Uitgerekend September 2019

mamainsept gefeliciteerd met Hanna! Mooie naam? 
Ik had dat ook hoor. Continu het gevoel dat je nodig moest plassen en het in je broek doet. In combinatie met buikpijn en kleine plasjes was het bij mij een blaasontsteking. Maar kan nu ook zeker omdat het zo laag zit en op de blaas drukt.
AvdS hopelijk is die bloeddruk idd weer een voortekenen voor een bevalling ? 
Vraag aan bevallen mama's: ik kan me plas niet goed ophouden. Bij lichte aandrang moet ik naar de wc anders ben ik te laat. Hebben jullie dit ook?
Gister nacht hebben wij in totaal 7u geslapen s' nachts. Wat was dat heerlijk? maar vannacht was het weer spoken hier. Uiteraard heeft ze de hele ochtend nu geslapen? wij maken nog even dankbaar gebruik van de kraamzorg en duiken nu samen nog even terug ons bed in??

Van hart Mamainsept met jullie dochter Hanna! Geniet van deze tijd waarin zoveel gebeurt!
AvdS: ik had een lage bloeddruk in de zwangerschap (rond 110/60). Tijdens mijn laatste controle bij de vk was mijn bloeddruk gestegen naar waar ik normaal zit: naar onderdruk 76. 's Nachts begon de bevalling... Ik had dit ook vlak voor de bevalling van de oudste. Toen begon mijn bloeddruk ook naar de waarde van voor de zwangerschap te stijgen. Dus misschien teken dat er iets in gang begint te komen?
LadyJ: over het niet op kunnen houden van de plas.. waarschijnlijk heeft dit te maken met je bekkenbodemspier. Due heeft een behoorlijke dreun gehad. Ik herken dit van toen ik de eerste kreeg. Als ik dan naar de wc ging en ik plaste, dan kon ik de plas niet meer onderbreken. Bij 2e en 3e niet meer gehad. Volgens de vk komt dit omdat bij een eerste de bekkenbodem het meeste te verduren krijgt.
Hier trouwens ook aan het eind van de avond en eerste deel van de nacht het meeste 'gespook': krampjes, wakker, bij je willen zijn. Vanaf een uur of 4-5 slaapt ze dan tot half 9.. Vervolgens een voeding.. en mevrouw slaapt vervolgens ook weer rustig verder tot 12:00 uur.. ?

Gefeliciteerd met Hanna, MamainSept! Er zijn dus nog wel aardig wat dames die aan het wachten zijn, spannend!
Hier loopt alles heerlijk. Borstvoeding gaat fantastisch, Feline groeit als kool. Vandaag zat ze nog maar 30 gram onder haar geboortegewicht, dus ik gok dat ze morgen als ze preciez een weekje oud is weer op geboortegewicht is. Heel fijn?
Onze kraamhulp is morgen voor het laatst. Ik heb er gisteren zó hard om lopen huilen, vreselijk! Het is zo'n fijne vrouw en ze heeft ons zooooo goed geholpen afgelopen week. Het was ook echt zo gezellig met haar. Ook al weet ik dat we het na morgen zeker met z'n tweeën kunnen, vind ik het echt heel jammer dat ze weggaat. Je sluit toch weer iets af; ik vond de kraamweek echt een fantastische week❤ Hoe ervaren jullie dat?!?

eefje, bedankt voor je reactie. Is dat van alles ook weer bijgetrokken? 
Haha hier slaapt de kleine ook altijd nog lekker door. Sowieso wel een slaapkoppie.
Klinkt super fijn Mientjeee. Hier ook een fijne kraamweek met een meisje wat gewoon morgen alweer een week uit is. Morgen ook even naar buiten want ook hier eentje die bijna weer op geboortegewicht is ? Borstvoeding verloopt hier ook heel goed. Heel blij mee. Ik voel me zelf zoveel beter dan tijdens mijn zwangerschap en ik slaap zelfs meer in de kraamweek dan dat ik in mijn zwangerschap deed. Wie had dat gedacht? Kraamverzorgster gaan we hier zeker ook wel missen, maar meer ook zo lekker is om even je huishouden helemaal uit handen te geven. Maar die van jou klinkt helemaal fijn Mientjeee. Die van ons vind ik niet perse heel gezellig maar meer praktisch en zakelijk. Maar een goede poetser en 'oppas' voor als wij nog even een slaapje tussendoor willen doen. Heel erg fijn. Vandaag geen kraamvisite, ook heel prettig om ook dagen tussen door voor jezelf te hebben?

MamainSept van harte met Hanna!! ❤️ Eindelijk is het zover ;)
Bij mij ineens een dramatische wending. Ik word vandaag ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ik had helemaal geen klachten en ook niet een hele hoge bloeddruk maar gelukkig hebben ze het toch gecheckt voor de zekerheid. Het is allemaal nogal veel om te verwerken, dit had ik vanmorgen niet verwacht!
Ik hoop snel met baby nieuws te komen... ??

Gefeliciteerd alle nieuwe mama’s!! Hopelijk zijn jullie heerlijk aan t genieten. 
Ik heb even een tijdje niks van me laten horen. Een dreumes met doorkomende kiesjes, zelf een griepje gehad etc etc, maar ik heb wel alles meegelezen!! 
Hier nu ook eindelijk babynieuws!! Ons prachtige zoontje James is afgelopen zaterdag 21 sept met 40.5 geboren. Einde van de ochtend gestript, 14:30 eerste kleine krampjes en 2 uur later is ie geboren! Het ziekenhuis nog maar net gehaald haha. Ik wilde heel graag een ruggenprik ivm heftige eerste bevalling maar daar was geen tijd meer voor. 15 min nadat we waren aangekomen in het ziekenhuis is ie met 3 min persen ter wereld gekomen. Gelukkig geen schade van onder ondanks de razendsnelle bevalling van in totaal 2 uur. Totaal het tegenovergestelde van mijn eerste bevalling dus! Nu lekker aan t genieten met z’n viertjes, maar poeh wat is het zwaar met een dreumes van 1,5 erbij. Hopelijk wordt het vanzelf wat gemakkelijker maar dat komt vast helemaal goed. 
Voor iedereen die nog op het wachtbankje zit: heel veel succes en ik denk aan jullie!

Terug
Bovenaan