Uitgerekend September 2019

Eefje: Hier ook 40+4 vandaag. Verloskundige gaat vanmiddag kijken hoe we ervoor staan en dan eventueel strippen. ??
Geen voortekenen van een naderende bevalling vooralsnog. M’n schoonvader is vandaag jarig, hij hoopt dat ze vandaag geboren wordt. ☺️ 

Het is alweer even geleden dat ik hier iets heb geschreven maar lees wel af en toe mee.
Gefeliciteerd alle mama's! Leuk om te lezen lekker genieten allemaal van jullie kleintjes!
Ik ben ondertussen wel onwijs nieuwsgierig naar onze kleine man! Ben nu 38+4, kleine ligt al heel lang laag en vast. Zelf heb ik al vanaf het begin het idee dat de kleine eerder gaat komen maar we zullen het moeten afwachten..
Zo herkenbaar dat drukkende gevoel dat ie er aan de onderkant uit kan vallen, ik heb dat vooral als ik uit de auto stap. Ik moet dan ook even wachten met lopen want krijg dat een minder fijne pijnscheut van onder. Het niezen en broekplassen gebeurde mij ook van de week, gelukkig thuis en kon er erg om lachen. Maar nu wel hopen dat het niet buitenshuis gebeurd.
Ben benieuwd wanneer de volgende kleine van zich laat horen hier!

Ik heb geen matras beschermer, ik krijg het 's nachts snel te warm en het lijkt me niet fijn daar een paar weken op te moeten slapen.
Dus ik hoop (misschien wat naïef) dat bij mij de vliezen gewoon pas tijdens de bevalling breken, dan kan ik een matje neerleggen als het begonnen is, of denk dat het begonnen is ;)
Vandaag ben ik 39 weken ? Voelt voor mij meer als een mijlpaal dan de 37. Het mag nu komen van mij. Gisteravond had ik ook voor het eerst een beetje oefenweeën. De krampen zaten voornamelijk aan de onderkant in mijn buik. Hoe is dit bij jullie?
Heb wel weer een keer een heerlijke nacht geslapen! Wel 3x eruit, maar gewoon ingeslapen. Vandaag lekker veel doen ?
Ik hoop dat iemand zich over een paar dagen nog meldt om de 9/9 te claimen ?

Dankjewel voor de felicitaties & wat gaat de tijd snel met zo'n kleintje! Het is vandaag gewoon al een week geleden dat m'n vliezen spontaan braken (na het strippen, had halve cm ontsluiting). Mijn ervaring is als je het zwaar hebt en je geeft het aan dat ze het vanaf 39 weken willen proberen. Ik vind het ook fijn om te weten dat mijn baarmoedermond al wat verwerkt was en om die halve cm te horen (ook al zegt dat niks) 

Voor de dames die nog niets onder hun hoeslaken hebben liggen. Dat zou ik maar snel doen want als je vliezen in bed breken kun je je matras weg gooien. Dit geld ook voor de auto stoel en op de bank;) schijnt onwijze bende te zijn.
Hier heeft de omeprazol zn werk gehad. Heerlijke nacht achter de rug zonder maagzuur! Yes. 
Ik begreep idd dat veel praktijken het beleid is vanaf 40-41 weken. Ik loop in het ziekenhuis en daar zeggen ze (heb het nog niet meegemaakt) dat wanneer het kan en je wilt dat (gok niet voor 39 weken) dat ze dat willen doen. Maar het heeft wel pas nut als je ontsluiting hebt en dit is vaak pas vanaf 40 weken dus geen gekke gedachten op zich! 

Minni Wij hebben een matrasbeschermer van de Ikea. Volgens mij waterdicht, maar hij is gewoon zacht en niet krakerig en je zweet er ook niet extra van. Ik vind het zowiezo fijn om de matras te beschermen tegen zweet (denk aan die warme temperaturen).
Ik ga vanaf nu ook op een vuilnisemmerzak met handdoek zitten in de auto en op een badlaken op de bank. Mijn vliezen zijn de vorige 2x nooit spontaan gebroken, altijd tijdens de bevalling. Maar je weet idd maar nooit. Vandaag ben ik ook van huis en ik zorg dat ik iets bij me heb (lang vest oid) en om me heen kan slaan mochten de vliezen breken. Dat het dan niet meteen opcalt voor andere mensen. Het kan in kleine scheutjes gaan.. maar misschien ook een enorme plons?? 
Vanochtend naar de wc en ik kan nu wel echt duidelijk constateren dat de slijmprop in beweging is. Er zaten nl wat kleine sliertjes bloed in de afscheiding. Dus hier komt wat in beweging, al zegt het niets over wanneer de bevalling doorzet.
Einde van de ochtend naar de verloskundige, maar als ze voorstelt inwendig te checken hoe het ervoor staat of te strippen, denk ik dat ik toch nog even wacht daarmee en de natuur nog even zijn gang laat gaan.
Heb trouwens al 2 dagen een ontzettende beurs aanvoelende plek in mijn rechterlies. Zou de baby daar tegen aan hebben gedrukt of zou het een band kunnen zijn waarop spanning/druk toeneemt?

Goed zo Eefje! 
Wij hebben ook die van de Ikea. Top is die he! Totaal geen last van. Had eerst dat dingetje uit het kraampakket eronder. Ik zweette mij kapot jo! 
Ik vind trouwens 19-09-19 wel een mooie bevaldatum. 39+5. Teken er voor! 

@minni ik heb het ook altijd warm. Ik heb een waterdichte hoeslaken van de Jysk gekocht. Echt ideaal, kraakt niet en is ook niet warm. Je merkt er niks van. 
Gek dat er zoveel verschil zit in wanneer ze willen strippen. Ik ben al 2 dagen niet helemaal fit. Klein beetje zeurend gevoel in buik, soort menstruatiekramp maar dan minder intens. Ik ga er maar vanuit dat het nog lang gaat duren, dan kan het alleen maar meevallen.

Terug
Bovenaan