Vanaf juli gaan voor eerste kindje

@babydm inderdaad wel wat aan de late kant voor een ovulatie, maar dat lijkt me volkomen normaal na zo'n eerste maand van ontpillen. War fijn in iedergeval dat je hem hebt gevonden. Bedankt voor je tip om op de clear blue site te kijken op welke datum je zou kunnen testen ondanks je onregelmatige cyclys.
Wij zitten momenteel pas in onze eerste ronde van ons eerste kindje. Heel pril dus. Ik merk dat ik vooral erg nieuwsgierig ben, maar een teleurstelling zal het geloof ik nog niet zijn wanneer ik straks ongesteld wordt. Ik ben me er van bewust dat de eerste keer raak bijna onmogelijk is... het zou natuurlijk wel geweldig zijn. 
Ik merk dat ik het er wel graag met iemand over wil hebben, maar wij kiezen ervoor om onze omgeving niks te zeggen. Anders krijg je steeds van die vragende gezichten en ik vind een verrassing wel heel erg leuk. Delen jullie het met mensen? Overigens vind ik dit forum daarom erg fijn en leuk om ervaringen van andere te lezen.

@beginnendedroom ik heb het er in mijn omgeving ook niet over, met mijn partner natuurlijk wel tot op zekere hoogte. Hij weet van de onzekerheid enzovoort maar voor hem voelt het natuurlijk anders dan voor mij. Dit forum biedt dan wel uitkomst, kan je toch wat met anderen delen die in net zo'n fase zitten als dat je zelf zit (en oke ik wil hem ook niet de oren van zijn hoofd praten met telkens hetzelfde nieuws haha)
Wat betreft niet delen: wij willen dat het een verrassing is, dat en eerste. Maar ook zeker omdat mijn cyclus in de 'tussenpauze' van de pil op advies van huisarts zo moeilijk is geweest en veel onzekerheid. Wij, maar vooral ik willen niet continue die vraag hebben wanneer we nu eens met kinderen beginnen omdat het ook zomaar kan zijn dat het langer duurt en dan niet eventuele druk willen ervaren vanuit de omgeving als we het er zelf moeilijk mee hebben/teleurstellingen hebben gehad (maar dat is toekomstmuziek), pure zelfbescherming voor nu.
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?  

@babydm ja precies mannen zijn daarin toch wat anders hè. Mijn vriend die wacht gewoon rustig af en die is daar lang niet zoveel mee bezig als ik. Die maak ik ook niet blij als ik alle ditjes en datjes met hem deel haha. Al was hij er al wel langer klaar voor en is hij heel blij dat ik er nu ook echt helemaal voor wil gaan. Hij is 32 en ik ben 27. En jullie?
Ik begrijp je punt helemaal.. erg vervelend als mensen steeds naar je toekomen en zeggen.. "en jullie dan??" En de verrassing brengen lijkt me ook echt heel leuk.
Wat vervelend die onzekerheid voor jou. Merk je dat zon forum je wat gerust kan stellen? Ik lees dus regelt dingen waarvan ik denk , ah hier ben ik dus niet de enige in.

Wat gek! Ik typte net een reactie en hij verdwijnt weer. Poging 2 @beginnendedroom: Ik ben bijna 30 en mijn vriend 34.
Zeker! Het forum biedt voor mij herkenbaarheid, bevestiging en daardoor rust. Fijne plek waarbij je ook in je anonimiteit alles kunt delen bemerk ik!

Mm wat gek dat heb ik ook al eens gehad inderdaad..
Ik heb net bij de toilet gang wat bloedverlies gehad.. vreemd. En tevens is dit weer het bewijs dat onregelmatige menstruatie een nadeel is, want wat is het nu?
Rustig afwachten dan maar..

@beginnendedroom heeft het bloed verlies aangehouden? Dan denk ik inderdaad je menstruatie. Meer dan wachten kun je inderdaad niet doen ;)

@babydm mijn vriend en ik zijn beiden 25! 
@beginnendedroom hier ook een heel onregelmatige cyclus helaas! Ik ben 15 mei gestopt met de pil. 1 juli eerste menstruatie gehad en sindsdien niks meer.. geen eisprong ontdekt (test sinds cyclus dag 11 dagelijks..) en ook niet ongesteld geworden.. ik wacht het dus maar af. Hopelijk hoort het nog bij het ontpillen! 
Ook mijn vriend is er allemaal wat relaxter onder. Hij zegt dat het allemaal wel komt wanneer het komt. Maar mannen staan daar toch anders in inderdaad haha. 

Terug
Bovenaan