Uitgerekend September 2019

@anemoontje, fijn om te horen! Ik was nog iets later dan jij met laatste menstruatie namelijk 6-12. Als mijn eisprong dan inderdaad ook wat later was dan kan het zijn dat ik inderdaad wat minder ver ben dan jij. Ik probeer me daar de komende anderhalve week maar aan vast te houden. 
Weet iemand of het echt een goed teken is dat er wel een "mooi" vruchtzakje met dooierring te zien is? De VK zei het als iets positiefs maar geen idee of dit betekend dat het dan nog kan komen

@JGL
Ik zag jouw verhaal en heb precies het zelfde meegemaakt! Ook ik dacht verder te zijn dan gedacht bij de echo. Zelf dacht ik ruim 7 weken te zijn en bij de echo bleek ik maar 5 weken en 2 dagen zwanger te zijn. Ook een mooi dooierzakje en een goede doorbloeding, maar idd geen hartje of iets te zien. Ik snapte er ook helemaal niks van en ging met een erg vreemd gevoel terug naar huis. Want het kon gewoon niet kloppen volgens mijn berekeningen.
Ook ik heb er voor gekozen om langer te wachten voor de 2e echo, omdat ik bang was dat ze anders nog niks konden zien.. 
Gister de tweede echo gehad en... Alles zag er perfect uit met als allermooiste een kloppend hartje!! En nu blijk ik dus 8 weken en 4 dagen te zijn terwijl uit de vorige echo bleek dat ik gister op 7 weken 1 dag uit zou moeten komen.
kortom het kan allemaal echt nog goedkomen!! 

@Gebruiker10104587 
Wat fijn om te horen!
Ja dat was precies het verhaal wat ik dus ook kreeg en ik dacht ook iets meer dan 7 weken te zijn! Ik heb ook een beetje een vreemd gevoel. Ik ben niet echt verdrietig want ik heb toch hoop maar kan er ook niet meer echt zo van genieten als voor ons bezoek gister. Ik hou me maar voor dat verder alles goed was, goede bloeddruk, geen gekke dingen gegeten, gerookt of gedronken en de dingen die wel te zien waren zagen er mooi en gezond uit. Daar klamp ik me dan maar een beetje aan vast.
En inderdaad ik wacht dan liever nog even wat langer dan dat ik meteen begin volgende week ga en dat het dan misschien met net 6 weken alsnog te vroeg is dan krijg je weer zo'n klap. #AdeminAdemuit haha

@Valerie: ah ook lekker aan het dromen! Haha.. nou.. ben benieuwd ook naar de reacties van jouw familie en vrienden! Wanneer gaan jullie het zeggen?
@JLG: ik denk ook dat je later eisprong hebt gehad. Vooral ook omdat je pas later positief hebt getest. Het is echt goed teken dat er zakje en dooierring (denk dat ze daar het dooierzakje mee bedoelen, waar het vruchtje de eerste weken de voeding uit haalt) te zien zijn. Als je echt nog maar 5 weken bent maar wel vruchtzak en dooierzakje te zien zijn, dan past dat bij die termijn en is dat in die zin goed teken omdat dat nu minimaal te zien moet zijn. De echoscopist houd natuurlijk slag om de arm. Ik duim voor je dat alles daadwerkelijk goed is!
Tot nu toe trouwens nog geen tweelingen hier he! Waren jullie daar stiekem niet bang voor bij de echo.. wat als er twee te zien zouden zijn.. ? 

@ Eefje, Hahahaha ja tweelingen. Hele dromen over gehad. Aan mijn kant komen ze niet voor maar aan de kant van mijn man wel, aan de kant van zijn moeder EN aan de kant van zijn vader. Eerste graads nichtjes aan beide kanten en beide een eiig. Maar heb weleens gehoord dat het vooral aan de kant van de moeder moet voorkomen wil het erfelijk zijn ofzo? Geen idee of dat klopt. Tweeling zou ik wel HEEL heftig vinden denk ik

@Eefje- ik heb ook last van avond misselijkheid ipv ochtend. Veel kokhalzen en ga met een beroerd gevoel slapen. 
Ik hoopte eigenlijk op een tweeling! Zou ik zo leuk vinden. Natuurlijk blij met 1 kindje! Morgen middag mogen we weer heen en alsnog een echo, dus dan nog een keer kijken :) 

Spannend Sanne! Fijn dat het morgen al is!
@JLG Klopt.. eeneiige tweelingen zijn namelijk niet erfelijk dacht ik, omdat dat een speling van moeder natuur is dat een bevruchte eicel zich nogmaals deelt. Een tweeeiige tweeling echter ontstaat doordat er twee eitjes zijn vrijgekomen bij de eisprong en beiden worden bevrucht. Dat ligt dus aan de moeder en deze 'neiging van de eierstokken' kan je van je moeder of oma overerven. Weet eigenlijk niet of zonen van zulke moeders dat aan hun dochters kunnen meegeven. Denk haast van wel. Eeneiige tweelingen berusten iig op toeval.

@Eefje, ok! Mooi, dan heb ik dat in ieder geval niet in de familie. Ik zou me geen raad weten met een tweeling. Hahahaha Terwijl, waarschijnlijk als het zover zou zijn je ook weet hoe aan te passen maar zou wel schrikken zijn.

Succes Sanne morgen bij de echo, leuk!

Terug
Bovenaan