Gefeliciteerd alle nieuwe mama’s?
Ons meisje is gisterochtend ook eindelijk geboren, ben helemaal in de wolken? Ze doet het super goed!
Ben uiteindelijk zondag gestript met 41 weken, had de volgende ochtend extreem bloedverlies dus naar ziekenhuis verwezen. Daar besloten ze een ballonnetje in te brengen om 13 uur smiddags. Ik had toen heel de tijd lichte weeën, waarvan de verloskundige dacht dat het harde buiken waren. Ik zou de volgende ochtend worden ingeleid, maar kwam de nacht niet door van de pijn. Dus om 4 uur werden mij vliezen gebroken, had toen 5/6 cm. Vruchtwater was heel vies, dus het was goed dat ik in het ziekenhuis was. Vanaf toen leek het even heeel snel te gaan. Binnen twee uur mocht ik gaan persen. Helaas ging het persen niet goed, ik kreeg geen goede persweeën. 2 uur en kwartier gedaan over de laatste fase? Gek genoeg kijk ik wel positief terug op de bevalling. Vond het heftigst de hechtingen zetten, ben door de slechte persweeën behoorlijk gescheurd en ze konden niet alles verdoven. Heb alles bij elkaar gescholden. Doet nu ook steeds pijn en durf niet goed te plassen.
Meer meiden die erg waren uitgescheurd en hoe snel gaat het beter??
Alle clichés zijn wel waar want het was het allemaal waard!! Wat een heerlijk en knap meisje is het, tot nu toe erg rustig. Heel sterk al met haar hoofdje en reflexen. Borstvoeding lijkt goed te gaan ?