Minni Wij hebben een matrasbeschermer van de Ikea. Volgens mij waterdicht, maar hij is gewoon zacht en niet krakerig en je zweet er ook niet extra van. Ik vind het zowiezo fijn om de matras te beschermen tegen zweet (denk aan die warme temperaturen).
Ik ga vanaf nu ook op een vuilnisemmerzak met handdoek zitten in de auto en op een badlaken op de bank. Mijn vliezen zijn de vorige 2x nooit spontaan gebroken, altijd tijdens de bevalling. Maar je weet idd maar nooit. Vandaag ben ik ook van huis en ik zorg dat ik iets bij me heb (lang vest oid) en om me heen kan slaan mochten de vliezen breken. Dat het dan niet meteen opcalt voor andere mensen. Het kan in kleine scheutjes gaan.. maar misschien ook een enorme plons??
Vanochtend naar de wc en ik kan nu wel echt duidelijk constateren dat de slijmprop in beweging is. Er zaten nl wat kleine sliertjes bloed in de afscheiding. Dus hier komt wat in beweging, al zegt het niets over wanneer de bevalling doorzet.
Einde van de ochtend naar de verloskundige, maar als ze voorstelt inwendig te checken hoe het ervoor staat of te strippen, denk ik dat ik toch nog even wacht daarmee en de natuur nog even zijn gang laat gaan.
Heb trouwens al 2 dagen een ontzettende beurs aanvoelende plek in mijn rechterlies. Zou de baby daar tegen aan hebben gedrukt of zou het een band kunnen zijn waarop spanning/druk toeneemt?