Uitgerekend September 2019

Hi dames die al bevallen zijn, 

vraagje hebben jullie baby’s ook last van darmkrampjes en wat doen jullie er tegen? Ik vind het zo zielig. Vooral omdat je niks kan doen.
 Succes voor de meiden die nog moeten bevallen! 

Alle nieuwe kersverse mama's gefeliciteerd met jullie kindjes ????
Want een pittige verhalen er weer tussen. Pfff gebruiker..536 na zo een ervaring mag je ook best naast het genieten ook klagen. Dat is echt afzien geweest zeg. 
Eefje over de weeën, ik ging kapot hoor haha. Probeer me een beetje in te houden voor de mensen die nog moeten ? 
En ik denk nu niet alweer na mijn niet zo toffe zwangerschap, bevalling en de afgelopen pittige slapeloze nachten: nou dit zou ik zo weer doen. Wel voel ik me wel veel beter dan tijdens mijn zwangerschap. Ik ben echt weer mezelf aan het worden en dat merkt mijn omgeving ook echt. Zo fijn om zowel fysiek als mentaal in een beter velletje te zitten? 
Lieke: van 11 tot 7u slapen...?? Wat is jullie geheim?? 
Wij hebben hier ook een puckababy liggen. Ga die komende nacht ook maar uitproberen. Wij zijn van half2 tot half6 in de weer geweest ?? voornamelijk door krampjes maar ook door behoefte aan nabijheid. Nou hoorden we net dat dat het redelijk normaal is dat baby's soms tussen de 2 en 3 weken een onrustigere periode hebben. Overdag trouwens slapen als een roosje die dochter van ons. Wij duiken zo ook nog even terug ons bed in. Alle slaap die we 's nachts niet krijgen proberen we overdag maar te compenseren ?
mamainsept: ik weeg haar niet zelf. Ik let op signalen en merk aan kleding en de opkomende babyspekjes dat ze lekker groeit? borstvoeding wordt hier echt weg geklokt en daarna een vrede baby en als ze wakker is oogt ze alert. Ook heeft ze veel plas en poepluiers. Voor mij allemaal checks dat ze genoeg binnen krijgt.
mamatjell: wij zijn nu begonnen met VSM cinababy voor de darmkrampjes. Kan nog niet echt zeggen of het helpt omdat het de eerste dag is, maar infacol deed hier niet zo veel. Die krampjes zijn echt zielig hè. Je voelt je zo machteloos en ziet en hoort dat ze er zoveel last van heeft? Hopelijk wordt het gauw beter? 
Vanmorgen is bij ons de lactatiekundige weer even langs geweest op ons verzoek. Toch weer waardevolle tips gehad over het aanleggen, houdingen, het verslikken soms in de voeding. Ook had ze nog een goeie wat betreft vasthouden voor boertjes laten. Amy vond het heerlijk. Helemaal ontspannen AnneGeddes poppetje in me handen? ben blij dat we (want het gaat op soms verkeerd aanhappen) haar om hulp hebben gevraagd laagdrempelig. Zou dat ook mee willen geven dat vroegtijdig hulp vragen echt een hoop ellende kan voorkomen. Borstvoeding loopt hier gelukkig als een trein en met deze tips kunnen we dat nog beter voort gaan zetten? 
Succes weer voor de wachtenden!??

Wauw wat fijn AvdS! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! 

Ik had vanmorgen echt even een mental breakdown? Had zo gehoopt dat het strippen zou werken, dus werd echt mega verdrietig wakker... Ik hoop dat de tweede keer strippen dan maar gaat werken morgen... Toch fijn om jouw succesverhaal daarvan te horen AvdS, biedt toch nog een heel klein beetje hoop.

Hier gebruiken we infacol sinds zondag tegen de krampjes ze heeft er daardoor wel minder last van, maar hebben nog sab simplex achter de hand voor het geval infacol niet meer helpt.
Voor de dames die al zijn bevallen, hier nu bijna een week geleden en nog wel redelijk last van slapjes voelen sterretjes zien meerdere die er last van hebben ?
Hoop toch echt me snel me weer een beetje de oude ik tevoelen zodat we naar buiten kunnen want de kleine meid zit al over haar geboorte gewicht binnen een week?

Gefeliciteerd alle nieuwe mama’s?
Ons meisje is gisterochtend ook eindelijk geboren, ben helemaal in de wolken? Ze doet het super goed!
Ben uiteindelijk zondag gestript met 41 weken, had de volgende ochtend extreem bloedverlies dus naar ziekenhuis verwezen. Daar besloten ze een ballonnetje in te brengen om 13 uur smiddags. Ik had toen heel de tijd lichte weeën, waarvan de verloskundige dacht dat het harde buiken waren. Ik zou de volgende ochtend worden ingeleid, maar kwam de nacht niet door van de pijn. Dus om 4 uur werden mij vliezen gebroken, had toen 5/6 cm. Vruchtwater was heel vies, dus het was goed dat ik in het ziekenhuis was. Vanaf toen leek het even heeel snel te gaan. Binnen twee uur mocht ik gaan persen. Helaas ging het persen niet goed, ik kreeg geen goede persweeën. 2 uur en kwartier gedaan over de laatste fase? Gek genoeg kijk ik wel positief terug op de bevalling. Vond het heftigst de hechtingen zetten, ben door de slechte persweeën behoorlijk gescheurd en ze konden niet alles verdoven. Heb alles bij elkaar gescholden. Doet nu ook steeds pijn en durf niet goed te plassen.
Meer meiden die erg waren uitgescheurd en hoe snel gaat het beter?? 

Alle clichés zijn wel waar want het was het allemaal waard!! Wat een heerlijk en knap meisje is het, tot nu toe erg rustig. Heel sterk al met haar hoofdje en reflexen. Borstvoeding lijkt goed te gaan ?

Hi dames, nog niet echt tijd gehad om m’n verhaal te delen. Maar na het strippen kwamen de weeën redelijk snel op gang. Na een uur timen konden we de verloskundig al bellen en zat ik al op 3 cm. 2 uur erna al op 5 cm dus toen naar het ziekenhuis gegaan. De weeën kon ik eigenlijk heeel goed opvangen, onder douche ging prima. Zo goed dat ik in een soort van roes raakte en voordat we naar het ziekenhuis gingen en dus gewoon slapend de weeën weg gepuft heb.
in het ziekenhuis ging het ook prima met de weeën. Bij 8 cm hebben ze m’n vliezen gebroken en om 3 uur zat ik op 10 cm. Dus toen kon ik gaan persen. Alleen de persweeen kwamen niet goed op gang en er zat geen beweging in. Dus uiteindelijk weeën opwekkers gehad, maar dat werkte niet echt alleen de kleine reageerde er niet goed op. Dus kreeg ik weeën remmers om haar rustiger te maken, daarna weer weeën opwekkers want ja ze moest er toch uit. Na lang persen was ze daar dan eindelijk, onze dochter Doris. Ze is nogal flink haha 4145 gram en dat voor 41+ 1 
uiteindelijk nog wel onder narcose geweest want de placenta kwam niet. Dus al met al was het behoorlijk heftig.
Wachtende dames, jullie zijn ook snel aan de beurt! Maar wat is het toch mooi om je kindje dan ineens in levende lijve te zien. Helemaal verliefd!

Terug
Bovenaan