Uitgerekend September 2019

Gefeliciteerd eefje wat een leuke naam Liv hebben je andere 2 meiden ook zo leuke korte naam?
IK ben nu 41w en 3d met de baby gaat nog alles goed al ben ik nu echt ongeduldig.
Mijn hele lijf doet zeer van dat uurtje gisteren op het ziekenhuisbed voor ctg dus dat is wel naar. En plassen gaat bij mij ook lastiger alsof ik druk moet zetten. 
Annemoontje als ik niet spontaan beval deze week wordt ik ingeleid begin volgende week want dan ben ik 42 weken.
Ik hoop zo dat het spontaan nog gebeurd 

Oo wat een babynieuws weer! Gefeliciteerd allemaal. Ik ben nu 39+1 en voel me eerlijk gezegd beter dan twee weken geleden. 
Heel soms heb ik 's nachts een heel klein steekje onderin. Ik merk dat ik dan meteen mn enthousiasme moet onderdrukken haha. Wie had dat gedacht, dat je uitkijkt naar het krijgen van weeën. Maar vooralsnog geen tekenen dat de kleine man eerder komt en het lijkt erop dat de september baby's het erg van genieten tot het laatste moment in mama's buik te blijven.
Benieuwd welke lieverd we vandaag in de groep mogen verwelkomen

Lovesept: ah ha.. jaa ik heb wel aangegeven echt niet tot 42 weken door ga lopen. Ivm het geschatte geboorte gewicht ook. Daar gaan ze eigenlijk ook gewoon in mee. Maar was benieuwd als ik dat 40+2 me wekelijkse controle heb ze het dan ook direct inplannen voor week erna!

Ha Eefje ik had al zo'n vermoeden! Van harte met Liv en mooi dat het zo goed is verlopen. ? Zal erg indrukwekkend zijn ook voor je dochters ook nog zo'n klein zusje. Genietze!
Bij mij was het vannacht weer iets drukker in de buik qua krampen, dus wie weet heeft seks toch geholpen :p 
Ik heb nu een hele aparte zwangerschapskwaal. Een soort kluwen van bloedvaatjes wat eruit ziet als een grote muggenbult in mijn hals. Grrrr... Het is ontzettend lelijk en wel het laatste waar ik zin in heb. Het blijft ook groeien. Nu moet ik het wel weg laten snijden alleen de huisarts wil dat niet doen omdat het boven mijn slagader zit en moet ik naar de chirurgische afdeling van het ziekenhuis. Nou ik heb gisteren even wat afgejankt hierover. Het zullen de hormonen ook wel zijn maar ik kan het totaal niet relativeren ☹️ Meestal ben ik erg nuchter... Maar vannacht heb ik er zelfs een nachtmerrie over gehad :p Zucht. 
Lovesept kan me voorstellen dat je het zat bent hoor, hopelijk begint het vandaag ?
Anemoontje inleiden kan wel snel ingepland worden, ze willen toch ook niet dat je de 42 weken ruim passeert. Maar hopelijk ga je gewoon in de komende week spontaan bevallen ?
Bij mij doen ze helemaal niet aan strippen. Ze wachten de 41 weken af en gaan daarna inleiden omdat het strippen maar bij 1 op de 5/6 vrouwen goed zou werken. Nou als ik de verhalen op dit forum lees krijg ik wel een ander beeld maar ja, het maakt het ook wel wat makkelijker om het niet als optie te hebben.

@ Anemoontje: in het ziekenhuis hebben ze me in drie seconde geleerd hoe ik moest ademhalen om de weeën dragelijk te maken:
- adem in door je neus (niet te lang en niet te kort, een gewonen inademing)
- adem in drie keer uit door je mond: 2x korte pufjes en 1x de rest van je adem. Dit doe je op dezelfde manier als een kaars uitblazen dus lippen wat meer “getuit” zeg maar. 
Dit werkte bij mij goed en hielp me door de weeën heen. Ik deed het best luid omdat ik dat nodig had, sommige kunnen dit ook stiller. Wellicht leren ze bij jou weer wat anders maar mocht je de autorit door willen komen kun je dit proberen!

Eefje- Van harte gefeliciteerd!! Nu lekker wennen en genieten met en van je gezin !
Ik heb nog steeds elke avond weeën,  gisteravond wel 3! Totaal niet regelmatig maar het word wel elke avond sterker dus hopelijk zet het eens door ipv dat het steeds stopt en heeft het nu alvast een beetje resultaat opgeleverd.
De kleine man is (helaas) nog erg actief en druk, regelmatig gaat hij letterlijk heen en weer door mijn buik en dat word best pijnlijk nu, er is gewoon geen plek meer! Ik besef me nu wel steeds meer dat dit de laatste dagen zijn dat ik nog contact kan maken met de baby in mijn buik en nog heel even moet genieten van de rust haha. Ik hoop dat het nu echt niet meer lang duurt..

Ik vind dat deze vrouw ook goed uitlegt hoe je kunt ademen bij ontsluiting en er is een ander filmpje bij de persfase, ook gewoon lekker simpel en lijkt op wat Marieke zegt:
https://youtu.be/skCJaoFSSOg
Andere filmpjes ook de moeite waard!

Ik ga vanmiddag weer voor controle naar de VK. Ze zei vorige week dat ze t liefst vanaf 41 weken strippen, maar ik ga vragen of ze het nu niet al wilt proberen. In ieder geval of ze wil kijken of ik ontsluiting heb. Vandaag ook 40+2. Maar ben het echt zat. Vooral lichamelijk maar ook mentaal kan ik niet meer wachten. Ben benieuwd wat ze zegt.

Terug
Bovenaan