Uitgerekend September 2019

Ze is er.. Onze lieve kleine Lucy ? Geboren op 25 september, en ze is perfect!

Mijn bevalling was pittig.. dus zoals Majom zei, hierbij mijn verhaal. Als je nog moet bevallen kan je ervoor kiezen om het niet te lezen.

Om 19:30 uur begonnen de echte weeën (ja, je weet het écht als het zo ver is) en om 20:45 uur kwamen ze om de 4 minuten. Ging zo snel ineens, dus toen de verloskundige gebeld. Die vertelde bij aankomst dat er geen plek was in het ziekenhuis waar ik wilde bevallen (@Nikkkiii je statistieken over de meeste jarigen van t jaar kloppen haha). Omdat ik het andere ziekenhuis in de buurt niet kende en alles goed leek te gaan (op dat moment had ik 5cm ontsluiting) ervoor gekozen om thuis te bevallen. Om kwart 22:00 uur braken mijn vliezen en bleek dat ons meisje in het vruchtwater had gepoept. Dus alsnog met weeën om de (ik denk) 2 minuten naar het ziekenhuis gereden waar inmiddels plek was. Rond 22:15 daar aangekomen, meteen overgedragen aan de gynaecoloog en aan de ctg gelegd. Helaas konden ze het hartslagje niet vinden.. Toen een monitor geplaatst op het hoofdje om alsnog de hartslag te meten, deze bleek te dalen. Wat een verschrikkelijk gevoel was dat. Gelukkig had ik inmiddels volledige ontsluiting en kon ik gaan persen, ik heb echt alles gegeven maar dit ging helaas niet snel genoeg voor Lucy. Ze had het heel zwaar en haar hartslagje bleef dalen.. Dus ze móest meteen met flinke knip en door gebruik van de vacuümpomp gehaald worden. Ons meisje is om 23:08 geboren. Achteraf bleek dat, doordat mijn ontsluiting zo snel ging, haar navelstreng strak om haar nekje was komen te zitten toen ze in mn bekken “viel”. Wonder boven wonder deed Lucy het vanaf moment 1 fantastisch: goede ademhaling, goede kleur, score 10/10. En zo is het nog steeds.

Mijn bevalling was enorm pittig, zowel mentaal als fysiek, maar alle clichés zijn waar: Het is het allemaal waard. Ik ben nog nooit zó verliefd, gelukkig en trots geweest. Ons meisje doet het fantastisch en alles aan haar is perfect.

Geniet ervan allemaal & wachtende dames nog heel veel succes!! ?

WoW Milouvl heftig verhaal!! Maar wat fijn dat alles nu goed gaat zeg, van harte gefeliciteerd met Lucy!

ik zit opt moment even met het volgende.. heb sinds een aantal dagen (alleen savonds in bed) jeuk in mijn schaamstreek, vooral schaamlippen. Aangezien dit alleen savonds is en alleen mijn schaamlippen, maakte ik me geen zorgen daarover.
Maar nu begint het ook in mijn vagina te jeuken... ook alleen weer nu savonds, overdag nergens last van... nu ben ik bang voor een schimmel, maar niks wijst daar verder op.. en kan nu natuurlijk niet naar de huisarts.. en lees op internet dat het schadelijk kan zijn voor de baby... 
Raden jullie me aan de vk te bellen morgen? Of denken jullie dat ik me druk maak om niks? 

Gefeliciteerd Majom en Milou met jullie kleintjes ? wat hebben jullie het allebei pittig gehad! Toch mooi hoe de kruimels de boel meteen in een ander licht zetten ☺️ goed bijkomen en genieten.
Ons clubje op de wachtbank wordt wel steeds kleiner ? ik had inderdaad ook wel verwacht dat hij na de uitgerekende datum zou komen. Toch raak ik nu wat ongeduldig. Hij zal er toch wel uit komen? ? Nu 40+4. 
Nikki ik zou me er niet heel druk om maken, misschien heb je veel gezeten, beetje broeierig daar beneden, wat meer afscheiding (heb ik nu wel, gebruik katoenen inlegkruisjes). Maar! Als je twijfelt gewoon bellen hoor! Daar zijn ze voor ?

Oja Nikki, en die steken heb ik ook af en toe, soms vrij heftig. Er zit nu ook veel druk op nu ze zo laag zitten. Echte weeën komen van bovenin de baarmoeder begreep ik ? maar ik heb ook geen ervaring mee ?

Thanks Iris! Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het schimmel is, want heb overdag bijvoorbeeld nergens last van! Heb op het moment trouwens juist niet heel veel afscheiding!
Maar indd veel druk daar beneden haha, eergisteren nacht dacht ik nog dat het zou gaan beginnen en nu voel ik weer helemaal niks dat zegt dat het bijna gaat beginnen... wachten is echt vreselijk inderdaad haha

maaikespat, majom en milouvl, gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes ????
Pfff de laatste 2 dames, wat een pittige bevallingsverhalen zeg. Wat extra fijn als het dan allemaal goed komt en de baby's het ook goed doen. 
Hier wel pittig darmkrampjes nachtje achter de rug. De kleine meid had er regelmatig flink last van waardoor we korte slaapjes maakte. Vanmorgen lag ze zo lekker te slapen dat wij ook lekker zijn blijven liggen en tot half 11 extra slaap hebben mee gepakt. Dus toch nog een beetje uitgerust nu aan de dag begonnen ?☕

Terug
Bovenaan