Uitgerekend September 2019

Leuk MamaPatty, klinkt super ontspannen allemaal :)
MamainSept ik hoop voor jou ook dat de bevalling zich snel aandient!! 
Vannacht zijn bij mij dan toch voorweeen begonnen denk ik.? Hevige lage rugpijn en af en toe menstruatiekramp. Blij dat er toch iets bezig is in m'n lichaam. Nu weer alles rustig en ik weet dat dit ook zomaar een tijdje kan duren dus ik verwacht niets, maar hoop stiekem toch op een 19/9 baby ?

Oh ik heb een paar dagen niet gekeken en wat veel berichten ineens! Iedereen gefeliciteerd met jullie kleintjes ?
Zelf ook babynieuws hier!!?? Gistermiddag is ons prachtige dochtertje Feline geboren! Maandagochtend moest ik me zoals jullie wisten melden in het ziekenhuis voor de inleiding; er is toen een ballonnetje geplaatst. In principe zou die blijven zitten tot dinsdagochtend en dan zouden ze kijken of ik al wat ontsluiting had en of ze de vliezen konden doorprikken en ik aan de wee-opwekkers kon. Maar dat was allemaal niet nodig: want maandagavond kreeg ik al lichte rug weeën en maandag op dinsdag om 1 uur braken spontaan mijn vliezen! Toen kwamen de (rug)weeën ook in sneltreinvaart en om 11 uur 's ochtends had ik volledige ontsluiting en om 1 uur 's middags is ze geboren!? Uiteindelijk dus toch nog zowat natuurlijk gegaan, heel blij mee! Ik vond de bevalling wel echt pittig; had zowat alleen maar rugweeen die ik echt nauwelijks kon weg puffen en het persen is me ook niet in de koude kleren gaan zitten ? Uiteindelijk nog wel een knip gekregen omdat het hoofdje bleef staan maar ook dat is me mee gevallen. Maar ben zooo gelukkig dat ze er is..?? 
Borstvoeding komt echt al goed op gang. We mogen begin van de middag lekker naar huis.
Dames die nog wachten: heel veel succes nog even!!!

Gefeliciteerd Mientjeee!! Wat ontzettend fijn dat het toch nog op gang gekomen is. Balen van de rugweeen en knip maar je hebt je er zo te lezen dapper doorheen geslagen. Heel veel plezier met Feline ☺️✨

Even een shop tip, bij Puckababy hebben ze nu 3 dagen lang 20% korting met de code Puckadayzzz.
Ik zat even te denken om de piep te bestellen, maar toch eerst maar eens kijken hoe het gaat straks. 

Hey meiden, 
Ook ik moest even bij lezen maar ik zie een mix van bevallen mama's: gefeliciteerd met jullie kindjes ?? en nog een aantal op het wachtbankje. Succes dames, nog evennn? en dan jullie kleintje in jullie armen. 
Ik hoor inmiddels ook bij de mama club want gister ben ik met 38 weken en 2 dagen (jaja er komen dus ook echt september baby's eerder) bevallen. Zondag de hele dag harde buik. Voor mijn gevoel droeg ik echt een bowlingbal bij me. Maandag morgen dus de bekende slijmprop verloren en toen in de middag krampen. Die namen in de avond weer af (frustrerend, leefde een beetje tussen hoop en wanhoop?). Maar 's nachts toch echt serieuze krampen en steeds krachtigere weeën. Om 8u naar het ziekenhuis gereden. Pff wat een rit is dat ? en toen daar in bad gegaan. Bleef toen een tijd op 5cm ontsluiting hangen dus wilde toen toch een ruggenprik. Maar eenmaal uit bad ging het hard. Ineens 7cm en toen gauw al meerdere cm en toen is ons meisje in 1,5u geboren. Ik vond de bevalling wel pittig ondanks dat ie voorspoedig liep, maar je lijf zal je versteld doen staan. Werd echt mega lief gecoacht met het ademhalen en ben er zonder scheur of knip vanaf gekomen? 
Ons meisje weegt 3300. Vrij netjes dus en we zijn verliefd ? Ze heet Amy! Borstvoeding kwam ook gelijk op gauw. Ze ging zelf gelijk opzoek naar mijn tepel. Wonder toch. 
Nog wat tips vanuit mijn ervaring: ik had in mijn bevalplan gezet dat ik die injectie niet wilde na bevalling omdat ik de natuur (eerst) een kans wilde geven om de placenta geboren te laten worden. Helaas kreeg ik door een luie baarmoeder teveel bloedverlies in korte tijd. Dus als nog 2 injecties en een infusie verder? dus volgende keer accepteer ik gelijk de injectie? 
Je hoeft echt maar heel weinig mee te nemen. Je hebt echt weinig nodig en veel is in het ziekenhuis als je daar bevalt. 
Beval kleding leuk, maar ik begon gelijk naakt haha.
En doe vooral wat goed voelt en wat je lijf ingeeft. Ik heb echt standjes en houdingen aangenomen haha en oergeluiden gemaakt die ik van te voren niet had bedacht. Vanuit de verloskundige werd ik gemotiveerd om te doen wat mijn lijf mij ingaf. Heel fijn om je vrij te voelen daarin. 
Wij kregen veel tijd voor huid op huid contact en eerste borstvoeding en ze lieten ons ook echt een tijd alleen met elkaar. Daarna pas controles en wegen enzo. Dat heb ik echt als fijn ervaren. 

Ladyj. Gefeliciteerd met jukkie dochter amy. En wat een fijn verhaal.
Ik ben inmiddels 39w. Dus ik verwacht dat ons wondertje lekker eigenwijs is en in oktober pas komt. Ondanks het pas 18sept. Is maarja we gaan het zien. Ben zo toe aan mama zijn. We gaan het zien.
Succes meiden, die de komende week uitgerekend zijn of al bijna de 42w aantikken. 

Mientjeeee en LadyJ, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! 
Oh wat heerlijk om iedere keer weer het blije nieuws te lezen dat er weer een paar wondertjes ter wereld zijn gekomen!
Wie o wie zal er morgen bevallen? Ook echt een mooie datum 19-9-2019! Stiekem hoop ik dat ik het zelf ben, maargoed we zullen zien. Tot nu toe hier nog geen tekenen van een aanstaande bevalling.
Dames bij wie het wel al rommelt, succes! You go girl!!

Terug
Bovenaan