Uitgerekende datum

Zo iedereen al n beetje aan t genieten van z'n verlof??? Ik moet zeggen dat ik gelijk gewend was. Mis werken totaal niet. Moet er niet aan denken meer haha.
T weekend 36 weken!!!! Zo blij bijna zo ver. Ik krijg dinsdag een echo omdat ik bij nummer 1 te weinig vruchtwater had en wil ff placenta check (die kwam niet vanzelf nl na bevalling vorige keer) wel fijn om ff naar die drukteschopper te kijken.

Ik vindt het verlof heerlijk!! Zou ook niet meer kunnen werken hoor...pfff al die lichamelijke klachten die steeds erger worden. Echt de laatste loodjes gevoel. Dit weekend was anders mijn werkweekend geweest, wat heerlijk om vrij te zijn! Het was stralend weer dus we zijn lekker even naar de dierentuin geweest. Maar dat mag ik nu bekopen met veel pijn in de benen, kramp en niet kunnen slapen. Maar was een leuke dag!Nu ook ziek, ontzettend verkouden en hoofdpijn...bah...Woensdag mag ik weer naar de verloskundige en dan is het om de 2 weken dat ik moet komen. Nu alweer 35 weken!! Schiet lekker op, kan niet wachten tot de grote dag! Ben er wel klaar voor...en jullie?

Ik dacht ook lekker te gaan genieten van alle rust in de laatste weken, maar helaas...Kreeg afgelopen week jeuk net onder mijn navel en inmiddels zit ik van top tot teen onder de uitslag en word gek van de jeuk! De verloskundige zegt dat het een soort allergische reactie is op hormonen die vrijkomen in de weken voor de bevalling en dat de enige oplossing bevallen is... Ben al een aantal keer naar de huisarts geweest voor jeukstillende middelen, maar die werken geen van allen... Slapen lukt ook nog maar amper, dus ik kan niet wachten tot de kleine komt. Heb gisteren denk ik wel mijn slijmprop verloren, dus ik hoop van harte dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten!
Is iemand van jullie ook bekend met jeuk en huiduitslag tijdens de zwangerschap? en heeft iemand misschien nog tips om de jeuk te verlichten?

He wat vervelend di jeuk... Denk dat je alles al geprobeerd heb. Bij m'n zoontje hielp tijdens warmte uitslag altijd goed de emulsie van vsm. Weet ff niet hoe die heet maar stinkt een beetje maar werkt erg goed. En menthol poeder.
Succes ermee.
Slijmprop.... Oh dan zal het idd wel binnenkort komen, of zegt dat nix. Ik heb nog nix verloren. Wel veel voorweeen helaas.

Balen dat je ziekjes ben Nicole. Hier ook al maanden verkouden grrr.
Ik ga nog even proberen te slapen voordat m'n zoon z'n wekker gaat ;-!

@yaske die jeuk heb ik ook gehad, nu ik op het einde zit wordt het wat minder. Waarschijnlijk is het Puppp, komt veel voor in het laatste trimester, maar bij mij was het veel eerder. Ik heb er cutivatezalf voor gekregen en dat helpt ontzettend goed. Bij mij is het nu vrij rustig. Na de bevalling gaat het vanzelf weer weg. Zou bij de huisarts vragen om deze zalf. Ik ben er toen voor naar de dermatoloog geweest. Deze zalf kan geen kwaad voor de baby en het helpt!Wat de vk ook wel eens als tip mee geeft is mentholgel, maar dit deed bij mij zeer toen ik het erop smeerde. Succes met de laatste loodjes.

