Al een poos niet gereageerd, maar hier ook eindelijk goed nieuws!
op donderdag 26/9 met 41.4 bevallen van onze prachtige dochter Hannah ?
Het heeft even geduurd voordat ze er was heb 3 weken op 1cm ontsluiting gelopen waarop niet gestript kon worden. Uiteindelijk met 41.2 naar ziekenhuis gestuurd voor ctg en echo, dag erna zou er ballonnetje geplaatst worden om in te leiden. Tot grote verbazing had ik zonder weeën ineens 4cm ontsluiting. Afspraak dat dag erna vliezen gebroken zouden worden.
Met 41.4 dus weer naar het ziekenhuis, hier zijn mijn vliezen gebroken en kreeg vrijwel direct wee opwekkers via infuus. Het duurde ruim 2 uur voordat mijn lichaam de hint begreep en ik weeën kreeg. Ik vond het opvangen erg lastig, maar had gelukkig goede begeleiding van verpleegkundige die ook mijn man goede tips kon geven hoe mij te steunen.
toen de weeën eenmaal op gang kwamen, ging het super snel! Helaas werd hartslag van de kleine erg vlak en is er met een inwendige test zuurstof in t bloed getest, dit was gelukkig goed, maar kleine moest er toch echt niet te lang meer over doen.
de weeën kwamen steeds korter op elkaar en heb hier uiteindelijk pijnstilling voor gehad (ruggenprik ging niet meer, daarvoor ging het ineens te snel) hierdoor was ik erg suf en ben ik veel kwijt van wat er gebeurd is.
in het kort; ik ben in een uur tijd van 6cm ontsluiting naar persen gegaan, waarbij ze erachter kwamen dat de kleine sterrenkijker lag. Ik moest direct door persen, want hartslagje zakte af. Omdat ze zich toch wel erge zorgen maakten is kleine direct gehaald met de pomp. Binnen 5 persweeen was onze dochter geboren!
Er zijn veel clichés waar, maar ik moet zeggen dat bij mij het vergeten van de bevalling en de pijn niet is opgegaan. Ik had ineens allemaal vreemde mensen om m'n bed staan die zeiden dat ik nu nu nu moest vechten voor mijn kind.
Los van dat ik de bevalling kort en heftig heb ervaren, is het zo heerlijk met onze kleine meid! Na moeilijke opstart met veel afvallen en temperatuurdips, trekt ze nu helemaal bij en is het na 5 dagen al een rustige en alerte baby.
alle Dames die nog wachten; succes met de laatste loodjes!