Uitgerekend September 2019

Eefje: ik weet niet of je nog mee leest, maar ik doe tegenwoordig hetzelfde als jouw schema qua borstvoeding allemaal kolven en soms 1 fles kunstvoeding erin! Het geeft mij echt zoveel rust. 
Nu nog voor elkaar krijgen dat mijn lichaam het accepteert dat ik snachts niet hoef te kolven. Ben jij dit gaan afbouwen snachts of?

Hier ook eentje die nu flesvoeding krijgt. We bieden hem nu 90 cc elke fles aan en hij komt ongeveer elke 3 a 4 uur. Komt hij na 4 uur niet, dan maken wij hem ook wakker. volgens onze kraamzorg was dit geen probleem onze kleine vent heeft het nodig. Bij uitzondering wordt er zelfs soms (nog geen 1x per dag) 100 a 120 cc gedronken. 
Vraagje: Waar slapen jullie baby's? Liggen ze bij jullie op de slaapkamer in een co sleeper of op een eigen kamertje met bijvoorbeeld de deuren open. Wegens de hectische bevalling slaap ik sinds de geboorte beneden samen met onze kleine naast mij in de kinderwagenbak. Boven is zijn slaapkamer recht tegenover die van ons, nog geen 10 stappen van mijn bed naar de zijne. Binnenkort kan en mag ik weer wat traplopen en wil ik weer lekker boven gaan slapen en gaat onze kleine man dus ook boven slapen.

Dag dames, ik ben inmiddels ook mama geworden van een hele lieve jongen; Vigo ?
Ik ben vorig weekend de 29e bevallen om 23:08. Ik had zaterdag op zondagnacht mijn vliezen gebroken om 2:00 snachts. Ik zou eigenlijk afgelopen maandag gestript worden maar dit was dus niet nodig.
Ik had dus mijn vliezen gebroken, en kort erna weeën. Dit duurde van 2:30 tot 18:00 en werden zo heftig dat ik pijnstilling nodig had en ook bleef ik op 3 cm ontsluiting hangen... ben voor de ruggenprik gegaan, maar deze heeft mij niet geholpen, hij werkte niet goed. Maar 2 uur later had ik eindelijk 8 cm ontsluiting. Wat was ik blij! Ik had zoveel pijn en was zo vermoeid... Ik had niet meer geslapen en kon geen rust meer vinden. Toen kwamen de persweeën om 21:30 en ik voel gewoon bijna in slaap.. zo vermoeid was ik. Maargoed zoals alle vrouwen die bevallen had ik ergens toch de kracht gevonden om hem er lekker uit te persen. Helaas was hij dus best wel groot, waardoor ik volledig gehecht ben. Nadat ik dus bevallen was ben ik heel veel bloed verloren waardoor ik bijna out ging.. en mijn placenta was niet compleet eruit, waardoor er ook nog veel verwarring was... Uiteindelijk is alles eruit gekomen, maar vraag mij niet hoe, ik weet het niet meer. 
Het is wel waar wat ze zeggen; zodra je je baby ziet voelt etc is het allemaal goed en ben je zo gelukkig en blij. 
Nu zijn we een weekje verder en Vigo doet het super, alleen hij vraagt zoveel voeding en heeft heel veel zuigkracht. Ik kan hem helaas niet meer aanleggen omdat het zoveel pijn doet aan mijn tepels. Ik doe nu kolven en geef hem kunst en borst voeding. Nu gaat dat heel goed, maar duurde even voordat ik voldoende kon kolven. 
De nachten zijn kort en krachtig, maar gelukkig kan ik overdag veel inhalen als het moet. 
Zo ben blij dat ik mijn verhaal hier even kwijt kan. Ik heb eigenlijk geen goed gevoel bij mijn bevalling, ik voelde mij echt niet goed. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Maar nu heb ik mijn verhaal gedaan en voelt dat wel goed. 
Ik wens iedereen die bevallen is in dit september forum heel veel geluk en succes met alles. ?

Bedankt voor alle reacties. Wij houden voor nu ons voeding schema aan en bespreken dinsdag (met consultatiebureau) wat het beste is voor onze meid. Ze drinkt de 90cc erg goed nu en komt bijna elke keer zelf. Soms maken we haar wakker voor de voeding en drinkt ze ook goed. Van de week gaf ze soms nog (bijna een hele fles) terug paar keer per dag. Maar nu drinkt ze bijna alles netjes op en spuugt ze amper. Dus wij houden dit nog even aan en dan zien we dinsdag wel wat het cb zegt. 
Majom. Iva slaapt tussen ons in. In een nestje. Wij willen haar vanaf volgende week in haar eigen bedje leggen met nestje. Kijken of ze dan ook zo goed slaapt. Nu slaapt ze namelijk onwijs goed tussen ons in en komt alleen voor de fles snachts. Maar ik kan nog geen afstand van haar doen (oops). Maar toch gaan we het proberen en dan met doekje of iets met mijn geur eraan. Bij ons staat er een wiegje op de kamer. Maar zodra iva daarin ligt is het krijsen. Wat het is weten we niet. De eerste 2 nachten sliep ze daarin goed maar daarna dus niet meer.. Nu slaapt ze iig goed en wij dus ook! 

VHS gefeliciteerd! Fijn om hier verhalen te delen He, dat is ook een stukje verwerken.
anemoontje goed idee, lijkt me fijn!
majom onze zoon heeft de afgelopen 4,5e week bij ons op de kamer gelegen, wel in zijn eigen ledikantje. Vandaag hebben we zijn bedje verplaatst dus dit word zijn eerste nacht op zijn eigen kamer (wel met de deuren open) spannend... ben heel benieuwd hoe het voelt vannacht en anders schuif ik z'n bedje gewoon weer terug Haha 

Liv slaapt op haar eigen kamer in dr bedje en soms als ze snachts niet in slaap komt leg ik haar lekker tussen ons in in het baby nestje. echt een uitkomst dat nestje.

@majom: hier slaapt ze in dr eigen wiegje naast ons bed. Ideaal als d'r speentje uitvalt. Dan hoef ik er niet uit. Verder maakt ze geen gekke geluiden. Dus we slapen alle 3 heerlijk. Heel soms als ze onrustig is leggen we haar op het aankleedkussen tussen ons in. Ik denk dat ik haar bij ons op de kamer houd totdat ze uit d'r wieg is gegroeid.

Gefeliciteerd VHS! Klinkt ook als een heftige bevalling. Verwerken heeft tijd nodig. Ik merk bij mezelf dat ik er niet positiever op ga terug kijken maar wel dat de scherpe randjes er af zijn. 
Ik geef eerst de borst maar ik weet dan niet hoeveel zij eruit haalt. Daarna bieden we 90cc kunst aan. Ook wij wachten tot ze zelf komt en maximaal 4 uur ertussen. Morgen komt het CB langs, dan gaan we vragen of het ook 5/6 uur mag zijn 's nachts. Ze is namelijk 's avonds behoorlijk aan het clusteren en komt dan om de 2 uur. Gisteren kwam ze daarnaast twee uur lang om de 10 minuten... Regeldagje? Vandaag is ze knockout haha.
Bij ons slaapt ze in een ledikant naast ons bed. Ze maakt veel geluid maar daar zijn we snel aan gewend. 

Terug
Bovenaan