Uitgerekend September 2019

Fijn om te horen dat niet iedereen veel kwaaltjes heeft. Lienelie, wat lijken onze verhalen op elkaar... ook ik heb in september een miskraam gekregen dus weet wel waar mijn onzekerheid vandaan komt.
aankomende zaterdag de eerste echo. Dan hopen wij een kloppend hartje te zien ❤️! Ik ga er vanuit! 

@Valerie en Ivo: van harte met de kloppende hartjes! Super! Valerie je zal wel enorm opgelucht zijn.. maar dus een week korter dan gedacht?
Ik tel af t/m volgende week vrijdag. Ik ben nu 7w+4. Echo met 8w+6. Ik weet 100% zeker wanneer ik ben bezwangerd en de innesteling heb ik ook gevoeld. Weet niet of het vanaf dag innesteling telt.. of dag bevruchting (klompje cellen doet er even over voordat het in baarmoeder aankomt), maar het kan niet anders of ik ben 7 of 8 september uitgerekend. Ik verwacht niet dagen later of eerder. Ik ben vooral benieuwd of alles goed gaat. Aan de misselijke kokhalsvlagen te merken draait de hormoonfabriek in ieder geval op volle toeren.
Mijn eetlust is ook relatief groot. In de zin dat mijn maag supersnel leeg is, dan word ik misselijk en moet ik gauw wat eten. 's Ochtends ben ik het voor en eet half liggend gauw paar zoute crackertjes.
@Roon: de kwaaltjes die jij beschrijft zijn toch wel redelijk gangbaar voor dit trimester? Of had je nog meer en andere dingen verwacht? 
Iemand vroeg naar de leeftijd, ik ben dus qua moederschap ook al wat ouder: 38. En als je 28 bent klinkt dit misschien 'oud', maar ben er inmiddels achter dat het een relatief begrip is.. ? Ik word vaak ook veel jonger geschat. Mijn eerste had ik trouwens met 28 en jongste met 30. En nu dus een nakomertje.
Als ik eerlijk ben bekruipen mij afentoe ook wel wat onzekere gevoelens. Ik heb 2 dochters en nu denk ik afentoe: wat als het een jongen is? Kan ik dat wel? (en moet dan denken aan al die energieke jongens bij mijn dochters in de klas) Of het besef dat dit kindje straks toch wel een beetje als enig kind gaat opgroeien als zijn of haar zussen over aantal jaren uit huis gaan om te studeren (e altijd veel aan elkaar hebben gehad)... En.. 'kan ik het überhaupt nog wel... weer een baby in huis?'
Ik probeer zoveel mogelijk met de flow mee te gaan. En geloof het eigenlijk ook pas als ik écht op echo een druif met knipperend hartje zie.
Groet, Eefje

Ps: heb trouwens ontzettend veel zin in geroosterd brood met kaas, dus ga morgen even een broodrooster scoren. Mijn meiden houden daar ook erg van.. (meestal op vakantie ed) dus komt hele gezin ten goede.. haha.. ?

@Sfiie ontzettens veel sterkte!
@roon, ik herken dit, maakt mij inderdaad ook onzeker. Ik heb ook maar weinig kwaaltjes. Moe, pijnlijke borsten en af en toe wat duizelig. Heb veel vaker trek maar kan dan maar kleine beetjes eten. Verder eigenlijk nergens last van. Ik maak me nog niet echt zorgen. Eerst de echo volgende week maar afwachten. Wie weet zijn wij een van de gelukkigen met weinig kwaaltjes.

Joehoee!! Gefeliciteerd allemaal!
Ik mag mezelf ook melden! ?

Afgelopen zaterdag én zondag een positieve test! Zoals het er nu uitziet is 26/9 dé datum! 

10/2 bij de gyn. onze eerste echo. Hopelijk zegt die hetzelfde, maar ook ik maak mezelf daar wat druk om. 
Verder eigenlijk niet zo veel klachten, alleen af en toe wat “vage buikpijn” en een wat actievere stoelgang. 

Is buikpijn, lijkt een beetje op menstruatiepijn, herkenbaar bij iemand? 

Ik heb in week 5 en 6 veel last gehad van de buikpijn zoals menstruatiepijn. Hoefde me geen zorgen te maken iig :)
Hebben jullie het ook zo koud? Vooral koude voeten die niet warm willen worden brr 

Wat de verloskundige mij aangaf is dat menstruatiegevoel normaal.
Als je ongesteld moet worden trekt (je baarmoeder?) samen en in het geval van een zwangerschap zet het uit. Dit zou volgens haar hetzelfde voelen :)

Ha allemaal, 
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap? Zeker spannend allemaal, het is mijn 1e, hoop dat het goed blijft gaan (in mei miskraam). Nu flink ziek, erg misselijk (overgeven), bizar moe! Pijnlijke borsten. Ohoho het is mij wat;-) Ben in ieder geval goed zwanger! 13 februari 1e echo. Heb het mijn broer en aantal vriendinnen verteld, kon het niet voor mij houden. 
Alle goeds!

Terug
Bovenaan