Uitgerekend September 2019

Anemoontje. Daar twijfel ik dus ook tussen. Heb ineens sinds vanmorgen vocht verlies. Dacht misschien het vruchtwater wat er nu druppelsgewijs uitkomt. Moet ook veel plassen. En heb enorm vaak steken.. Allemaal dingen die ik voorheen niet had. Ook de afscheiding is ineens minder tot niets.. Dus ben benieuwd of het doorzet.  En anders vanavond even navragen.. 

Anemoontje: Fijn te horen.. ? Je kunt idd een geboortefotograaf inschakelen wat betreft de foto's. In ons geval kon de kraamverzorgster goed overweg met mijn camera. De vorige keer heeft mijn man of stagiair foto's gemaakt. In het zh doet een verpleegkundige het vast ook wel.
Lieke: eerste weeën..?

Die steken zijn herkenbaar. Soms schieten ze zelfs door naar mijn been. Volgens mijn verloskundige is het kindje dat beweegt op mijn bekken. En omdat het al goed is ingedaald voel je dat dus.
Maar vochtverlies maakt het dan weer spannend, Lieke!

Spannend Lieke! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord van je verloskundige. Ik heb wel wat vaker steken die als het ware dwars door mn vagina gaan. Maar dat ligt volgens mijn verloskundige aan dat de baby ingedaald is en daar dan beweegt en iets raakt. Wie weet ben je de volgende met babynieuws :) Ben benieuwd wie zich als volgende meldt en of het dit keer eens iemand zal zijn die eerder dan 40 weken bevalt ;)

Nou ik ben vanavond naar de verloskundige geweest. Ik moet me laten testen op een blaasontsteking. De combinatie van steken en vocht verliezen dacht ze aan blaasontsteking. Omdat het vocht niet blijvend 'lekte'.. Dus morgen maar even laten checken bij de huisarts. Anders zouden de steken toch nog indalingsweeen of voorweeën kunnen zijn maar nog niet echt de bevalling dacht ze. Dus we wachten maar af.. 

Kan dus nog verschillende oorzaken hebben, lees ik. Bedankt voor het delen van de informatie. Hopelijk heb je geen blaasontsteking. Goed dat je morgen gelijk naar de huisarts gaat.
Ik heb sinds 2 uur geleden steeds last van opvliegers. Geen weeën of andere krampen ofzo. Maar steeds zo warm, echt om de 10 min a 15 min zo'n opvlieger. Meer dames hier last van?

Zondag 8 september is onze zoon Jelle geboren. Wat een heerlijk mannetje zeg :)
Zaterdag om half 4 beginnen de weeën, na om half 2 voor de derde keer gestript te zijn. Vanaf half 11 ongeveer regelmatige weeën. Helaas nog steeds maar 2 cm ontsluiting, dit had ik al vanaf donderdags. Om 3u snachts 3-4 cm ontsluiting, maar wel weeënstorm inmiddels. Besloten om naar het ziekenhuis te gaan voor een ruggenprik. Dit wilde ik eerst eigenlijk niet, maar zou anders niet genoeg energie hebben voor de bevalling. 6u ruggenprik gehad. Rond 8u 10 cm ontsluiting, daarna wat weeënopwekkers en Van 11 tot 12.40u geperst. Bij de allerlaatste wee toch in moeten knippen, omdat de hartslag daalde. 
Ik kijk ondanks de weeënstorm met een goed gevoel terug op de bevalling. Achteraf heel blij dat ik gekozen heb voor de ruggenprik, waardoor ik het persen erg bewust mee heb gemaakt.
Ik had geen ademhalingstechniek geleerd. Heb bij elke wee door mijn neus ingeademd en door mijn mond uitgeademd. Dit werkte goed voor me.

Terug
Bovenaan