Uitgerekend September 2019

Wow, gefeliciteerd dames!! Fijn dat iedereen gezond uit de bevalling is gekomen! Ieders verhaal weer uniek... Heel veel geluk samen! 
Hier gaat alles heel goed! Liv heeft ook een beetje omgekeerd ritme. Haar wakkere momenten nemen in de namiddag en avond toe. Dan vaak ook wat meer krampjes of een keer tussentijds wat extra voeden op verzoek. In de nacht slaapt ze tussen de voedingen op zich goed (en wij ook). Ik word vanzelf wakker van smakgeluidjes.. ?. Vanochtend voeding om 05:15 en 08:15 en madam word nu weer wakker voor de volgende (11:30). Ze heeft alleen maar geslapen vanaf half 2 vannacht en de voedingen steeds half slapend tot zich genomen.. Dus hopelijk zodadelijk even lekker wakker 'tutten' samen.
Ik geef gedeeltelijk kunst- en borstvoeding. Net als bij de oudsten ging aanleggen niet. Ik heb eigenlijk meteen besloten dat ik ging kolven. Bij oudsten ook gedaan. Voor degenen bij wie bv niet lukt.. echt.. misschien is alles kolven dan iets! Je ziet direct wat de baby krijgt en kunt het al dan niet combineren met kv. In het begin kolf je een paar druppels (geven met lepeltje naast kv). Ik kolf nu 70cc per keer (per dag bouwt het zich nog op) en Liv drinkt tussen de 70 en 100 cc per fles. Dus we beginnen op punt te komen dat de bv het begint over te nemen van de kv. Soms eerst bv en dan nog beetje kv erna (dus combi). Nog geen hele voorraden en overproductie hier hoor. Voor mijn rust kolf ik 's nachts ook niet, mijn lichaam past zich er prima op aan. En ik vind het geen probleem als ze er wat kv naast blijft krijgen. Ik ben er relaxed onder. Geen druk.
Ja.. die buik LadyJ.. ik 'schrik' vooral van het droge wat gerimpelde vel (vooral als ik lig)! Maar komt wel weer goed. Mijn buik is eigenlijk al redelijk richting het normale. Het bolle bolletje van de eerste dagen is al stukken minder.
Ik ben nu aan het kijken naar een buik/rugdrager van Manduca. Volgens mijn zusje een aanrader. Zij draagt haar meer dan 2 jaar oude zoontje er ook nog in op de rug met lange wandelingen. Tot 20 kilo. Lijkt me heel praktisch en prettig, ook met winkelen. Handen vrij en ze slapen toch vaak door het geschommel en het lekker dicht tegen je aan zijn. Mocht iemand nog tips hebben...
Fijne dag! Geniet van de kleintjes.. en opnieuw succes voor de nog zwangeren!

Heftig hoor die spoed keizersnedes... maar super gefeliciteerd! Alles voor het eind resultaat.
Zazousept hoop dat ze je niet te lang willen houden. Hou je taai daar!

Gefeliciteerd dames die ondertussen bevallen zijn. Heftige verhalen, maar gelukkig is alles toch goed gegaan. Geniet van de kraamtijd en de periode daarna natuurlijk!
Ik dacht 2 dagen geleden in bed dat mijn vliezen waren gebroken. Ik voelde iets nats tussen mijn benen en op bed. Dus ik mijn vriend wakker gemaakt, zodat hij het ff kon checken. Nou helemaal geen nattigheid, en ik was nog wel zo overtuigd. Blijkbaar heb ik iets gedroomd ofzo. Haha. Alles is rustig, alleen erge scherpe pijn van onderen. Omdraaien in bed is echt hel. We zullen het er maar weer mee moeten doen;)
Zazousept, succes de komende uren/dagen!

Nolaatje. Dat gevoel met draaien in bed heb ik ook.. Verschrikkelijk vind ik het. Vooral als ik even paar uurtjes achter elkaar geslapen heb en naar de wc moet ofzo ow die pijn dan doet zo zeer. Maarja nog even dan is ons kleintje er en dan zijn die kwaaltjes het allemaal waard! 

Gefeliciteerd met de geboortes weer! Wel spannende bevallingsverhalen zeg.
Ik begin een beetje nerveus te worden. Ben nu 39+3. Gisteren bij de controle een verhoogde bloeddruk gemeten, moest vandaag weer terug. Twee metingen gehad met twee verschillende drukbanden, de een was weer verhoogd, de ander goed.. vandaag ook urine naar het lab gebracht, was voor de zekerheid toch nodig. Wachten op de uitslag dus. Ik hoop echt dat het in orde is want ik wil graag thuis bevallen.. we zullen zien. ?
Nolaatje zo ben ik ook al eens wakker geschrokken ? het voelde nat maar had gewoon last van het plakkerige zeiltje ? Pijnlijke heupen en druk op het schaambot zijn hier ook aanwezig door dat koppie ertussen ?

Gefeliciteerd met jullie kleintjes, Anemoontje en Wendess! Heftig nog zo'n spoedkeizersnede op het eind, maar het belangrijkste is dat alles goed is gegaan. Nu lekker herstellen.
Mooi om iedereens verhalen te lezen hoe het nu ook gaat na de geboorte en met voeden etc. Hier gaat het heel goed: borstvoeding is super op gang nu en aanhappen lukt inmiddels na flink oefenen afgelopen dagen nu erg goed. De kraamhulp helpt zo goed daarbij, we hebben zo'n fijne vrouw. Echt blij mee! Verder is Feline zó tevreden?
Ook ik voel me steeds beter. Onderkant doet nog wel echt zeer (logisch ook 3 dagen na de bevalling), maar langer lopen, wat langer staan en zitten lukken steeds beter. Gelukkig zijn de naweeën inmiddels bijna weg.
Wat een bijzondere tijd dit zeg, geweldig. Hoeveel dames moeten er nu nog bevallen? Het worden er steeds minder ?

Ik was ook benieuwd naar degenen die nog moeten bevallen... ik ben een van de wachtende! 
Aanstaande dinsdag (24-09) uitgerekend, dus nu 39+3.

Terug
Bovenaan