Uitgerekend September 2019

Vhs gefeliciteerd met Vigo?? en pff uitputtingsslag geweest voor je die bevalling. Goed dat je het van je afschrijft. 
Dames welke kolf gebruiken jullie? En enkel of dubbel? Hier nog volledig borstvoeding, maar wil binnenkort wel beginnen met kolven zodat papa ook een flesje kan geven en ik wat meer bewegingsvrijheid krijg? 
Amy slaapt naast ons in de co-sleeper. Zolang ze 's nachts veel last van krampjes heeft vind ik het fijn om haar extra nabijheid te bieden. Bovendien echt al koud buiten het bed ? lekker om haar gelijk in bed te kunnen tillen vanuit ons eigen bed? 
Ze wordt ttrouwens al een lekkere bollie. Babyspekjes ?? 
Nieuwe groep met september baby's lijkt me leuk! Nieuwe fase waarin we ervaringen met elkaar kunnen delen en vragen stellen?

Gefeliciteerd VHS! Dat moet een pittige bevalling zijn geweest zeg. Gelukkig is alles goed met jou en je mannetje ?
Ons kleine meisje groeit als kool, dinsdag is ze alweer 3 weken. De tijd gaat zooo snel, wat een cliché, maar het is wel waar. Ik geef nog steeds volledige borstvoeding; dit gaat nog steeds heel goed dus dit wil ik ook zo lang mogelijk blijven doen. Enige nadeel eraan vind ik dat ze volledig afhankelijk van mij is en mijn man (of wie dan ook) niks kan doen; wellicht dat ik t.z.t. eens ga kolven maar dat vind ik nu nog niet nodig. Zijn er nog meer die volledige borstvoeding geven? Zie in de reacties namelijk veel kunstvoeding (icm kolven)?
Feline slaapt bij ons in een wiegje op de kamer, dit gaat prima. Ik neem haar nooit 's nachts in bed; veel te bang dat ik op haar rol o.i.d. en kraamhulp gaf aan dat het belangrijk is dat ze zoveel mogelijk aan het bedje wennen om te slapen. Gelukkig slaapt ze na de voeding 's nachts ook snel weer in dus dat scheelt wel.

Mientje: ik geef ook volledig borstvoeding. Ons mannetje is vannacht twee weken oud. Binnenkort wil ik gaan beginnen met kolven en met een week of vier, vijf gaan oefenen met een flesje. 

Ha dames!
Vhs: van harte!! Pittig, maar hij is er! Hopelijk krijgt de bevalling uiteindelijk een plekje en kun je ook genieten van je zoontje. Houd evt vooral ook goed je grenzen in de gaten nu er ook andere dingen op je af komen en de kraamvisite staat te trappelen om langs te komen. Deze tijd gaat zo snel en naast tijd om te herstellen en bij te komen, is alles nieuw.
Anemoontje: ik kolf vanaf het eerste moment niet 's nachts. Toen de stuwing begon wel 1 nacht last, maar door overdag voldoende te kolven en regelmatig warme douches heb ik de stuwing en harde plekken kunnen bedwingen. Nu merk ik 's ochtends wel dat ik echt moet kolven (en geef dan ook meer omdat er dan toch 7 uur tussenzit), maar het is niet nodig middenin de nacht en slapen lukt ook.
Ik gebruik de Medela elektrische kolf (freestyle?) waarmee je beide borsten tegelijk kunt leegkolven. Ik kolf op stand 4 en dan snel over op 5 en dan 6 (in 1 kolfbeurt). Geen last van kloofjes/blaren oid.
Onze dame slaapt in een wiegje bij ons op de kamer. Haar eigen kamer gebruiken we nog helemaal niet, want het aankleedkussen leggen we op bed met verschonen. Misschien binnenkort eens overdag alvast in haar ledikantje laten slapen. Ze slaapt overdag naast in de wieg ook wel in de box (of kinderwagen bij wandelen/winkelen). Of naast mij in ons bed (op dekbed onder eigen dekentje). In ledikantje gaan we weer een slaapzakje gebruiken. In het wiegje nu nog deken met laken.
Ze is woensdag 4 weken en ze drinkt tussen de 100 en 130 cc per voeding (7 per dag). De kunstvoeding die ze nog krijgt is van het merk Hero. Meestal voor de nacht, is wat zwaarder verteerbaar dan borstvoeding. Dus idee is dat ze dan wat langer slaapt en ook eerder doorslaapt. Volgens mij kan het geen kwaad dat er 6-7 uur tussen laatste en eerste voeding zit. Mijn oudsten sliepen door met 6 en 4 weken. Mijn ene dochter kreeg die neiging al bij 2 weken. Het CB raadde aan haar toch wakker te maken 's nachts, wegens teveel een 'suikerdip'. Maar we hebben haar lekker haar eigen ritme laten volgen. Ze werd ook alert wakker en had vlgns ons helemaal geen last van te lang geen voeding. Maar elk kind is anders en uniek. Lekker je eigen kind ontdekken! ?

