Uitgerekend September 2019

@minty oh ik zit morgen aan dag 6 dus dat is goed om te horen☺️ Ik heb geloof ik 4 hechtingen, waarvan eentje heel diep zit en 10 dagen moest blijven zitten. Die doet denk ik ook het meeste pijn. Het was net geen totaalruptuur dusja feestje beneden is het niet? 
Wat jij zegt over de zuigbehoefte herken ik ook. Ons meisje lijkt dan ook een tepel te zoeken maar is uiteindelijk tevreden met een vinger en dat helpt ook goed bij krampjes of wat haar dan ook dwars zit. 

Zijn er vrouwen die fles voeding geven aan ce kleine. En zoja. Hoeveel geven jullie en om hoeveel uur?. Mij is verteld dat we mogen ophogen tot 100cc. En om de 3u voeden. Nu doen we dat netjes. En snachts 1u wel  en dab daarna laten we haar zelf komen dus ene dag zit ze op 7 flessen andere op 8. Maar nu lees ik dus dat je de aantal kilo's keer 150cc moet doen. Wat dus inhoud dat iva (ong 4 kilo nu) 600cc per dag mag. Ze krijgt van ons 7 tot 8 flessen van 90cc. In totaal dus 630/720 cc. Is dat dan niet veel te veel? Ze spuugt opzich niet veel. En is erg tevreden. Maar ze krijgt dus soms 120cc per dag meer. Ik vraag me af hoe andere mama's dit doen. Want ze zijden zus dat we tot 100cc mogen ophogen maar dat is 800cc per dag en dan dus 200cc meer. (moet wel zeggen dat we haar zelf om de 3u voeden ook als ze slaapt maken we haar wakker overdag, de nacht niet). Ben benieuwd naat jullie voeding schema's ?

Liekeseptemberbaby Wij geven ook flesvoeding. Wij maakten Indy ook elke 3 uur wakker voor een voeding maar dan was ze steeds nog zo slaperig dat ze de 90cc die ze volgens t cb en de kraamzorg zou moeten, niet op dronk, lang niet!
In overleg zijn we toen gaan voeden op verzoek met maximaal 4 uur tussen de voedingen zodat ze in ieder geval 6 voedingen zou krijgen (6x90cc = 540 wat ongeveer wel klopt met haar gewicht). Mevrouw is wel een slaapkoppie dus bijna altijd zit er wel 4u tussen de voedingen. 
Nu drinkt ze wel elke keer netjes de fles leeg.
Ik vind zelf dat je vooral moet kijken naar hoe je kindje het doet want niet elk kind is hetzelfde of heeft evenveel honger. Je kan 100cc per voeding proberen maar dan denk ik dat ik t toch bij 6 voedingen zou houden. Maar je moet uiteindelijk gewoon doen wat goed voelt en waar je kindje het goed op doet. Ze passen tenslotte niet altijd tussen de lijntjes die door anderen zijn uitgezet. 

Liekeseptemberbaby ik geef ook flesvoeding. Mijn baby krijgt ook wel eens " te veel" op papier maar wanneer hij uit de borst zou drinken zou dit ook kunnen natuurlijk. Daarom houd ik niet zo vast aan het rekensommetje aanta kilo's x 150cc.
ik geef ook 100 cc (onze kleine is 3,5e kilo) en ook vaak 7 of 8x per dag. Soms drinkt hij alles op, soms 80cc en soms wil hij 110cc (dan maak ik wat bij). Ik voed op aanvraag en inderdaad vaak is dat om de 3u. Ik maak hem alleen niet wakker, onze kleine komt echt zelf als hij honger heeft. de ene dag drinkt hij wat te veel, dan weer wat minder. Mijn mening is dat een kind nooit precies op "schema" loopt en een echt voedingsschema dus niet bestaat. Dat betekent de ene keer iets eerder drinken, dan weer wat later, dan weer wat meer en dan weer wat minder. Met als richtlijn 100 cc om de 3u. :)

Minty: wij zijn er idd ook achter dat het ontzettende zuigbehoefte is! Dus maar toegegeven aan de speen. Ik kolf nu alles af en geef de fles en daar word ik rustiger van en zij meer tevreden. We weten nu wat ze krijgt. Ze komt om de 3 uur en is zo’n 4 kilo gok ik. Geef haar 100 cc borstvoeding en dit drinkt ze met gemak leeg dus we bieden gewoon 120 cc aan vond het consultatie bureau geen probleem. 
Kunsrvoeding moesten we eventueel ook 100 cc aanbieden 

Hoi mama’s,
Zo ik heb weer wat even wat moeten bijlezen na m’n bevalling.
Hier gaat het inmiddels een stuk beter. Ons meisje was nogal groot (4145gram) bij de geboorte. Dus ook haar eetlust was enorm waar ik nog niet aan kon voldoende met borstvoeding. Dus we hebben uiteindelijk vrijdagochtend besloten om haar bij te voeden met kunstvoeding zoadat ze wat eten binnen krijgt en een relaxter wordt. In de tussentijd ben ik gaan kolven. En dit werpt nu echt z’n vruchten af. Vandaag heeft ze namelijk al 2x uit m’n borst gedronken. En ze slaapt nu ook eindelijk rustig. In tegenstelling tot de eerste 2 nachten waarbij ze echt hysterisch was en alleen bij me wilde liggen met een pink in der mond.
De kraamtranen zijn hier nog niet echt geweest. Op de 2e ochtend na toen we weer een verschrikkelijk nacht hadden toen had ik het even moeilijk. 

verder veel bedrust nog omdat ik 1,5 liter bloed ben verloren en dus nog wankel ben.
Hoe gaat het bij jullie?
Oh en ik wilde nog even zeggen dat ik zo blij met ben jullie mede-mama’s! Wat fijn om hier af en toe je hart te kunnen luchten!! Wij begrijpen van elkaar waar we doorheen gaan, zo fijn! ?

AvdS fijn dat het zo goed gaat! 
Zullen we een nieuw forum openen baby’s geboren in september? Dan kunnen we elkaar blijven steunen en vragen stellen! :)

Als je veel bloed hebt verloren, komt de borstvoeding ook later op gang. Had ik ook. Met kolven, aanhappen en kunstvoeding hebben wij het toen ook gedaan. Nu krijgt hij voornamelijk borstvoeding en soms nog wat kunst als we merken dat hij nog trek heeft na een voeding. Kolven doe ik ook met regelmaat  en zorg voor 1 flesje in de koelkast voor als we wat langer weggaan en ik niet daar borstvoeding wil geven. Werkt perfect. 

Terug
Bovenaan