@Valerie Och jee.. toch even de onzekerheid nu.. wat naar! Het was zo fijn geweest als je uitsluitsel had gehad dat het goed was! Volgende week dus opnieuw een echo? Ik hoop met je mee dat het 1 of 2 is. Dat het vruchtje verstopt zit kan heel goed. Het is nog zo ienieminie. Maar wel lastig.. nu weer een week wachten. Geeft toch een beetje spanning kan ik me voorstellen.
@Anemoontje: die massage daar zou ik me echt niet zo'n zorgen over maken hoor. Het is echt niet zo dat je opeens een lading afvalstoffen kwijtraakt en dat dat meteen schadelijk is voor het kindje. Ook wanneer je afvalt in het eerste trimester (door verminderde eetlust/misselijkheid) kun je afvalstoffen kwijtraken die opgeslagen zaten in vetcellen. Het is vooral het totaalplaatje: hoe is je totale gezondheid, wat eet je/wat komt er binnen, hoe is je stressniveau... etc. Zo'n massage kan ook ontzettend ontspannend zijn en dus goed voor hoe jij in je vel zit. Dat is ook heel belangrijk!
Inderdaad wel even noemen dat je zwanger bent. Want bepaalde drukpunten kun je dan beter vermijden (niet dat er meteen wel iets gebeurt als je die behandelt/aanraakt, maar uit voorzorg, vanwege directe verbinding met de baarmoeder). Galblaas 21 is zo'n punt (tussen nek en schouderkop, dat weet een masseur/shiatsu therapeut als het goed is wel). Diepe massage van dit punt is wel aan te raden om te bevalling te stimuleren (als deze begonnen is). Maar het is nooit 'een knop' die zorgt voor een acute miskraam of acute start van een bevalling oid hoor! Dus niet denken.. oei.. zou die plek meebehandeld zijn en is dat wel goed? Het gaat altijd om samenspel van meerdere factoren.
Ik heb vandaag lekker een luie ochtend tot de kids uit school komen en ik vanmiddag weer op de manege doorbreng. Dus ik lig gestrekt op de bank en kijk zo even een mooie serie. Daarna ga ik in mijn eentje lunchen.. heerlijk! Even een boek mee... Het voelt goed mezelf even wat extra's te gunnen waar dat kan. En te genieten.
Ik wens iedereen een mooie dag!
Groet,
Eef