Gefelicteerd vhs met Vigo? heftig zo’n bevalling, hoop dat je een beetje kan bijkomen en het verwerken!
Ik geef nu volledig borstvoeding, maar vanaf morgen willen we gaan kolven dus ben toevallig online aan het vergelijken van apparaten. Ons meisje is pas 6 dagen oud maar komt nog net niet genoeg aan, dus ze adviseren om te gaan kolven en kijken of de melkproductie dan beter wordt. Wel apart overigens want ze drinkt 15 min per borst en ik hoor echt heel de tijd flinke slokken maarja.. kraamhulp vind het ook gek. Misschien een snelle spijsverterig want ze poept en plast behoorlijk?
Oooh ik had vandaag een topdag. Eindelijk wat mobieler en heb zelfs mijn kleine meid in bad kunnen doen, wat een fijn gevoel! Ik voelde de pijn niet als ik met haar bezig was. Over 4 dagen komt de verloskundige een hechting die lastig zit loshalen, en dan zal ik wss echt meer kunnen. Zo fijn dat vooruitzicht?
De kraamhulp blijft ook 2 dagen langer door mijn fysieke gesteldheid, halve dagen, heel erg blij mee dan kan ik net nog wat gaan leren voor ze gaat☺️
Een nieuwe groep in het baby forum lijkt mij een goed idee! Officieel een oktoberbaby maar ik sluit gewoon aan?

Bedankt voor het reageren dames! We hebben gisteren besloten dat hij in zijn eigen kamertje slaapt in zn wieg. Hij heeft heerlijk geslapen en wij ook! We houden dan zijn en onze deur open en de babyfoon aan. Ben dan ook binnen nog geen 10 stappen bij hem. Oo naar nog meer van zulke goede nachten :)
Gefeliciteerd VHS! Mij helpt het om er gewoon over te praten en het niet mooier te maken dan het was. Verder probeer ik de positieve dingen eruit te halen en te herinneren. Zoals wat een fijn ziekenhuispersoneel hadden we en wat deed onze kleine man het verder goed tijdens de bevalling. Zo kan ik toch met een goed gevoel terugkijken op mijn bevalling die verder heftig was. 
Leuk een nieuw topic. Het is idd fijn om zo met gelijkgestemden te kunnen sparren over dingen :)

Majom, wij hebben ook een co-sleeper naast mijn kant van het bed. Na de voeding van 23.00 en 02.00 gaat ze meestal meteen weer slapen, maar na de voeding van 05.00/06.00 ligt ze een tijdje wakker. Daarom wil mijn man haar vanaf morgen op haar eigen kamer. Ik vind dat nog moeilijk, al is t nog geen 5 meter bij me vandaan. Mja we zullen zien. De co-sleeper blijft nog staan dus als t me niet zint is ze zo terug ?
ladyJ ik heb een Philips avent handkolf, omdat ik eigenlijk maar heel af en toe wilde kolven. Vind hem SUPER fijn! Ik kolf +/-10 minuten en dan heb ik 120ml!
Ik weet niet meer wie, maar iemand schreef dat ze ging proberen met t babynestje in haar eigen ledikant.. mij hebben ze verteld dat je een kindje nooit “zonder toezicht” in het babynestje mag laten. 

Terug
Bovenaan