Uitgerekend September 2019

Hai allemaal,

Ik lees al enige tijd mee maar ik had geen account dus nooit iets geschreven. Maar omdat onze verhalen zo op elkaar lijken wilde ik toch even mee praten!
Ik ga dus een beetje gelijk op met Nikkki Nolaatje en Noortje geloof ik. Morgen ben ik precies 42 weken (21 sept uitgerekend) zwanger van mijn tweede zoon en de bevalling komt niet vanzelf op gang. Gisteren (41+5) de overtijd controle gehad in ziekenhuis, dat was allemaal goed en 2 cm ontsluiting. Ik heb de inleiding toen op maandag laten zetten (dus 42+2) om nog wat tijd te geven om het natuurlijk te laten starten. Ze hebben toen ook gestript en daar kreeg ik afgelopen nacht en vandaag hele lichte weeeen van maar zette niet door. Toen zag ik het niet meer zo zitten om met die halve weeen tot maandag te wachten.
Daarom zou nu de verloskundige zonet om 20:00 komen om thuis mijn vliezen te breken. Maar ze wilde wel een back up bed in het ziekenhuis hebben voor het geval hij in het vruchtwater gepoept zou hebben. Alle ziekenhuizen zaten vol, dus nu wordt het waarschijnlijk morgenochtend mits er plek is! Het lijkt me zo fijn om thuis in elk geval de start te maken en als er geen meconium is het ook thuis weer af te kunnen maken. Van mijn eerste zoon ben ik ook thuis bevallen en heb ik als een hele prettige bevalling ervaren. Nu heb ik dus morgenochtend als laatste ‘kans’ voor thuis, omdat het net op de grens van 42 weken is, echt top dat heeft mijn verloskundige geregeld met de gynaecoloog. Maar als er weer geen plek is wordt het wel gewoon ziekenhuis. Wat ook heus geen ramp is natuurlijk. In elk geval dit weekend nog babynieuws! 
Ik vind het zelf helpen dat ik hem zo regelmatig voel bewegen, en hij gister nog de hik had, daardoor heb ik het idee dat ie het gewoon nog goed heeft daar binnen. Niet iedereen is nu eenmaal even lang zwanger. Dus geen stress zo op de valreep wat zijn een paar extra dagen op die ongeveer 290 dagen die we al hebben volgemaakt :) 
Zo het is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat het bij jullie gauw doorzet of dat er een fijne inleiding komt!
Hoop dat alle moeders met geboren en ongeboren kindjes een goeie nacht tegemoet gaan!

@eefje bedankt voor de tip. Ben net gaan douchen voor de voeding en in een borst lijkt het wat rustiger nu. Het lukt helaas maar om 1 borst te voeden per voeding. Er komt al zoveel uit dat ze dan vol zit. Dus in overleg met de kraamhulp morgen toch een kolf aanschaffen om te voorkomen dat ik ontsteking krijg. 
Arme meisje heeft sinds gisteravond ook vaak buikkrampjes na de voeding. Zo zielig die pijn. 

Succes en sterkte aan de dames die nog moeten bevallen!
Hier de kleine alweer bijna een maand pud. Wat vliegt de tijd. Ik geef nog borstvoeding en soms wat kunst erbij als we merken dat de kleine man nog honger heeft. Komt nog steeds netjes om ong de 3 uur, maar hopelijk gaat hij in de nacht snel wat uurtjes later komen.
Ik geef hem nu ook elke dag probiotica voor de ondersteuning van zijn darmen en de vermindering van krampjes. Helpt wel wat. Voordeel hiervan is dat hij minder chemische dingen binnenkrijgt in vergelijking met dat andere spul.
Volgens míj had hij laatst zijn 5 weken sprongetje. Aanvankelijker en iets huileriger. Vanmorgen eerste bewuste glimlachje. Heerlijk. Ook is hij meer wakker en kijkt hij aandachtiger om zich heen. Verder slaakt hij ook een paar andere kreetjes. Dat is echt genieten :)

Jeetje Joootje, jij bent nog verder! Spannend ook bij jou, succes!!

Ik heb de hele avond al wat krampen did komen en gaan. 
Lig nu zo’n 3 kwartier in bed en heb geloof ik 3x zo’n kramp moment gehad die dan komt en weer gaat. Ben heel benieuwd of dit door gaat zetten! Durf het bijna niet te hopen, maar ik hou moed! 

wat heerlijk om te lezen over zo’n glimlachje, Oeeh wat kijk ik ernaar uit allemaal!!? 

Slaap lekker allemaal! Ik hoop dat mijn slaap verstoord wordt door de bevalling ?? mijn lievelings verloskundige heeft dienst, dus hoop het extra haha. 

Ik wil toch even zeggen dat het hier begonnen is?? vind het nu al pijnlijk maar ben zo blij! Nu nog hahah, eerst volgende bericht van mij zal wel even duren? succes ook voor de andere dames nog!

Anemoontje heeft ze niet gewoon zuigbehoefte? Onze dochter gaf ook mega veel terug omdat ik haar elke keer aanlegde als ze smakte. Ik heb ook veel productie en een hoge toeschietreflex waardoor met name die eerste 10 slokken ze het soms niet bijhoud. Nu houd ik me netjes aan de 3 uur en tussendoor vind ze het fijn om op mijn pink of (heeft even geduurd) een speentje te zuigen. Door te zuigen ontspant ze en lost dat wat dwars zat zich vanzelf op, meestal poep of een boertje. De kraam zei tegen mij dat als ze echt honger heeft ze niet tevreden is met n pink dus dan merk je dat vanzelf.
Liesforum, die energie komt snel weer terug. Vooral nu je rust houden, je doet al snel teveel die eerste dagen. Ik moest plassen onder de douche en deed dit ook trouw en daardoor was het prikken zo over. Vond het wel vervelend om er soms geen controle over te hebben, mja dat gaat ook weer over. Ik weet niet hoeveel hechtingen je hebt, maar bij mij werd dat na dag 6 steeds minder pijnlijk. De zwelling is dan ook ver weg en dan krijgt het wat ruimte. Heb jij ook de stroopzakjes in de vriezer? ?
hier gaat alles zijn gangetje. Ik slaap zo’n 3x ongeveer 3 uur per nacht, de bv gaat goed en Nora is een heel tevreden meisje. Iedereen is verbaasd over het bos haar dat ze heeft. We genieten volop! De kraamtranen zijn gelukkig achter de rug, maar ben soms nog wel wat onzeker. Het is allemaal zó anders dan ik me had voorgesteld van te voren ? herkennen jullie dat?
succes Wachtende dames, hopelijk gebeurd er nu al vanalles bij jullie!

Oh spannend nikki! Hopelijk snel een goed bericht en jouw ervaringsverhaal.
Plassen deed ik ook elke keer onder de douche. Veel makkelijker dan dat gestunt met een kannetje, vond ik persoonlijk. Daarnaast maak je het ook beter schoon naar mijn idee.

Terug
Bovenaan