Uitgerekend September 2019

Als je benen al bungelen misschien staat je bed al hoog genoeg dan? Bij ons in ieder geval wel, dus geen klossen nodig?
Ondanks dat ik toch het gevoel heb niet helemaal mee te mogen praten met mijn 37+3 heb ik toch ook echt het idee dat mijn lichaam bezig is met voorwerk. Besef me dat dat 'gerommel' nog weken kan aanhouden maar toch vind ik het ook spannend en nu erg bewust van mijn lichaam. Gister veel lichte menstruatie krampjes, baby ligt laag waardoor wandelen echt waggelen is geworden en continu op de blaas drukt waardoor ik het idee heb nodig te moeten plassen maar zijn dan telkens mini plasjes. Rugpijn ook, maar dat komt natuurlijk ook omdat de buik zwaar wordt. Gister nog wel wezen sporten bij Zwangerfit? echt tempo zit er niet meer in haha. Maar alle beweging telt? en ook gewoon gezellig 

Spannend al dat gerommel, hopelijk zet het snel door bij jullie. Ik had ook altijd in de avond gerommel maar helaas was het dan in de ochtend weg totdat het echt duidelijk weeën werden (en ja het is waar, je weet het echt meteen dat je weeën hebt ;-))!
Nog een paar tips nu onze kleine 5 dagen oud is:

Eens met Nobba: boxers van mijn vriend waren de eerste dagen fantastisch!
Kraamverband heb ik sinds gister niet meer nodig maar ging er de eerste dagen rap doorheen dus moest bijhalen. Ik deed er twee overlappend in de boxer want 1 is best "klein".
Nu gebruik ik 100% katoen maandverband, dat syntetische maandverband is bij mij niet te doen! Kruidvat heeft dit van eigen merk.
Puckababy is fantastisch. Siem slaat zichzelf steeds wakker omdat hij nu opeens heel veel ruimte heeft t.o.v. in de buik. Hij slaapt in de Puckababy verukkelijk en tussen de voedingen slaapt hij 's nachts door. Hij is een buikslaper en dat mag nog niet natuurlijk dus Puckababy is onze redding. Overdag slaapt hij soms kort even op zijn buik als wij en de kraamzorg in de buurt is.
Zorg dat je alvast wat info inzamelt over kolfapparaat als je borstvoeding wilt geven. Waar je dit kan huren bijvoorbeeld. Gelukkig had ik 'm al in huis (kon goedkoop een Medela overkopen). Ik heb overproductie en moet 's ochtends leeg kolven. Overproductie is pijnlijk en geen grap. De kans dat je het krijgt is klein maar mocht het gebeuren wil je zo snel mogelijk die kolf hebben. Gelukkig weet kraamzorg hier ook heel veel van maar zodra je borsten pijnlijk en echt heel zwaar blijven na de stuwingsdagen, geef het meteen aan! Ik zat dichtbij een borstontsteking.
Kraamtranen zijn ook echt. Ik dacht (omdat ik heel nuchter ben) dat ik het niet zou krijgen. Ik moest gister huilen om een plukje haar van Siem dat omhoog stond en zo schattig was, dus... ;-). Heb me er maar aan over gegeven. 

Dat was het voor nu! Ik hoop snel weer aankondigingen te zien. Zo leuk dat "onze" maand zo lekker actief is!

Wat een goede tips hierzo ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat.. mariekesept ik heb veel gehoord over de puckababy heb jij de piep waar je de baby ingebakerd in is? 
Ik heb weer controle gehad ik moest een uur aan de ctg en daarna naar de gynaecoloog.
Hartslag, bloedruk, vruchtwater, ligging van de baby alles is goed hij denkt dat het nog natuurlijk komt maar toch een afspraak nu gemaakt voor volgende week om in te leiden spannend! (dan ben ik 42 weken) 
Ik kan nu echt niet meer wachten. 
Ik heb nog gevraagd om te strippen maar daar doen ze niet aan want vaak krijgen vrouwen halve weeën en liggen nachten wakker waardoor ze totaal geen energie meer hebben om de bevalling in te gaan . Ik vondt dit heel duidelijk en ook prima. 
Hopelijk komt het snel  ik ben zowiezo binnen een ruime week mama?

Ohja klossen zitten er bij mij al een poosje eronder we hebben ze zelf gemaakt want anders werdt het bed wel heel erg hoog..
Bij ons is gezegd dat de kraamzorg je niet kan helpen als het bed niet verhoogd is. 
Ik heb een trapje erbij staan maar kom er nu zelf aardig in. 

Gefeliciteerd weer nieuwe mama(‘s)! Leuk om de verhalen te lezen. 
Mijn tip van de dag is: mocht je een inwendig onderzoek krijgen, hoop dan nog niet te veel op ontsluiting. Dat deed ik maar kreeg gister te horen dat er nog helemaal niets was. Ik had er gewoon een baaldag van. De weg naar een zwangerschap is voor ons al zo lang geweest dat ik had gehoopt dat de bevalling in ieder geval wel spontaan zou beginnen. Ik heb wel geleerd dat je echt nergens vanuit kan gaan en alles maar moet afwachten en op je af moet laten komen. Maar das weleens lastig! ?
Vanmorgen zijn wij voor intake naar het ziekenhuis geweest. Bij ons vinden de dokters dat er rond de 41 weken qua zwangerschap niets meer te winnen is, alleen te verliezen. Dus morgenochtend krijg ik een ballonkatheter en vrijdagochtend moet ik me dan weer melden in het ziekenhuis waarna ik ingeleid word. Het lijkt voor ons dus vrijdag de 13e te worden! ? Spannend! 
Benieuwd weer naar het volgende verhaal! 

Wat fijn je tips, Mariekesept! Blijf dit vooral delen zou ik zeggen! Kunnen wij, de mama-to-be’s, heel veel mee!
Spannend, Lovesept! De gedachte dat je gewoon binnen een week je kleintje in je armen hebt, heerlijk!
Hier is het nog stil. Ook werkelijk geen enkel teken te bekennen dat er maar iets gaat gebeuren. Geen slijmprop en gerommel. Wel een heel beweeglijk baby’tje en af en toe wat druk daar beneden. 
Hoop stiekem dat ze zich binnenkort laat zien, maar het kan zo nog maar 3,5 week duren! Duurt laaaaaaaang!!

@egeltje: wij hebben de klossen er nu ongeveer een week onder zitten (ben vandaag 38 weken). De kraamzorg zei bij de intake dat ze anders je niet mogen helpen, arbotechnisch. Ik kom in bed door op een leeg bierkratje te staan, ligt een badmat op zodat ik geen zere voeten krijg. 
@AvdS: nee hier ook nog geen tekenen van een aanstaande bevalling. Geen gerommel of iets dergelijks. Hij beweegt wel super veel, en hij ligt dicht onder de huid, dus je kunt alles goed voelen en zien.
Nou zei iemand tegen mij dat het niet lang meer kan duren omdat ik zo'n dikke kop (van het vocht) heb gekregen, en bedankt. Nou dat zal wel een fabeltje zijn vermoed ik. Je krijgt toch soms ook leuke, ahum, complimenten naar je hoofd geslingerd. 

Terug
Bovenaan