Ze is er.. Onze lieve kleine Lucy ? Geboren op 25 september, en ze is perfect!
Mijn bevalling was pittig.. dus zoals Majom zei, hierbij mijn verhaal. Als je nog moet bevallen kan je ervoor kiezen om het niet te lezen.
Om 19:30 uur begonnen de echte weeën (ja, je weet het écht als het zo ver is) en om 20:45 uur kwamen ze om de 4 minuten. Ging zo snel ineens, dus toen de verloskundige gebeld. Die vertelde bij aankomst dat er geen plek was in het ziekenhuis waar ik wilde bevallen (@Nikkkiii je statistieken over de meeste jarigen van t jaar kloppen haha). Omdat ik het andere ziekenhuis in de buurt niet kende en alles goed leek te gaan (op dat moment had ik 5cm ontsluiting) ervoor gekozen om thuis te bevallen. Om kwart 22:00 uur braken mijn vliezen en bleek dat ons meisje in het vruchtwater had gepoept. Dus alsnog met weeën om de (ik denk) 2 minuten naar het ziekenhuis gereden waar inmiddels plek was. Rond 22:15 daar aangekomen, meteen overgedragen aan de gynaecoloog en aan de ctg gelegd. Helaas konden ze het hartslagje niet vinden.. Toen een monitor geplaatst op het hoofdje om alsnog de hartslag te meten, deze bleek te dalen. Wat een verschrikkelijk gevoel was dat. Gelukkig had ik inmiddels volledige ontsluiting en kon ik gaan persen, ik heb echt alles gegeven maar dit ging helaas niet snel genoeg voor Lucy. Ze had het heel zwaar en haar hartslagje bleef dalen.. Dus ze móest meteen met flinke knip en door gebruik van de vacuümpomp gehaald worden. Ons meisje is om 23:08 geboren. Achteraf bleek dat, doordat mijn ontsluiting zo snel ging, haar navelstreng strak om haar nekje was komen te zitten toen ze in mn bekken “viel”. Wonder boven wonder deed Lucy het vanaf moment 1 fantastisch: goede ademhaling, goede kleur, score 10/10. En zo is het nog steeds.
Mijn bevalling was enorm pittig, zowel mentaal als fysiek, maar alle clichés zijn waar: Het is het allemaal waard. Ik ben nog nooit zó verliefd, gelukkig en trots geweest. Ons meisje doet het fantastisch en alles aan haar is perfect.
Geniet ervan allemaal & wachtende dames nog heel veel succes!! ?