Uitgerekend September 2019

Ik kon niet meer verder typen.. vreemd.
mientje ik geef ook volledig bv, maar kolf wel al dagelijks een borst leeg. Mijn toeschietreflex is nogal heftig en als Nora bij een volle borst drinkt verslikt ze zich vaak. Dus ik probeer de spanning eraf te houden haha.
gefeliciteerd VHS, klinkt heftig je bevalling. Vooral erover blijven praten denk ik. En ervan genieten dat het achter de rug is en dat Vigo nu bij jullie is ?
ik ga ook meenaar het nieuwe topic! Altijd fijn om even je verhaal kwijt te kunnen of advies in te winnen!

Zie dat zowel Zazou als Anemoontje een nieuw topic 'september baby's' hebben aangemaakt ?.. Eentje staat onder 'zwanger worden' en andere onder 'baby's' (?). Welke volgen we..? Overigens wel handig wanneer er 2019 bij staat denk ik (Zazou), maar onder andere kapstok..? (Anemoontje)

Gefeliciteerd VHS! Inderdaad heftig je bevalling, maar hopelijk geniet je nu volop.
Nou ik ben inmiddels ook bevallen. Zaterdagavond moest ik op ziekenhuis komen voor een ballonkatheter. Echter toen de vk het wilde inbrengen bleek ik ineens 2 cm ontsluiting te hebben. Ik kon lekker thuis slapen en me de volgende ochtend melden voor de inleiding. Om kwart voor 8 vliezen gebroken en weeënopwekkers gekregen. Tot 3 uur de weeën goed kunnen opvangen. Ik had echter nog maar 5 cm ontsluiting en heb toen gevraagd om een ruggenprik, ook omdat ik tevens rugweeen had. Na 1,5 uur weer terug op de verloskamer. Bleek ik in 1 keer al 9 cm te hebben. De 10 cm kwam ook, weet alleen niet meer hoe laat, echter had ik geen  sterke persdrang direct. Toch om 10 uur in de avond persen. Ik gaf alles, het was helaas niet genoeg, de baby kwam niet goed naar beneden. Om 11 uur besloten door de gynaecoloog dat een keizersnede de beste optie was. En op 6 oktober om 23.28 uur is Jan geboren. Wat een flinke baby bleek te zijn, ruim 8 pond. Ik ben zelf niet al te groot, dus wellicht dat het persen daardoor niet goed ging. Met Jan is alles goed, en de borstvoeding gaat tot nu toe heel goed. Ik heb ook verbazingwekkend veel energie nu. Wij gaan genieten, we moeten nog wel tot woensdag in het ziekenhuis blijven, maar de sfeer en het personeel is top! Doei doei!

Gefeliciteerd Nolaatje!! En wat een super leuke gezellige naam Jan! Wat ging dat ook snel bij jou, 8 uur ingeleid en 10 uur persen!
Ik ben ook inmiddels bevallen! Zaterdag werden thuis om 8:15 de vliezen gebroken, de weeen kwamen gelijk en ik mocht om 10:45 persen, dat ging moeizaam (omdat Elon 4198 gram bleek te zijn)! Er zat te weinig progressie in, de verloskundige dacht dat het niet ging lukken gezien grootte van het kind en mijn postuur, dus belde de verloskundige voor de zekerheid een ambulance. Ik kreeg nog een kwartier om hem eruit te persen. Toen het ambulance personeel binnen kwam heb ik hem in die perswee eruit gekregen om 11:19. We waren zo blij dat het toch gelukt was en er zo’n grote sterke baby uit kwam!

De verloskundige vond dat zijn kleur niet snel genoeg bijtrok, hij bleef wat bleek zien en snel ademen. Daarom kreeg hij zuurstof en zijn we met de ambulance mee gegaan om hem door een kinderarts te laten nakijken. We moesten 24 uur blijven ter observatie, ookal waren alle testen eigenlijk gelijk goed, dus de paniek was gelukkig gelijk weg. Gisteren zijn we in de middag thuis gekomen en nu is het grote genieten echt begonnen!!

Ik ben toch blij dat ik thuis ben bevallen, en ook dat hij gelijk wat extra zuurstof heeft kunnen krijgen door het handelen van de verloskundige. Wat een beroep is dat he, elke bevalling verloopt weer zo anders, wat moeten ze scherp zijn en schakelen !

lieve moeders wat ben ik trots op ons allemaal hoe een kracht we hebben om te bevallen en daarna met die beurse lijven gelijk in de zorgstand te gaan!

mijn vriend zei als ik het had moeten doen had ik het niet overleefd hahaha

Ben benieuwd naar jouw bevallingsverhaal Nikkkie!

Gefeliciteerd meiden wow wat een verhalen weer.. 
Ik las dat een aantal meiden besloten om de kleine in het ledikantje laten slapen waarom hebben jullie die keuze gemaakt? Guusje ligt nog in de Co sleeper en dat gaat prima voorlopig wil ik zowiezo in de nacht haar daar laten slapen maar ben wel heel nieuwschierig waarom iemand voor iets anders kiest..
Gister voor het eerst de deur uit gegaan en ff gewinkeld en geluncht wat was dat leuk als gezinnetje alhoewel ik helemaal kapot was toen we thuis kwamen heb ik echt genoten.. Guusje deed het ook echt super 

Jij ook gefeliciteerd Jootje! Ik had om kwart voor 8 in de ochtend de weeënopwekkers gekregen en kon pas in de avond om 22.00 uur persen, dus dat duurde wel even ?

Oh ok! Wat wel beter is vaak voor het kindje! Zo’n snelle bevalling zorgt dat de longen vaak nog wat vocht in zich hebben, waardoor Elon waarschijnlijk wat opstart problemen had.. Gaat alles goed met Jan?

Terug
Bovenaan