Uitgerekend September 2019

@eefje Ik heb wel eens gehoord dat ze met 8 weken 1 baby zagen en met 11 weken wel 2 baby's omdat het nog zo klein is. 
Een tweeling lijkt me erg leuk maar ook wel heftig vooral omdat het de eerste zou zijn. 
Voor jou zou een tweeling wel leuk zijn hoef je je geen zorgen te maken dat ze geen speelkameraadje hebben. Heb je zelf een vermoede dat het er 2 zijn?
Wie zijn er al met namen bezig of heeft ze al? 
Kunnen we trouwens een tabel toevoegen aan deze forum met alle uitgerekende datum lijkt me wel leuk om zo overzicht te zien. 

@jlg wat spannend zeg en ik snap dat je nu wat moeilijker kan genieten maar ik denk dat het vast goed komt en je gewoon korter zwanger bent dan gedacht. 

@lovesept Daar ga ik nu ook maar gewoon vanuit. Het heeft geen zin om me druk te maken over wat als en alle opties steeds in mijn hoofd af te spelen. Ik ga er gewoon vanuit dat ik nu pas 5 weken ben en probeer de komende echo als de eerste indicatie echo te zien zoals ik die van gister ook zag. Dit geeft me wat rust en zorgt ervoor dat ik niet elk hoekje van google af zoek naar gelijke situaties

Grappig om zoveel verhalen te lezen die vergelijkbaar zijn met je eigen verhaal.
Mijn laatste menstruatie begon op 8 december. Ik had al ruim een jaar een heel regelmatige cyclus van 27 dagen. Volgens mijn berekeningen ben ik nu 7+3. Maar ja, even afwachten wat de echoscopist zegt. Ik heb 18 februari pas een eerste echo, bij 10+2. Simpelweg omdat ik niet wist dat het eerder mocht/kon. 
Volgende week, 6 februari, wel de eerste intake bij de verloskundige. Al denk ik dat ik dan geen inwendige echo oid krijg, toch is het fijn om weer even ergens over het zwanger zijn te kunnen praten.
We hebben het al aan onze ouders, zussen en beste vrienden verteld. Dat was niet het plan maar ik kan het niet voor mezelf houden :)

[quote quote=10160843]Grappig om zoveel verhalen te lezen die vergelijkbaar zijn met je eigen verhaal. Mijn laatste menstruatie begon op 8 december. Ik had al ruim een jaar een heel regelmatige cyclus van 27 dagen. Volgens mijn berekeningen ben ik nu 7+3. Maar ja, even afwachten wat de echoscopist zegt. Ik heb 18 februari pas een eerste echo, bij 10+2. Simpelweg omdat ik niet wist dat het eerder mocht/kon. Volgende week, 6 februari, wel de eerste intake bij de verloskundige. Al denk ik dat ik dan geen inwendige echo oid krijg, toch is het fijn om weer even ergens over het zwanger zijn te kunnen praten. We hebben het al aan onze ouders, zussen en beste vrienden verteld. Dat was niet het plan maar ik kan het niet voor mezelf houden :).[/quote]
Gefeliciteerd!!!! Leuk he om zo met andere erover te kunnen praten als nog niet iedereen het weet of je gewoon gelijkgestemde zoekt :)
Kan zijn dat als je de intake hebt je ook wel een echo krijgt of kunt krijgen als je het vraagt, je bent er dan toch! Bij mij is eerst uitwendig geprobeerd maar kreeg ze geen goed beeld dus toen inwendig. Als je dat liever niet wil kun ook vragen of ze een uitwendige willen maken en als dat nog niet lukt alsnog afwachten tot je oorspronkelijke afspraak. Vaak is er veel mogelijk begrijp ik van de meiden hier :) Nogmaals gefeliciteerd en veel plezier de komende tijd 

Lieve mama's, 
Ik plaats ook even een berichtje :) Ik ben 4+2 zwanger. Iets minder ver dan jullie. Maar zo fijn om zoveel herkenning te lezen. 
We hebben al een zoontje van 2. We zijn sinds augustus 2017 bezig voor een 2e kindje. In juli 2018 heb ik helaas een vroege miskraam gehad (5 weken). Vind het daardoor erg spannend allemaal. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze spanningen. 
18 februari hebben we onze eerste echo. Zo'n zin in :) Op de verjaardag van mijn man :) 
Ik heb af en toe wat roze op m'n wc-papiertje. Hebben jullie dat ook? Word daar altijd een beetje zenuwachtig van
X

JLG ik testte op 8-1 positief en ben vandaag 6w6d. Dus als jij tussen 14-1 en 18-1 positief getest hebt, dan ben je nu pas zo'n 5.5 week. Dus ik denk dat het gewoon te vroeg was!! Vervelend he die onzekerheid, hopelijk heb je over 1.5 week dat hartje.
Eefje- hahaha een tweeling is ook een paar keer door mijn hoofd geschoten ? Komt niet in mijn familie voor, dus in die zin had ik weinig kans maar toch schiet het af en toe door je hoofd. Maar ik zag gisteren op de echo 1 kindje..? en helemaal prima ook, tuurlijk is een tweeling welkom, maar het is ons 1e kindje dus alles is nieuw ik had zoiets eerst met 1 kindje maar eens wennen haha.

Terug
Bovenaan