Spannend Nikkkiii en andere mama's-to-be, ik duim met jullie mee!!
Onze kleine is nu 10 dagen oud en het stof begint een beetje te dalen. Vandaag ook laatste dag kraamzorg, we hadden extra dagen vanwege de sectio. We zijn ook wel toe aan alleen zijn!
Ik was toch nog erg ziek van de zwangerschapsvergiftiging en blijf veel bloedverlies houden dus borstvoeding kwam hier niet goed op gang. Op advies van lactatiekundige tekens stimuleren opgevoerd, uiteindelijk was ik om de het anderhalf uur aan het aanleggen en kolven. Nou dames, ik voelde me meer dood dan levend. Gisteren eindelijk die kolf gestopt en besloten om het hierbij te laten. Wat een opluchting!! Je laat je zo meeslepen in de massahysterie van het borstvoeden. Ik vind het wel erg moeilijk om het op te geven maar het kostte me gewoon alle energie die ik had. Heb gisteren pas voor het eerst een luier kunnen verschonen! Alles was op borstvoeding gericht en heb helemaal niet echt mijn meisje gezien de afgelopen week... Wat zonde hè. Maar ja je weet van tevoren niet dat het niet gaat werken helaas.
Ben wel jaloers op mama's met overproductie, haha. Maar zo heeft iedereen weer zijn eigen problemen. Kan me voorstellen dat dat ook echt niet te doen is.
We hebben gelukkig wel een heel makkelijk meisje. Dat snap ik na het lezen van jullie berichten, haha. Ze huilt bijna nooit of met een duidelijke reden en gaat altijd slapen na een voeding. Dus hoewel wij om de 3 uur op zijn 's nachts kunnen we (nu ik niet meer tussendoor uit moet om te kolven) gewoon lekker slapen met z'n drieën. Slaapt ook gewoon in het ledikantje of box.
Dus wel een horrorbevalling plus opstart maar gelukkig boffen met een rustige baby. Tja liefst allebei soepel maar toch