Uitgerekend September 2019

Hoi mamainsept,
wat fijn dat je gisteren ook een goede echo had! Dan hebben we ongeveer hetzelfde beeld gezien op het scherm, ik ben 7 september uitgerekend! 
Wat een boon nog he! Alles goed te zien.. die dooierzak die daar als een volle maan rondzweeft en ze liet ons ook beide vliezen zien. Konden jullie dat ook zien? Ik begreep dat de baby vooral nog 'eet' van de dooierzak op dit moment. Dus minder eten etc wanneer je je misselijk voelt is helemaal geen probleem.
Mijn dochters zijn in rep en roer.. die vinden het ge-wel-dig.. en zijn rijmversjes aan het maken en een doos waar de baby spulletjes in kan bewaren.. haha.
Ohohoh.. nou.. het nieuws verspreid zich nu. Gisteren schoonouders, zwager en schoonzus ingelicht. Vanavond mijn ouders, die wonen niet om de hoek en wil het perse live vertellen.. dus rijden we na mijn werk vanmiddag even naar toe.. 
Groet,
Eef

@anemoontje: wat vervelend! Heb je al wel een echo gehad? Sterkte met de spanning. En toch maar vertrouwen op de professionaliteit van de verloskundige. Misschien helpt het ook om niet meer te veel te eten. Ik merk ook dat ik me niet fijn voel als ik te veel eet. Je zit veel sneller vol.
@Eefje: leuk dat je al 2 dochters hebt om het nieuws mee te delen en die met alles meeleven. Ik zag wel een vlies in de baarmoeder. Maar ik ben vergeten wat dat was. Zitten de vliezen die breken aan de onderkant? Haha ik ben nog een leek op het gebied van echo's. Het viel me wel op dat de navelstreng al best groot was.  

Pff Anemoontje, die spanning lijkt me echt erg. Waarom mag je niet even langskomen voor een check? Of zeggen ze daar niets over?
Leuk om te lezen dat de meeste zwangerschappen vooralsnog goed vorderen, op een paar verdrietige berichten na. Wij hebben het eerder ook meegemaakt en dat viel me zwaarder dan verwacht. Sterkte aan diegenen! 
Ik ben inmiddels 9+1 zwanger. We hebben nu 2x een echo gehad. De groei van de baby was al goed te zien. Van 0,6cm 2 weken geleden tot 2cm afgelopen dinsdag. Armpjes en beentjes in aanleg waren al goed zichtbaar. En dat hartje was natuurlijk weer het hoogtepunt. ❤️
Wij hebben het inmiddels ook al aardig wat mensen verteld. Mijn schoonmoeder al heel vroeg want ze lag toen op haar sterfbed en is inmiddels ook overleden. Dat is wel heel dubbel, vooral voor mijn man. 
Aan de andere kant was mijn moeder helemaal in shock. Ze had altijd veel moeite met het feit dat ik niet zwanger kon worden en nu het eindelijk zover is, is ze helemaal overdonderd. En dat niet alleen, mijn broertje en schoonzus verwachten ook hun eerste, wij schelen maar 6 weken. Heel bijzonder!
Iedereen een fijne dag gewenst. 
?

Goedemorgen mama to be's,
Waar ik van de week nog over mijn moeheid schreef lijkt dat de laatste 2 a 3 dagen weer mee te vallen. Ik ben wel moe maar de behoefte aan dutjes is weg. Herkennen meerdere dit aan het eind van week 8/begin week 9? Of zal dit een slecht teken zijn? 
X

Mamainsept en joyce: ik heb 11 februari de echo! Dan ben ik 8 weken... ze zei wel van ja je kan hooguit de echo vervroegen naar aanstaande vrijdag. Maarja die paar dagen. 
Moet echt vertrouwen op de verloskundige inderdaad. Ze kunnen geen risico nemen qua buitenbaarmoederlijke omdat dat mega gevaarlijk kan zijn. Dus blijkbaar zal ik dan niet alle symptomen hebben. Ga ik vanuit! 
Ga nu beter op mijn voeding letten want mn vriend zei net dat het de vorige keer was na het uiteten wn gister ook dus.. te vee gegeten! Diaree wat ook symptoom is van buitenbaarmoederlijk zei ze dat me darmen gewoon van slag zijn. 
Ja... gewoon dus maar vertrouwen proberen te hebben! Ga nog even denken of ik maandag echo centrum bel om eerder te komen.

Wow, een dagje niet gekeken en zoveel goed nieuws, gefeliciteerd met alle goede echo’s!! Wij vandaag ook goed nieuws en verder dan ik dacht, nl 8 weken en een dag! Uitgerekend 13 september. Volgende week ouders vertellen, de 19de termijnecho en dan onze dochters van 2 en 5 vertellen! ?

Anemoontje, ik denk idd ook dat je mag vertrouwen op de verloskundige. Inderdaad maar eens letten op je voeding, kijken of dat je helpt. Ik zou wel bellen of je eerder kunt komen, dan ben je misschien wat gerust gesteld. 
ik ben vandaag beland in week 8, voel me vandaag goed (na 11 uur slaap). Heb wel de laatste dagen veel afscheiding... meer die dat hebben? 

[quote quote=10162676]Pff wat een kut nacht… werd wakker met gigantische pijn in mn onderbuik en rug en houdt zo’n 10 min aan. Mega zweten en duizelig. Iemand bekend mee? Na toiletbezoek neemt het wel af.. ging al overvol me bed in en voelde me vies hoe vol ik zat van het eten. Heb het overigens bij 5 weken ook gehad en nu 6.5,,[/quote]
Dit heb ik ook. Zweten en buikpijn. Buikpijn komt door de darmen bij mij. En zweten had ik sowieso al last van. De duizeligheid kan ook komen door een lage bloeddruk...daar wordt je ook raar van...
Grtjes

Terug
Bovenaan