammer, maar wel goed dat ze jou en de baby goed in de gaten houden.
Ik ben niet bang om mijn baby te verliezen en dat er nog iets mis gaat. Misschien ook omdat het de derde is. Daarnaast ben ik ook wel spiritueel ingesteld en heb ik een reading laten doen op de komst van dit kindje. Dus ik heb er alle vertrouwen in.
Waar ik eerder een beetje mee zit is dat ik a.s. woensdag het afscheid en de begrafenis heb van mijn oma aan de andere kant van het land (uur en drie kwartier rijden). Dit is 2 dagen voor mijn uitgerekende datum. Niet gaan is geen optie voor mij. Dus ik heb een plaatselijke verloskundigenpraktijk benaderd en die staat standby. Omdat mijn vorige bevalling in 2 uur plaatsvond (vanaf de eerste wee), durf ik bij plotselinge weeën niet meer in de auto naar huis (ook al rijdt mijn man). Ik kan dan poliklinisch bevallen in het ziekenhuis aldaar onder hun begeleiding. Dinsdag stuurt de eigen praktijk dan na mijn laatste controle mijn zwangerschapsgegevens door naar de andere praktijk. Ik hoop natuurlijk dat de baby niet voor woensdag komt, want er naar toe met een baby van 1 tot 2 dagen oud is ook geen aanrader (en je weet niet hoe het loopt). Gelukkig heb ik 3 weken geleden heel goed afscheid genomen van mijn oma. Ze heeft toen ook heel bewust de baby gevoeld en met haar hand op de buik contact gemaakt.
Ik wens iedereen een mooie zondag en heb vertrouwen in jezelf en je lichaam voor de bevalling! ?

Hoi allemaal,
Vandaag is het september!!??? 'Onze' maand is aangebroken. Dat het de aankomende weken maar mag gaan regenen van mooi babynieuws in deze groep❤️
AvdS: ik weet niet of je al een al nieuwe dekentjes hebt, maar op mamaloes staat leuke, vaak met korting. Wij kregen de tip van de kraamzorg: dekentjes van Zaffiro. Inmiddels binnen; lekker zacht en warm.
DRS: spannend, nu komt het echt dichtbij. Voor jou bijna uren aftellen...
Juffielies: voor jou ook eigenlijk. Benieuwd naar jullie datum ook. Gek dat je dan ineens de datum van de geboorte weet, of niet? Nog maar even bewust genieten van het getrappel in je buik en aankomende week met z'n tweetjes. Hou ons op de hoogte!
Joycej: nog nieuwe ontwikkelingen? Heeft er iets doorgezet bij jou??
Egeltje: aw wat sneu dat je je kat moest inslapen.. wat een droevige timing. Wel fijn om te horen dat bij jullie de draaipoging is gelukt. Hoop dat jullie dwarskopje zo blijft liggen?
ZazouSept: balen zeg van die streptokok en dat je nu medisch bent geworden en je plannen moet bij stellen. Hopelijk kan er toch nog wel wat van je beval wensen doorgaan. Maar kan me voorstellen dat het even schakelen is voor jou. 
Mientjeee: angsten zijn zeker herkenbaar hoor. Met vlagen komen en gaan ze. Probeer maar te accepteren dat het erbij hoort en ook na de geboorte. Maar idd als die hormonen straks weer wat stabieler worden is het wellicht wat beter te relativeren. 
Hier ook beginnend straie. Ook bij mijn heup idd? en aangezien ik nog 4 weken moet verwachten ik nog wel wat mooie tekeningen erbij?
Morgen hier liggingsecho en dus laatste keer spieken? ben benieuwd! Verder kronkelt ze lekker daarbinnen. Soms iets minder aangenaam bij de ribben of krijg ik van die steken naar beneden. 
Afgelopen week lekker chill kleding en borstvoedingshempjes gekocht voor mezelf. Nog wat laatste dingetjes.. zo die tikken financieel toch nog even aan? Maar goed geloof dat we nu echt alles hebben en anders binnen no time bestelt. Nesteldrang is hier ook nog vol op aanwezig. Gaat me allemaal niet hard en snel genoeg ? haha. Slapen gaat wel weer echt wat beter, waardoor ik ook weer energie heb om dingen te ondernemen en te ruimen en poetsen?
Fijne zondag allemaal!? Kijk uit naar babynieuws!?

Eefje, jeetje dat is ook wat zeg. Je hebt wel echt een goed back-up plan zo gemaakt? hopelijk geeft dat wat rust. Sterkte!?

LadyJ: dat geeft idd wel een stuk rust, maar ik merk aan mezelf wel dat ik me aan het terugtrekken ben sociaal gezien en het gevoel heb dicht bij huis te willen blijven. Dit is voor mij teken dat 'het moment' echt dichterbij aan het komen is. Ook logisch, ik ben nu 39+2 weken zwanger. Maar ik hoop dat de baby en mijn oma het goed op elkaar afgestemd hebben. Ik denk zelf dat ik vrijdag op mijn uitgerekende datum ga bevallen na rustdag op donderdag. Dat is ook de rustigste dag van de week op ons bedrijf met weinig personeel in de buurt. Puur op gevoel hoor. Vanmiddag eigenlijk verjaardag, maar ik kies ervoor de drukte te laten gaan en thuis te cocoonen. Ik begin dit soort dingen steeds meer af te houden.

Terug
Bovenaan