Uitgerekend September 2019

Deze hebben wij: https://www.ikea.com/nl/nl/p/nattlig-waterdichte-matrasbeschermer-wit-90240680/ 
De nattlig! En is ook waterdicht. Die gökärt hadden we geloof ik de allereerste keer. Ik vind deze nog net wat fijner, vooral met wassen.

Wat zijn we allemaal aan het wachten he! Ik ben vandaag 38+1, heel herkenbaar om hier te lezen over de druk in je buik, het dramatische maagzuur (de rennies vliegen erdoorheen). Verder heb ik krampen die voelen als menstruatiepijn. 
Het boek Positief over Bevallen vond ik echt heel fijn, aanrader! We kunnen wel een positieve kijk gebruiken denk ik. Succes iedereen! 

Hi Meiden
ik zelf slaap al 2 weken met Always discreet broekjes. Eigen ondergoed er onder en een broekje er over en het zit prima. Met dat warme weer was het namelijk echt geen doen met zo’n plakkerige warme onderlegger. Na 1 dag was die al weer weg haha. Ik zelf vind die broekjes ideaal. 

https://www.bol.com/nl/p/always-discreet-normal-voor-urineverlies-maat-m-12-stuks-broekjes/9200000058759111/?Referrer=ADVNLGOO002033-G-75323602784-S-778345535683-9200000058759111&gclid=CjwKCAjwk93rBRBLEiwAcMapUfZg0L9fkdie7xbqLqrMHtDANooatb32phd8tj3WLiAEBVVHyJhHLxoCqykQAvD_BwE

Hoi dames, 
39 weken en 3 dagen op weg hier. De afgelopen 3 dagen heb ik constant een harde buik, ik trek het echt slecht! Af en toe een warme douche, een kruik, maar dat helpt maar tijdelijk. Gister ging ik slapen met een harde buik en vandaag werd ik er weer mee wakker...zo vermoeiend! Jullie nog tips om hier vanaf te komen? 

hi Gwennabeez. Ben bang dat je het gewoon moet accepteren. Met een warme kruik op de bank en niet te veel doen. Voornamelijk proberen je gedachten te verzetten. Ik heb het vorige week ook een hele week 24/7 gehad. Je kan er helaas weinig aan doen. Maar gefrustreerd raken helpt verre van! 

Hier ook de matrasbeschermer van IKEA? idd met die 4 hoek elastieken. Wissel het af met de dikke molton van de HEMA en dan zo een onderlegger uit het kraampakket. Had idd al gehoord van iemand anders dat die matrasbeschermer uit het pakket niet relaxed is. 
Fijn dat je een betere nacht hebt gehad Anemoontje!!? 
Ik slaap de afgelopen 2 nachten zo goed. Al maanden niet gehad. Zo trek ik die laatste loodjes een stuk beter? mijn vriend vind het niet meer te doen naast me met mijn gesnurk haha. Dus als ik wakker wordt ineens een leeg bed, maar hij is heel blij voor me dat ik weer aan slaap toekom. 
Ja tot nu toe idd een fijn, realistisch en vriendelijk boek over bevallen. Mooie kijk erop. 
Hier nog steeds veel afscheiding. Dik slijm maar ook waterig en af en toe wat lichte krampen. Heb ook weer meer last van acne? Dus heb wel het idee dat er hormonaal van alles gaande is, maar vooral dat het voorwerk is dat waarschijnlijk niks zegt over een beginnende bevalling.

Ik moet eens kijken wat er exact in dat kraampakket zit. Ik dacht alleen van die matjes voor tijdens de bevalling zelf.. misschien kan ik op 1 daarvan slapen ipv handdoek. 
Kom net vd verloskundige. Baby zit ontzettend diep met het hoofd en bloeddruk begint wat te stijgen (ik zat vrij laag). Vrijdag mag ik naar het ZH voor echo en CTG vanwege 41 weken zwangerschap. Maandag bij vk eventueel strippen. Ze (verloskundigen) mogen nu tegenwoordig ook de vliezen breken mocht het strippen niet aanslaan. Dus er zijn nog kansen om de bevalling zonder hormonen op te wekken en natuurlijk te gaan bevallen.
Maar wie weet komt ze eerder!

Terug
Bovenaan