Uitgerekend September 2019

Ik heb het ook koud!! Brrrr

@Eefje, ik dacht ook vrij zeker te weten wanneer ik was “bezwangerd” maar dat lijkt toch allemaal nog complexer te liggen dan ik dacht. Een sterke zaadcel kan volgens mijn verloskundige wel een week leven en de eisprong (die ik altijd denk te voelen) schijnt ook een paar dagen na de buikpijn plaats te kunnen vinden. En de innesteling kan vervolgens ook een paar dagen duren... Dus ik ben inderdaad bijna een week minder ver dan ik dacht. Voor jouw andere meiden: hoe leuk is dat zo’n nakomertje! En misschien gewoon nog een erna, zodat die ook elkaar hebben ? En voor een baby zorgen verleer je geloof ik nooit, kijk maar naar al die opa’s en oma’s die nog precies weten wat te doen, alsof er geen 30 jaar overheen zijn gegaan ?

[quote quote=10158339]Ik heb het ook koud!! Brrrr @Eefje, ik dacht ook vrij zeker te weten wanneer ik was “bezwangerd” maar dat lijkt toch allemaal nog complexer te liggen dan ik dacht. Een sterke zaadcel kan volgens mijn verloskundige wel een week leven en de eisprong (die ik altijd denk te voelen) schijnt ook een paar dagen na de buikpijn plaats te kunnen vinden. En de innesteling kan vervolgens ook een paar dagen duren… Dus ik ben inderdaad bijna een week minder ver dan ik dacht. Voor jouw andere meiden: hoe leuk is dat zo’n nakomertje! En misschien gewoon nog een erna, zodat die ook elkaar hebben ? En voor een baby zorgen verleer je geloof ik nooit, kijk maar naar al die opa’s en oma’s die nog precies weten wat te doen, alsof er geen 30 jaar overheen zijn gegaan ?[/quote]
Ik was ook bijna een week korter dan ik dacht terwijl ik het zeker wist.  Dus je weet maar nooit.
Juist super leuk voor die meiden mijn zussen vonden het ook geweldig en ik heb me nooit enig kind gevoeld. Tegen de tijd dat mijn zussen uit huis gingen mocht ik bijna elke dag vriendinnetjes mee nemen om te spelen ik heb me toen nooit verveeld. 

Jesca: echt een super leuk boek. Lijkt me ook echt leuk om over een aantal jaar terug te lezen. Zo heb ik ook nog een soort groeiboek liggen van toen ik net geboren was de eerste paar maanden op dit moment zijn dat soort dingen zo leuk om te zien. 
Wachten duurt inderdaad lang.... maarja zolang er lichamelijk geen gekke dingen gebeuren denk ik het zit vast wel goed. Gelukkig werk ik gewoon 40 uur en drukke weekenden dan tikt de tijd goed door haha

Anemoon, oh dat is ook heel bijzonder zeg! Lijkt me heel tof om te zien. K zal eens aan mijn moeder vragen of ze ook nog zoiets heeft.
Ja met een drukke werkweek gaat het wel wat sneller. Wij zouden nu eigenlijk in Mexico zitten maar hebben moeten annuleren ivm de zika mug. Dus nu lekker vrij thuis. Maar dan gaat de tijd toch een stuk langzamer en heb je de hele.dag tijd om op alles te letten. Ben bijna blij dat ik maamdag weer mag gaan werken haha.

@iedereen, hoe doen jullie het met etentjes en wijn met mensen die het nog niet weten?

Ik sluit me graag aan :)
Ook in september uitgerekend. Zit morgen op 6 weken.

Ik heb al vanaf 1 januari gezegd dat ik 'even minder doe' met alcohol, omdat het in 2018 een beetje te gek werd (ik werk in een richting waar heel veel netwerkborrels zijn). Dus dat vond geloof ik niemand echt gek, hoewel ik natuurlijk wel de nodige opmerkingen heb gehad. 
Gister heb ik een etentje afgezegd omdat ik op de menukaart zag dat ik bijna niks kon eten, en ik wilde niet moeilijk doen met de keuken vragen of hun geitenkaas wel gepasteuriseerd was... Dat zou zeker opvallen.
Ik heb 11 februari pas de eerste echo (!!) dus moet nog even volhouden en smoesjes verzinnen. 
Ik merk trouwens dat ik steeds als ik honger krijg, ook misselijk word. Niet zo erg dat ik moet overgeven (goddank) maar wel dat ik veel speeksel in mijn mond voel weet je wel. En ook veel soort van oprispingen/boertjes, en ben gigantisch winderig...
Mooie kwaaltjes allemaal ;-) Ach en ik vind het prima, want het betekent dat ik goed op weg ben!!!

