Uitgerekend September 2019

Heerlijk om te lezen dat er weer zoveel baby’s zijn geboren! 
Hopelijk voor iedereen op de wachtbank dat de kleintjes snel mogen komen. 
Zelf ben ik afgelopen maandag bevallen van een gezonde zoon Mart. 
Ivm langdurig gebroken vliezen ben ik maandag ingeleid.
De bevalling verliep heel vlot. Binnen 4 uur zat ik op volledige ontsluiting en mocht ik mee gaan persen. Omdat de kleine ene klein beetje scheef lag moest ik op mijn zij persen. Beide kanten geprobeerd en daarna rug. 
Helaas voelde de verloskundige dat de kleine volledig de verkeerde kant op draaide en moest gaan overleggen met de gyneacoloog. 
Het advies was om op handen en knieën te proberen. 30 minuten was het advies maar na 15 minuten was er nog geen beweging in de kleine. En is er besloten te gaan voor een keizersnede. 
Kleine bleek in voorhoofdsligging te liggen en is het onmogelijk zo geboren te worden. 
Tijdens de operatie is helaas mijn blaas geperforeerd. Dit ivm een eerdere keizersnede en littekenweefsel. 
Jammer dat het zo is gelopen en dat ik ruim een week met een katheter moet lopen en de wond van de operatie. Maar kleine Mart doet het gelukkig goed ❤️

Het lijkt wel op de maand september de maand van de keizersnede is. Bij zoveel waar het uiteindelijk op uit komt.
Hopelijk voor de laatste mama’s meer geluk. Hier is het snachts ook nog behoorlijk zoeken ze spuugt behoorlijk en kreunt en steunt best veel snachts wat mij wakker houdt. Ach wordt vast allemaal beter. 
Inmiddels 9 dagen verder en eindelijk ben ik wat meer op de been en kan ik genieten van de kleine meid

Hoi alle september mama’s. Ik was zelf uitgerekend op 10-10 maar de baby had besloten om eerder te komen(met 37w+1d) ben ik 8 dagen geleden bevallen. Bevalling was zwaar, duurde 47 uurtjes. Ontsluiting bleef bij 9cm hangen, daarna 5 uren gewacht voor de laatste cm en het lukte maar niet. Toch voor de keizersnede gegaan. Lig nu nog veel op de bed maar ben zo gelukkig dat alles al voorbij is en dat de baby goed doet! Voor alle mama’s die al bevallen zijn: geniet van de kleine en voor de mama’s die nog moeten bevallen: heel veel succes met de laatste loodjes! 

Inderdaad opvallend veel keizersnedes voor onze kleine prinsjes en prinsesjes. Uit mijn groepje van de zwangerschapsyoga tot nu toe ook meer ‘spannende’ verhalen dan normale. Wat fijn dat we in een land en tijd leven waarin er zoveel mogelijk is om een bevalling zo toch tot een goed einde te brengen. Ons mannetje is morgennacht 1 week oud. Bizar hoe kort geleden de geboorte was maar hoe lang hij al weer bij ons lijkt te zijn en hoeveel we al hebben meegemaakt. Ik vind het mooi en heftig/intensief tegelijk. Ik kan me haast niet meer voorstellen hoe het was toen ik nog op hem wachtte. Succes dames met de laatste loodjes en het laatste geduld. Het is echt allemaal waar. Dat het het ‘t allemaal waard is, dat je echt wel ziet dat je de slijmprop verliest (juk!) en dat je écht weet wat een wee is als het zover is. Toi toi toi!

Hier gisteren avond bevallen van zoontje David, hij is geweldig maar behoorlijk emotioneel nog over de bevalling. Na 3 uur persen wilde hij er nog niet uit en ik gaf het echt op. Ik heb een weeenstorm bij de ontsluiting gehad en letterlijk alles geprobeerd, bad, bed baar kruk. Na 3 uur persen ingeknipt, 2 x een katheter maar nog steeds niets. Uiteindelijk door middel van vacuümpomp geboren. Super geweldig maar me echt totaal aangeslagen, ben ook moe maar doe echt geen oog dicht en wij moesten een nachtje blijven. Hopelijk vandaag naar huis ❤️

gefeliciteerd Becca! Ook een heftige bevalling!
Hier nog steeds alles rustig. Wel veel afscheiding/slijm sinds gister dus ik hoop dat er wat gaat gebeuren. Maar reken echt niet meer op een september baby. Heb het maar een beetje los gelaten want wachten duurt lang ?

Jeetje pittige bevallingsverhalen weer. Besef me nu nog meer dat ik mazzel heb met de voorspoedige bevalling van Amy. 
Gefeliciteerd weer voor alle nieuwe kersverse mama's en nieuwe baby's erbij in de groep??

Inmiddels 40+6 en ook ik begin de hoop op een septemberbaby te verliezen... wat duurt dit lang! Heftige verhalen van iedereen weer, maar nu lekker genieten! 

Terug
Bovenaan