Dag dames, ik ben inmiddels ook mama geworden van een hele lieve jongen; Vigo ?
Ik ben vorig weekend de 29e bevallen om 23:08. Ik had zaterdag op zondagnacht mijn vliezen gebroken om 2:00 snachts. Ik zou eigenlijk afgelopen maandag gestript worden maar dit was dus niet nodig.
Ik had dus mijn vliezen gebroken, en kort erna weeën. Dit duurde van 2:30 tot 18:00 en werden zo heftig dat ik pijnstilling nodig had en ook bleef ik op 3 cm ontsluiting hangen... ben voor de ruggenprik gegaan, maar deze heeft mij niet geholpen, hij werkte niet goed. Maar 2 uur later had ik eindelijk 8 cm ontsluiting. Wat was ik blij! Ik had zoveel pijn en was zo vermoeid... Ik had niet meer geslapen en kon geen rust meer vinden. Toen kwamen de persweeën om 21:30 en ik voel gewoon bijna in slaap.. zo vermoeid was ik. Maargoed zoals alle vrouwen die bevallen had ik ergens toch de kracht gevonden om hem er lekker uit te persen. Helaas was hij dus best wel groot, waardoor ik volledig gehecht ben. Nadat ik dus bevallen was ben ik heel veel bloed verloren waardoor ik bijna out ging.. en mijn placenta was niet compleet eruit, waardoor er ook nog veel verwarring was... Uiteindelijk is alles eruit gekomen, maar vraag mij niet hoe, ik weet het niet meer.
Het is wel waar wat ze zeggen; zodra je je baby ziet voelt etc is het allemaal goed en ben je zo gelukkig en blij.
Nu zijn we een weekje verder en Vigo doet het super, alleen hij vraagt zoveel voeding en heeft heel veel zuigkracht. Ik kan hem helaas niet meer aanleggen omdat het zoveel pijn doet aan mijn tepels. Ik doe nu kolven en geef hem kunst en borst voeding. Nu gaat dat heel goed, maar duurde even voordat ik voldoende kon kolven.
De nachten zijn kort en krachtig, maar gelukkig kan ik overdag veel inhalen als het moet.
Zo ben blij dat ik mijn verhaal hier even kwijt kan. Ik heb eigenlijk geen goed gevoel bij mijn bevalling, ik voelde mij echt niet goed. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Maar nu heb ik mijn verhaal gedaan en voelt dat wel goed.
Ik wens iedereen die bevallen is in dit september forum heel veel geluk en succes met alles. ?