Uitgerekend September 2019

@menw ja dit heb ik ook 2 keer gehad (met 6 weken zwangerschap). Ik kreeg ook onwijze kramp en moest echt in een soort foetus houding gaan liggen tot het op hield. Helemaal niet prettig. Ik was ook al op zoek gegaan op het internet. Na deze keren geen last meer van gehad gelukkig! 

Annemoontje. 

Ik heb hetzelfde gehad. En verloskundige .  gesproken. Het zijn je darmen die reageren op het eten etc. Ik had die dag ook veel gegeten, normaal geen last van gehad en nu was het idd na het plassen over. Ik heb  daarnaast ook spastische darmen dus ze  maakte zich geen zorgen. Alleen als die krampen hele dag aanhouden dan kan het ernstig zijn. Dus dont worry! 

Ik heb gelezen dat het komt door extra bloedtoevoer naar je baarmoeder. Is helemaal niet erg. Maar het voelt inderdaad echt niet fijn! Ik dacht vantevoren al moet ik dit wel doen nu ik zwanger ben en voelde me zo shculdig toen ik pijn kreeg. Maar blijkbaar niks om zorgen over te maken!

Bedankt 10104... goed om te horen. Zelf heb ik ook prikkelbare darmen. Ben inmiddels ook geruster gelukkig. 

[quote quote=10162988]@menw ja dit heb ik ook 2 keer gehad (met 6 weken zwangerschap). Ik kreeg ook onwijze kramp en moest echt in een soort foetus houding gaan liggen tot het op hield. Helemaal niet prettig. Ik was ook al op zoek gegaan op het internet. Na deze keren geen last meer van gehad gelukkig![/quote]
Precies dit! De foetus houding was voor mij ook het fijnst.. nu even helemaal geen zin meer door die kramp.. toch maar weer eens proberen :)

Goedemorgen,
Even wat advies gevraagd. Ik wil het ook even bij de HA of Vk checken maar dacht vraag ook eens naar jullie inzichten. Ik heb sinds half december wat lichte lage rugklachten. Beetje zeurende pijn en stijfheid bij lang staan en in de ochtend na een nacht liggen. De pijn is de afgelopen week verplaatst naar de linkerkant van mijn onderrug/bovenkant bil. Ik heb even wat navraag gedaan bij de fysio en het kan facetpijn zijn maar dit moet hij natuurlijk eerst onderzoeken. Toen ik vroeger rugpijn had slikte ik af en toe Voltaren K speciaal voor gewrichtspijn maar ik slik sinds ik weet dat ik zwanger ben helemaal niks meer qua pijnstilling (ook geen neusspray etc). Nu heb ik mobiliserende oefeningen gekregen om met de pijnlijke plek aan de slag te gaan maar hierdoor kunnen de klachten eerst wat erger worden. Vooral 's morgens is het heel erg pijnlijk. Kan het kwaad om pijnstillers te nemen? Ik wil natuurlijk niks doen wat de "garnaal" kwaad kan doen. Hebben jullie verder andere tips? Ik wil sowieso als ik komende zaterdag meer weet na ons nieuwe bezoek aan de VK ook een afspraak bij de fysio maken om de boel los te laten masseren enzo maar dan wil ik ook aangeven dat ik zwanger ben en hoever maar dat weet ik dus allemaal zaterdag pas.

Hoi Anemoontje,
ik heb hier zelf ook last van, in week 6 vooral. Meestal overdag 15 minutjes, verschrikkelijke pijn dat ik er misselijk van werd. Ik heb ook de verloskundige gebeld en zij gaf ook aan dat het waarschijnlijk de darmen zijn. Ook omdat je baarmoeder aan het groeien is en er ruimte gemaakt moet worden in je buik waardoor je darmen ook anders gaan zitten. 
Ik ben vandaag 7 weken en heb de 12e de eerste echo. 

Terug
Bovenaan