Uitgerekend September 2019

Eef, mijn VK zei dat het soms gewoon kan, heb je niets aan dus... Was idd 5 weken en is nu alweer even gestopt gelukkig. Herinnerde me trouwens dat ik bij mijn eerste kindje rond de acht weken helder bloed had. Vette stress. Maar het resultaat van die zwangerschap is nu 5 jaar :)

Hoi Sanne,
ik hoop dat het onschuldig is. We zijn inderdaad beide ongeveer even ver. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik het bij mijn vorige twee zwangerschappen niet heb gehad, maar wel bij mijn allereerste die in een miskraam is uitgelopen. Toen had ik het echter wel eerder, in week 5-6 en toen bleek het vruchtje met 6,5e week gestopt met groeien. Ik bleef wel positief testen, maar had niet de kwaaltjes die ik deze en de vorige twee keer wel had. Die kwamen toen niet op gang omdat het vruchtje/kindje al vroeg gestopt was met groeien.
Dus dat is waar ik beetje bang voor ben.. en ik ben inmiddels 38 dus kans dat er iets niet goed gaat ook wat groter, maar het kan inderdaad ook gewoon totaal onschuldig zijn. Doorbloeding.. voorliggende placenta.. druk door obstipatie.. zeg het maar. Vanochtend in elk geval nog wel misselijke vlagen... Maar ik denk dat de verloskundige er ook niet veel meer van kan maken voor mij dan 'afwachten'. De echo gaat iig de doorslag geven dus moet nog een paar daagjes geduld hebben. Hoop voor jou dat het allemaal goed is woensdag!
@JLG: jij ook een fijne avond met goed nieuws vanavond!
Groet, 
Eef

@JJSept en Valerie: dank ook voor jullie reacties (zie net na het posten van mijn bericht hierboven, dat die van jullie er ook nog tussen zaten, blijkbaar deze pagina niet 'gerefreshed'). Het kan inderdaad zijn dat het echt niets is en te horen over/van anderen dat ze toch gewoon zwanger bleken en alles goed is gegaan is een opsteker. Laten we daar maar gewoon even vanuit gaan voor nu.. Wat dat betreft weer zo'n les in 'overgave'. Afwachten.. geduld hebben.. het proces zijn gang laten gaan.. 
@JJsept: ik leef met je mee wat betreft het je zo beroerd voelen! Wat dat betreft het eerste trimester soms echt het zwaarste. Hopelijk een mooie goede echo vandaag en is dat voor jou ook een opsteker voor de komende weken!
@Valerie: wanneer had jij je tweede echo? Is dat meteen jouw termijnecho en moet je dus nu iets langer wachten tot iets van week 11?

@eef wel even schrikken denk ik maar als het niet goed was had het wel doorgezet en is het meer dan een klein vlekje. Komt vast goed. 
Ik ben nu 8w4d en nog steeds aardig misselijk nu helpen de crackers gelukkig wel.
Gisteren uit eten geweest best lastig zonder\weinig eetlust maar toch iets kunnen vinden op de kaart. Was wel gek om tegen de serveerster te zeggen dat ik zwanger was en dat de vlees dus goed doorgebakken moest zijn. 
Even een vraagje ik heb dus 11 febr de 11 weken echo moet ik rond die periode zelf die nipt test regelen of doet de verloskundige dat? En hebben jullie al kraamzorg geregeld? 

