Uitgerekend September 2019

Hoi allemaal,

Even een update van mijn kant na ons bezoek aan de VK van gisteravond. Ik was super zenuwachtig, ze liep ook nog eens een half uur uit dus de zenuwen die groeiden alleen maar. Gelukkig begon ze met de echo ipv de intake. Buik echo lukte niet dus inwendige echo gehad (viel echt heel erg mee). Ze zag een goed doorbloede baarmoeder, ze zag duidelijk dat ik zwanger was. Een mooi vruchtzakje met dooierring maar nog geen hartje......
Ik dacht zelf dat ik 7 weken was maar de afmeting van het vruchtzakje duidde meer op 5 weken. De VK vroeg of ik korter zwanger kon zijn dan ik dacht en dat kan natuurlijk wel met een latere eisprong (ik testte mijn ovulatie niet) maar dan zou ik met 3 weken een eerste positieve test in handen hebben gehad.....kan dat?
De VK zei dat het echt nog 2 kanten opkan. Omdat ze wel een mooi vruchtzakje zag en een dooierring kan het gewoon te vroeg zijn en daarom hebben we zaterdag 9 februari een nieuwe echo (meteen inwendig dat is dan het meest nauwkeurig gaf ze aan). Als er dan nog niks te zien is kan het zijn dat het niet goed is :-(

Gister met hele gemengde gevoelens daar vandaan. Aan de ene kant was ze positief en optimistisch omdat de afmeting van het vruchtzakje past bij het nog niet zien van een hartje maar ze zei ook dat ik in de gaten moest houden dat het echt 2 kanten op kan.

Nu vraag ik me af wat jullie denken. Ik heb 6 december mijn laatste menstruatie gehad. VOlgens eigen berekeningen tussen 21 december en 24 december eisprong/bevruchting. 11 januari voor het eerst een test gedaan en geen streepje gezien. 14 januari 2de test en een streepje gezien hoewel hij nog wel licht was, 18 januari een streep die echt roze en duidelijk was. Kan het dan zijn dat ik echt pas 5 weken ben? #nerveus

@JLG, wat spannend. Wat ik je kan zeggen en misschien stelt het gerust:
Mijn eerste dag laatste mestruatie was ook 6 dec. Ik dacht mijn eisprong ook rond 20 december te hebben. 31 dec negatief getest (lekker gedronken) en toen 5 januari positief getest. Woensdag 16 januari vroege echo en alleen vruchtzakje (geen hartje). VK zei dat ik misschien pas rond kerst bevruchting had gehad. Moest vorige week woensdag terugkomen. Dus 23 januari terug en een kloppend hartje gezien. Ik dacht echter dat ik al 7 weken was, maar VK schatte het in op 6 weken en 1 dag, wat maakt dat ik nu dus precies 7 weken ben. 
Kortom, als jij een iets langere cyclus heb (zeg 30 dagen) en de bevruchting dus tussen kerst en oud en nieuw is geweest (en innesteling kan ook nog een paar dagen duren), dan kan het zijn dat je ergens tussen de 5 en 6 weken bent en er - net als bij mij twee weken terug - dus nog geen hartje te zien is. 

Let vooral op het feit dat ik nu 7 weken ben en al op 5 jan positief testte en jij pas op 14/18 januari. Dat zou dus ongeveer wel kunnen kloppen.

@ Valerie. Ik was pas in september met de pil gestopt en daarna 2x een cyclus van 29 dagen en 1x een cyclus van 32 dagen. Wij hebben 24 en 25 december wel "geklust" dus stel dat het rond die tijd gebeurd zou zijn dan zou het aantal weken wel kloppen.
Aan de ene kant houdt ik me maar vast aan de positieve woorden van de VK: Mooie doorbloeding in de baarmoeder, duidelijke tekenen van zwangerschap, goed vruchtzakje en een dooierring (geen idee wat dat betekend eerlijk gezegd). Ze was redelijk optimistisch en zei ook je mag ook begin volgende week komen maar ze was wel eerlijk dat het resultaat dan ook nog hetzelfde kon zijn als nu volgens haar berekeningen. Daarom extra laat gepland (pas 12 dagen na de echo van gister) waardoor ik dan wel echt richting de 6,5 a 7 weken zou moeten gaan en er iets te zien zou moeten zijn. Aan de andere kant maak ik me natuurlijk ook wel zorgen vooral omdat ik tot nu toe ook zei dat de klachten die ik had wel meevielen misschien dus een teken aan de wand.

@Valerie, oh trouwens zie nu dat je zei tussen kerst en nieuwjaar. Wij hebben in die periode dus geklust op 21,24,25,29 en 31 december (lekker veel info voor een onbekende hahaha) en toen op 2 januari en 5 januari. Volgens mijn app zou mijn eisprong 21 december zijn geweest maar dat kan dus ook zo maar een week later zijn? Of een paar dagen en dat de bevruchting er dan ook een paar dagen over doet? 
Ik kan er met niemand over praten want we hadden het nog tegen niemand gezegd, daarom vind ik dit forum zo fijn

@JLG Wat ontzettend vervelend zeg! 

Had je een regelmatige cyclus voordat je zwanger was? Want als je geen regelmatige cyclus had dan zou het een hele goede mogelijkheid zijn toch dat je iets minder ver bent. 
Ik ben hiervoor een keer eerder zwanger geweest en ook een soortgelijke situatie gehad. Die is verkeerd geëindigd alleen wel met als grote verschil dat er ook nog geen dooierring te zien was. 
Het lange wachten is echt vervelend nu maar hopelijk kan je een beetje afleiding vinden de komende ander halve week. 

@ivo Ik was pas op 2 september met de pil gestopt en daarna 2x een cyclus van 29 dagen en 1x een cyclus van 32 dagen. Dus niet super regelmatig en door het "ontpillen" kan het natuurlijk ook langer hebben geduurd. Ik ben heel benieuwd en vind het onwijs spannend. Het gekke is. Afgelopen nacht was ik wakker geworden en had ik voor het eerst pijnlijke borsten (eigenlijk alleen de linker haha). Dat had ik hiervoor nog niet gehad

JLG wat onzeker allemaal vervelend zeg...
ik had 2-12 mijn laatste menstruatie, 31-12 ovulatietest positief en denk ik toen bevrucht dus ga uit van 1-1. Had 13-1 positieve test. Nu 6 weken vandaag. 
Weet niet of je er wat aan hebt

Terug
Bovenaan