Uitgerekend September 2019

Jaaa Eefje- gefeliciteerd met Liv! Leuke naam! Was inderdaad ook wel benieuwd hoe je andere 2 dochters heten?? Ik had gisteren al wel een heel licht vermoeden dat het bij jou begonnen was haha, normaal praat je wel over de hele dag door op het forum maar nu was het zo stil. Dus toen ik net keek dacht ik al: ja hoor het verbaast me niks! Hihi. Fijn dat het allemaal goed is gegaan en snel vind ik ook?
Zo iedereen lekker aan het aftellen he?! Hier nog geen enkel teken ook van aandienen van mijn kleine dametje (nu 39w3d). 

Hier vandaag 40 weken. Nu kan het aftellen echt beginnen. Me humeur wordt met de dag erger en ik kan dan ook niet wachten tot die kleine man kennis wilt komen maken! 
Toch gek dat je bij elke kramp en pijntje enthousiast wordt en hoopt dat het erger wordt hahaha 

tweedeseptemberbaby en Eefje gefeliciteerd met jullie kleintjes!! En fijne kraamtijd!??? Super leuk weer die baby updates. Och sommige dames die 40+ zijn duim ik voor dat zij nu ook gauw aan de beurt zijn. 
Bedankt weer voor de tips. Ga zeker dan nog even kraamverband bij halen. En ook over de ademhaling. Al krijg ik het juist vaak Spaans benauwd als ik erg ga letten om mijn ademhaling ? Maar ga mijn best doen. Net even geoefend?
Ik werd gister wel even enthousiast omdat ik van iedereen hoor dat ik ineens mijn buik laag draag en idd 's avonds wel echt oefen krampen/ weeën heb. Maar vanmorgen weer hartstikke zwanger wakker geworden ?? Idd wat iemand al zei sommigen lopen weken lang te rommelen en bij sommigen begint het uit het niets. Maar stiekem hoop je toch hè haha. 
Minni wat een aparte en vervelende kwaal zeg? kan me voorstellen dat je daar echt van baalt... 
Hier wisselen ook de baal en betere dagen zich af. Toch goed om te horen dat sommige juist weer wat verder zijn en ook weer betere tijden ervaren. Ik slaap weer mega slecht dus als het vrijdag nog zo is mag ik naar het ziekenhuis voor een nachtje bijslapen met slaapmedicatie. Heb nog een hoop werk te verzetten met de bevalling en kraamtijd, dus daar wil ik niet uitgeput mee beginnen. De controle was gister weer goed, met de kleine gaat het prima daarbinnen en dat is natuurlijk top prioriteit nummer 1?? straks moeders hopelijk wat meer uitgerust en dan knallen we die laatste loodjes nog ff door??
Vandaag maar weer lekker puzzelen, kleine huishoudelijke dingetjes en rondje met de hond. 
Vandaag stond er ook een keizersnede van iemand gepland in deze groep. Succes? wacht weer enthousiast af op volgend babynieuws ?

Dank dank! Wat is het genieten! We hebben zo'n zoet meisje! Voor wie er naar vroegen: mijn oudsten hebben respectievelijk een Scandinavische en een Vlaamse naam, allebei 2 lettergrepen. Liv past er mooi bij.. ? 
Minni: sterkte met de ingreep! Kan me voorstellen dat je zoiets er even niet bij kunt hebben! Komt vast goed, maar je moet het maar wel weer even 'doen'.
Anemoontje: ik had ook geen ervaring met ademhalingstechnieken voorafgaande aan mijn eerste bevalling. Maar wat Marieke zegt: ze kunnen je het heel snel uitleggen. Desondanks begon ik bijna te hyperventileren tijdens weeënstormen omdat de weeën zo snel kwamen. Ik moest mezelf echt toespreken 'let op je adem, let op je adem'. Vooral niet de adem 'vasthouden' en stokken wanneer je de pijn verbijt. Mee blijven ademen en vooral goed (en volledig) uitademen. Je kan evt altijd een verloskundige of verpleegkundige vragen mee te ademen zodat je extra steun hebt. Wat mij ook hielp is dat ik gisteren bij elke wee in mezelf herhaalde 'ik kan dit aan, ik kan dit aan, ik kan dit aan'. Je kunt evt voor jezelf ook een ondersteunende, positieve zin verzinnen en herhalen.
Zo.. lekker fris gedouched en mijn heerlijke nieuwe flodderbroek aan. Man en ik doen een tukje op bed terwijl Liv in haar wiegje ligt te knorren na een heerlijk eerste badje (werd ze helemaal zen van!) en voeding. Kraamverzorgster is al naar huis, dus rustige middag voor onszelf.. ?
Ps: laat foto's maken tijdens de bevalling! Ik heb de foto's teruggezien van de uitdrijving. Whaa.. wat bijzonder.. dat je dan het hoofdje eruit ziet komen, ikzelf zo'n verwilderde oerblik ? terwijl ik haar aanpak! Als je er niet van houdt kun je ze altijd nog deleten. En oh ja, bewonder de placenta! Ik heb een prachtfoto van de binnenkant van de placenta. Je ziet de aderen lopen, de navelstreng de placenta ingaan.. zo mooi! We hebben ook een foto van Liv op mijn buik met navelstreng verbonden aan de placenta die inmiddels ook geboren was. Ik houd ervan.. maar ben misschien ook bovengemiddeld geinteresseerd in anatomie en biologie.. ? Iig kunnen dingen aan je voorbij gaan.. dus neem zoveel mogelijk in je op of laat er foto's van maken.. ?
Iedereen succes en heb vertrouwen! ?

Bedankt voor je uitleg Eefje! Doet me goed! En wat fijn dat jullie zo’n zoet meisje hebben. Heerlijk.
misschien een gekke vraag maar wie maakt die foto’s? Kun je dar aan een verpleegkundige vragen of hebben jullie echt een geboorte fotograaf erbij gehad?

Hallo dames. 
Even een vraagje. Ik heb de hele ochtend al raar gevoel in mn buik.. En soms ook echt een steek onderin. Die duurt niet lang maar doet wel onwijs zeer. Weet iemand wat dit kan zijn. Moet vanavond op controle bij verloskundige.. Dus als niemand het hier weet kan ik het daar vanavond vragen. 

Gefeliciteerd Eefje. Mooie naam. 
Hier is net onze kraamzorg weggegaan. Vanaf nu staan we er echt met zn drietjes voor :). Zo'n zoet, krachtig en allert mannetje hier.
Foto's maken kan bijvoorbeeld aan de kraamzorg gevraagd worden bij een thuisbevalling. 

Lieke: als je het antwoord weet hoor ik het ook graag. Behoorlijke steken ook hier onderin. Twijfelde of het voorbereiding is maar later dacht ik straks heb ik gewoon een blaas ontsteking... 

Terug
Bovenaan