Hoi meiden,
Ik had vorige week ineens ook wat bruin bloed bij het afvegen..en dit werd na 2 dagen steeds wat meer. Zaterdagochtend werd ik wakker met mega krampen die zo zeer deden dat ik er van moest overgeven en begon te zweten. Ik heb toen de verloskundige gebeld en mocht langs komen voor een echo om te kijken hoe het er voor stond. 
Het oude bloed maakte me nog niet zo onzeker maar het feit dat er ook krampen bij kwamen kijken die mega zeer deden wel..Ik ging dus naar de afspraak met het idee dat ik een miskraam had! 
Al heel snel werd duidelijk dat het kindje nog gewoon in mijn buik zat en dat het hartje al lekker aan het kloppen was! (was toen 6w+2) 
Wat ik hiermee wil zeggen is dat bloedverlies en pijn dus ECHT niet altijd zegt dat het fout zit, ook ik heb dit nu mee mogen maken! Twijfel je bel dan gewoon altijd de verloskundige en vraag om een echo zodat het je onzekerheid kan wegnemen.
Sterkte allemaal en vergeet niet te genieten!

Hoi iedereen,
Wat blijft het onzeker he. Het hoeft ook allemaal niks te betekenen en helaas weet je vaak pas meer na een echo. Soms duurt het wachten daarop dan ook zo ontzettend lang! Ik hoop dat het lichte bloedverlies bij jullie allemaal niks betekend! Je leest toch net iets vaker dat het dan helderrood moet zijn en vaak in combinatie komt met krampen.
@JLG - Om even nog op jou te reageren, je vraagt of je ook klachten kunt hebben zonder kloppend hartje. Helaas is dat wel het geval. Ik heb het nu 2x gehad dat er geen kloppend hartje meer was, maar ik zetpillen moest pakken tegen de misselijkheid. Dus soms zegt het helemaal niks. Probeer (hoe lastig dit ook is, ik bedoel dat heb ik zelf ook) te vertrouwen in je lichaam en te genieten. Hopelijk heb je een goede echo vanavond en slim om eerst te vragen om de echo voordat je al de vragen al gaat beantwoorden! 
Ik ben nu 7 weken en 2 dagen en heb woensdag een echo. Spannend! De kwaaltjes komen en gaan en als ze dan weer gaan word ik ook weer onzeker en heb ik ze toch liever wel. Al heb ik dus al zelf 2x gehad dat ik wel kwaaltjes had en geen goed groeiend baby'tje. Toch liever dan de kwaaltjes. T ene moment misselijk, het andere moment niet. Eerst dacht ik als mijn maag te leeg was dat het daardoor komt, maar vandaag at ik wat en werd ik daarna misselijk. Haha, je kunt er niks mee.. 
Nog meer meiden een echo deze week? 

@hoopjegeluk Dankjewel voor je reactie. Hoe vervelend ook het is ook fijn om dit soort berichten te horen. Het kan dus alle kanten op blijkbaar. Ik heb niet super veel klachten maar wel merkbaar haha. Er zit niks anders op dan af te wachten. Vanavond om 20.30 uur pas de afspraak dus nog minimaal 5 uur spanning. Het is het een of het ander maar dan is het in ieder geval wel bekend. De situatie zoals nu dat je eigenlijk heel blij en gelukkig bent met een klein garnaaltje terwijl je eigenlijk nog niks weet is ook killing. Iedereen succes

Hoi Meiden,
Vandaag terecht gekomen op dit forum en al veel verhalen van jullie meegelezen. Ik ben vandaag 6 weken zwanger en weet het nu net een weekje.
Ik ben in november gestopt met de pil en op 15 december is mijn laatste menstruatie begonnen. Ik had donderdag 17 januari ongesteld moeten worden maar omdat de vorige keer ook wat langer duurde verwachtte ik dat mijn cyclus nog "zoekende" was. Zondag op maandagnacht erge buikpijn gehad en voelde me maandag niet fit. Toch maar een test gekocht om het uit te sluiten. Tegen alle verwachtingen in (ik heb overgewicht dus ik dacht dat het langer zou duren) had ik een positieve test met 2 dikke strepen! 
Wij zijn heel blij maar vinden het ook ontzettend spannend dus ik lees en schrijf graag mee over onze ervaringen. Dinsdag 12 februari heb ik de eerste echo gepland, dan ben ik 8 wk+1dg. 
Liefs Rooisbosje 

Terug
Bovenaan