Hallo allemaal,
Hoe gaat het met iedereen? Bekend gevoel Nicole, dat laatste loodjes gevoel haha!! Erg dubbel, aan de ene kant denk ik blijf nog maar even lekker zitten, ik geniet van zijn beweging in mijn buik. Maar aan de andere kant kijk ik ook wel uit naar het moment dat ik weer wat meer kan en minder lichamelijk ongemak heb. Slapen is een hel, ik kan mijn draai niet vinden en alles doet pijn. Ik kan geen langere stukken (lees; een rondje in het kleine centrum van ons dorp) meer lopen en langer dan 5 minuten stilstaan is ook niet erg aangenaam. Dus ga ik van eetkamerstoel naar bank naar bed, en ga ik bij mijn zusje of moeder op visite wanneer de muren hier op me af komen (waar ik dan vervolgens ook weer op de bank zit).
Sinds een week iedere dag regelmatig last van menstruatiekrampen, wat volgens de verloskundige voorweeën zijn. Helaas wil dat nog niet veel zeggen over wanneer de bevalling zich zal aandienen. Ik heb een paar dagen geleden ook enorm veel dik slijm verloren, geen idee of dit de slijmprop was waar sommigen het over hebben, het was eenmalig en er zat verder geen bloed bij of zo. Het was wel duidelijk iets anders dan normale afscheiding.
Balen yaske van de jeuk die je hebt! Toevallig staat er in de nieuwe ouders van nu een artikel over iemand die daar ook zo'n last van had de laatste weken. Er bleek iets te zijn met haar gal- en leverwaardes als ik het goed onthouden heb, en ze werd daarom meteen ingeleid. Ze was volgens mij al wel 39 weken of zo. Toevallig dat ik het vandaag gelezen heb en nu jouw verhaal lees.
Ik zelf heb altijd veel last van eczeem maar juist in mijn zwangerschap veel minder! En gelukkig maar want de hormoonzalf die ik normaal smeer mag ik nu niet gebruiken.
Iedereen verder helemaal klaar voor de komst van de kleine? Spannende tijden nu voor ons allemaal. Ik wens jullie veel succes met de laatste loodjes en we houden contact.

Bedankt voor de tips allemaal! Ben op het internet wat gaan zoeken en het lijkt inderdaad op PUPPP. De huisarts heeft me al de sterkste hormoonzalf voorgeschreven die ik op dit moment mag hebben en gelukkig verlicht het de jeuk wel. Het enige nadeel is dat ik slechts 3 plekken op mijn lichaam ter grootte van een hand mag behandelen per dag (maximaal voor een week), dus eigenlijk is het niet veel meer dan een druppel op een gloeiende plaat... Ik smeer de rest van mijn lijf nu in met mentholgel en dat geeft gelukkig ook tijdelijk wat verlichting. In ieder geval net genoeg om een paar uurtjes slaap te pakken :) Morgen weer een afspraak bij de verloskundige en hopelijk word ik dan doorverwezen naar een dermatoloog.
Heel veel succes allemaal met de laatste loodjes! Gelukkig zijn alle pijntjes en ongemakken in ieder geval niet voor niets en kunnen we binnenkort eindelijk onze lieve kindjes vasthouden!

@yaske nou fijn dat je iig weet wat het is. Met de cutivate smeer ik alles gewoon in. En na een paar dagen zie je de uitslag verdwijnen. Nu smeer ik alleen nog wanneer de uitslag zich weer wil laten zien en verder smeer ik dan mijn lichaam na het douchen in met vaseline body lotion. Het blijft gelukkig vrij rustig nu, maar zat er ook van top tot teen onder. Kon geen kleding meer op mijn huid verdragen. Dus de zalf heeft goed geholpen. Nog heel eventjes volhouden en dan zijn we weer van de Puppp verlost!
Vandaag controle gehad bij de vk en ze gaan de groei goed in de gaten houden. Ze denken dat dit ook weer een flinkert zal zijn en als het even kan dan mag ik met 39 wk ingeleid worden als ze zichzelf dan nog niet heeft aangediend. Ze lag wel al met haar hoofdje in het bekken dus het ziet er goed uit allemaal. Ben er ook wel aan toe nu om te bevallen. Wil mijn eigen lijf wel weer terug hoor :)!! Sowieso nog even 2 weken zitten en dan is het echt aftellen.

Terug
Bovenaan