Hoihoi,
Ik drink sowieso niet vaak alcohol en bij de nieuwjaarsborrel was ik bob dus dan gooi ik het gelijk daar op ;-)
Ondertussen de 1e echo gehad en we zagen een hartje knipperen! Geweldig! Tegelijkertijd zo spannend, duimen dat het deze keer allemaal goed gaat! Gelukkig volgende week weer een echo en dan 3 weken niet. Hopelijk heb ik in die 3 weken genoeg vertrouwen terug in mijn lichaam om de weken door te komen. 
Ik ben af en toe heel misselijk en soms versterkt dat door een bepaalde geur. Verder last van mijn darmen en soms wat buikpijn. Ik mag niet klagen en dat ga ik dan ook niet doen :)
Ik ben trouwens vorige week 29 geworden. 
Groetjes! 

@Hoopjegeluk: wat fijn, een kloppend hartje!
@Lovesept & Valerie: dat is inderdaad complexe materie. Een vruchtje kan blijkbaar ook soms enkele dagen rondzweven voordat het contact maakt met de baarmoederwand en gaat innestelen. Maar jullie waren beide een week korter zwanger dan gedacht: hebben jullie dan wel positief getest rond de verwachtte menstruatie? Want je zou dan denken dat je dan ook nog niet gelijk positief test.. en dus ook wat later? Hoe zat dat bij jullie?
En ja, het zal vast goedkomen met weer een baby. Maar opeens voel ik het contrast zo duidelijk: twee oudere meiden en opeens weer he-le-maal terug en... ik merk vooral dat ik nu zo meisjes gewend ben. Dan vraag ik me af of ik wel een jongensmoeder ben. Op een of andere manier voelt het namelijk alsof het een jongen is en heb dat ook gedroomd (hoeft natuurlijk niets te betekenen). Dan denk ik: Help! Hoe moet dat een jongen! Meisjes zijn ook zo leuk en vertrouwd, misschien omdat je zelf ook een meisje bent. Het is een feest der herkenning. En ook als het een jongen is zal het vast allemaal loslopen. Het is alleen.. dat dit soort dingen afentoe ook door je hoofd gaan. En een jongen weer een nieuwe, wat onbekendere, ervaring zal zijn. Maar goed.. mijn man zei al: het is vast weer een meisje! In ieder geval overgave.. want het duurt nog even tot de 20-weken echovoordat we het geslacht uberhaupt te weten komen.
@Valerie: had jij nou ook al twee dochters? Of heb ik dat verkeerd?
@Lovesept: jij was natuurlijk ook een nakomertje (in andere post al eens genoemd). Dank voor het delen! Wij waren ook 13, 11 en 9 toen mijn zusje werd geboren. Was ook erg leuk en inmiddels is het leeftijdsverschil weg en heeft mijn zusje inmiddels ook twee kids. Dus tja.. het is gewoon 'eigen' ook he. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat bij ons zal zijn.
Over alcohol e.d: ik drink bijna geen alcohol, dus heb geen enkel probleem op verjaardagen. Ik ben nog niet in een situatie geweest dat ik me ergens moest indekken o.i.d.
In onze omgeving zal trouwens 90% het niet meer zien aankomen dat er bij ons nog een derde komt. Al heb ik er nooit een geheim van gemaakt dat mocht het ons overkomen, dat dat helemaal okee is. Mijn jongste zusje weet wel dat ik het al 2 jaar aan het overwegen ben, dus die zal niet raar opkijken (zat laatst al te hinten, toen was ik al wel zwanger overigens, maar wist ik het nog niet). Wel dat we het pas bij 11 weken vertellen. Ze zal nu denken dat als het zo ver is, ik mijn mond niet kan houden en haar als 1 van de eersten inlicht. Hehe. Verrassing.
Nu 7w+5.. althans.. dat denk ik.. haha..
Groet,
Eef

Fijn om te lezen dat een aantal al een kloppend hartje hebben gezien.. 
Ik vind het echt lang duren.. nog wachten tot 15 februari..
Wat betreft het geheim houden..
Ik ben met een kansloze missie bezig, haha..
Ik drink vaker niet maar nu is het ineens heel verdacht.. wij hebben al een zoontje van bijna 2.. dus dat er een x een tweede aankomt is te verwachten.. 
Afgelopen weekend 6x de vraag gekregen zwanger.. en ook mijn vriend werd al gevraagd of hij iets moest vertellen.. haha! 

Terug
Bovenaan