Uitgerekende datum

Op het moment wordt het werken steeds zwaarder. De ischias begint steeds meer op te spelen en soms kan ik daardoor gewoon bijna niet lopen. Heel vervelend als je nog een kleine hebt rondhuppelen en 's avonds weer aan het werk moet. Ik moet er denk ik toch maar aan geloven dat ik met vervroegd verlof moet helaas. Collega's zijn helaas niet allemaal zo flexibel dat ze de zware taken willen ruilen. En zware taken, fysiek valt dat eigenlijk ook wel mee, maar je merkt dat we dan erg verwend zijn daar wat werken betreft. Onder zware taken vallen voor mij op dit moment onder cliënt helpen met douchen en kleding/schone was opruimen. Normaal gesproken is dat helemaal niet zwaar, maar aangezien ik de enige ben die dat werk daar doet en de andere collega's eigenlijk nooit is het hun toch te veel. Zelf ben ik verzorgende-ig en heb op somatiek gewerkt, met dementerende ouderen en zwaar lichamelijk beperkten. Nou dat is pas zwaar. Dit is puur en alleen maar begeleiden en de clienten worden nu eenmaal ouder en hebben dus ook steeds meer zorg nodig en dat vergeten een aantal begeleiders wel eens. Het is niet alleen meer begeleiden het is ook meer zorgen. Maar ja... ik heb binnenkort/volgende week een gesprek met mijn leidinggevende om te kijken wat ik nog wel kan doen en wat niet. Maar veel hangt ook af van de flexibiliteit van de andere collega's. We zullen het wel zien. Anderen hier ook problemen mee?

Hoi Nicole

Ik ben ook verzorgende ig en ook ik heb natuurlijk extramuraal die taken, douchen, wassen, badkamer erna netjes droogmaken, was opruimen, in en uit de auto, trap op lopen, steunkousen ga zo maar door!
Sinds gisteren zit ik 100% thuis, mijn manager heeft hier alle begrip voor en mijn collega's gelukkig ook!
Die zeiden zelfs je hebt het nog lang volgehouden...
Mijn tip aan jou is kies voor jezelf en de kleine ook ik kan amper lopen momenteel zoveel pijn in mijn bekken... we hebben nog een hele bevalling te doen graag wil ik daar rustig naar toe leven...

Dus niks flexibel van collega's ze moeten het maar doen!! Somatiek is zeker zwaarder maar je bent zwanger scheeld een hoop :)

Succes met je gesprek en denk goed na wat he gaat doen het werk stopt namelijk niet als jij thuis komt dan heb je nog een gezin en je huishouden...

Liefs Annemarie

Nou nicole dat is zeker zwaar werk, respect altijd voor mn collega's in de zorg. ik werk ook met dementerende en somatische bewoners maar doe zelf geen zorg anders had ik al thuis gezeten hoor. gewoon aangeven je leven draait niet om je werk, wel om jou en je baby (en je gezin)
succes

Hoi Annemarie en MissM,
Bedankt voor jullie berichtje. Ik ga het zeker aangeven en toch maar eerder stoppen. Jullie berichtje heeft toch de doorslag gegeven. Vindt het zo vervelend dat het niet meer lukt. Maar zoals jullie ook zeggen ik heb ook nog een gezin en een huishouden. Ik ga het gesprek aan en dan hoor ik wel wat de mogelijkheden zijn.
Bedankt!

Graag gedaan meid. Je moet nu niet alleen aan je zelf denken maar ook aan je newborn en natuurlijk je gezin. Het is niet de bedoeling dat je koste wat kost blijft werken!
Hoor graag hoe het gegaan is.

Heb een gesprek gehad en mijn leidinggevende gaf aan dat ik de taken die mij te zwaar worden op moet schrijven en dat we het dinsdag in de vergadering gooien. En dan besluiten we of het intern opgelost kan worden of dat ik dan toch eerder eruit ga. In principe ga ik door tot 3 februari, maar als het echt niet wil ga ik er eerder uit. Dit heb ik ook aangegeven.En gelukkig begreep hij dat. Dus dinsdag weet ik meer.

Fijn Nicole dat je manager er positief in stond en goed dat je het hebt aangegeven.
Ik zelf ben nu ook al 2 weken 50% aan het werk en dat bevalt goed. Een beetje druk van de ketel en 's middags even lekker naar bed. Had ik nodig!

Iedereen al lekker met het kamertje bezig? Die van ons volop in progress haha.
En al mensen met het geboortekaartje bezig? Dat vind ik wel zo lastig! (En duur)

Onze kleine man ligt op dit moment in een stuit. Ik hoop dat hij op tijd gaat draaien. Bij 30w krijg ik nog een echo en als hij dan nog in stuit ligt krijg ik bij 35w een extra echo. Mocht hij dan nog niet gedraaid zijn gaat de gynaecoloog het proberen. Ikzelf ben trouwens ook in stuit geboren.

@bessie77 Hoe is het met de kleine meid en met jouzelf? Veel liefs!

Terug
Bovenaan