vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hallo Meiden,

Hier ben ik weer. Nou het is bijna vrijdag  dan mag ik eindelijk naar de gyn, ben zo benieuwd wat daar uit komt.
Ik zal nog even samen vatten:   Ik ben afgelopen maandag naar de dokter geweest omdat ik nog steeds niet ongi was en ik me zorgde maakte (zat toen op dag 36) Had eigenlijk wel een beetje in mijn hoofd zitten dat ik snel weer naar huis gestuurd zou worden met de mededeling dat ik pas met de pil gestopt was en dat het heel normaal was dat je cyclus nog niet regelmatig is. Maar de HA was aan het voelen en zei dat ik vergrote eierstokken had en een verharde baarboeder en dat hij niet precies wist wat het was. ( De HA heeft nog wel een test gedaan en die was negatief) Nu zondag nog niet ogi dus nog een paar dagen en dan moet ik naar het ziekhuis naar de gyn en dan zal ik denk ik wel een echo krijgen om te kijken wat er misschien aan de had is. De dokter had misschien het idee dat het kiestes zijn???????

OHHHHhhhhhHHHHHhhhhhHH wat maak ik me een zorgen. Wie herkend zich misschien in mijn verhaal en kan me wat vertellen.

Liefs Hoopvol

hey patries,

wat leuk gefeliciteerd, heerlijk weer zo'n hummeltje?? Ik ben zelf ook al paar keer tante...
Hoe is het verders??

hey hoopvol,

"gelukkig" gaan ze kijken bij je!! hopelijk is het iets makkelijk te verhelpen...enne je bedoelt waarschijnlijk cystes   ...woensdag mag ik terug omdat ik richting de 60 dagen niet ongie ga..blugh voel me ook echt niet lekker..

heb voor de rest weinig nieuws...heerlijk nog ff avondje bank en morgen weer aan de slag..

groetjes

Hoi meiden,

Polleke: Ja balen dat je menstruatie zo lang duurt he!
Moet je naar de huisarts?
Het beste en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Hoopvol: Ik hoop dat het allemaal meevalt, want klinkt best spannend!
Succes vrijdag!!

Met mij gaat het wel redelijk. Heb sinds dat ik provera slik om de menstruatie op te wekken, vanaf dag vijf bloedingen tussendoor. Soms met wat bloed en bruinig (sorry), vanmorgen de gynaecoloog gebeld.
Het zijn waarschijnlijk soort doorbraakbloedingen. Ook even gebeld of ik de griepprik mag, dit was prima.
Nog twee dagen provera en dan ongeveer vier dagen wachten en dan mijn menstruatie en dan bijna weer aan de klus!

Fijne week iedereen!

Liefs van Patries.

hey patries,

hoe gaat het met je nichtje? nog heerlijk gekroeld??
Erg leuke naam trouwens..

tis dus wel een beetje getob met die provera dan? hoop echt dat je snel zwanger wordt, want kan me voorstellen dat het slopend is, zeker met al die troep in je lijf..

ik moet inderdaad naar de HA, misschien stomme vraag maar kan ik ook al over een opwekmiddel beginnen?? of mag ik daar nog niet eens aan denken..wordt clomid alleen toegepast bij vrouwen die al maanden bezig zijn??

groetjes

Hoi Polleke,

Met mijn nichtje en zus gaat alles goed, als het goed is mogen ze vandaag naar huis!
Morgenavond ga ik er waarschijnlijk naar toe. Ik heb de kleine nog niet vastgehad, want ze was met de vacuümpomp geboren en dan moeten ze 24uur rusten.

Jij gaat woensdag naar de huisarts. Je kan inderdaad wel vragen of de huisarts een tablet wil geven om de menstruatie op te wekken.
De eerste keer toen ik naar de huisarts ging, kreeg ik primolut mee, dat is hetzelfde als provera om de menstruatie op te wekken.
Maar clomid krijg je alleen als je doorverwezen bent naar het ziekenhuis en als ze eerst uitgezocht hebben dat je geen eisprong hebt.
Ik ben toen na 7 maanden uit mezelf gaan vragen aan de huisarts of ik doorverwezen mocht worden en de huisarts was het ermee eens.
Toen kwamen ze erachter dat ik pco heb en dus geen eisprong.
In ieder geval heel erg veel succes woensdag en hoop dat je meer duidelijkheid krijgt van de huisarts.

Hoe is het met de andere meiden?

Liefs van Patries.

Dag lotgenoten,

Polleke, veel succes morgen! Ik hoop dat er wat schot in komt.

Hoopvol, jij vrijdag he?

Patries, gefeliciteerd met je nichtje! Wat leuk zeg! Wel naar verhaal met die vacuumpomp. Vooral voor de moeder, zeg maar.
Een van mijn beste vriendinnen moet over een paar weken bevallen. Vind het echt spannend. Kan ook niet wachten om de ukkepuk te zien.

Hier waarschijnlijk een ei gehad. Temperatuur gaat heel voorzichtig omhoog. Was de afgelopen 2 dagen 36,9. Dit vond ik nogal twijfelachtig, aangezien ik normaal rond de 36,7 zit. Vanochtend was ie 37 graden.
Heb me voorgenomen tot morgen te wachten en als temperatuur dan toch lager is weer een afspraak te maken, maar heb goede hoop.
We hebben ook goed geklust, dus hoop het weer zo....
Voel me ook weer een stuk positiever.

Ga proberen me de komende 2 weken niet met de kwaaltjes bezig te houden.

Meiden, weer veel sterkte en succes. Op een vruchtbare toekomst!

groetjes
Laura

Dag dames!

Hier dan eindelijk weer een berichtje van mij! Ben vandaag naar de gynaecoloog geweest en die zei dat ik idd PCO heb en dat ik met Clomid moet gaan beginnen. Ik mocht gelijk beginnen met slikken omdat ik toevallig net mijn menstruatie gehad heb. Ik moet maandag terugkomen voor een echo...spannend allemaal. Ook heb ik nog een verhoogde schildklierwerking, maar dit hoeft een zwangerschap niet te beinvloeden. Hiervoor moest ik vandaag ook nog een keer bloedprikken.
Het zaad van mijn man was tamelijk goed. Hij had genoeg zwemmers, maar wel licht verminderd...Hoefde ook geen probleem te zijn. In ieder geval voor ons een opluchting en wel fijn dat ik al gelijk kon beginnen met Clomid. Hopelijk heb ik snel een eisprong en goed nieuws! Ik blijf hoop houden en natuurlijk ook voor jullie!

Sorry voor mijn warrige verhaal..

Groetjes,
Jana

Hoi Dames,

Voor de nieuwe meiden. Hoe "kort" het eigenlijk duurt, een hele lange cyclus is echt vreselijk. Je weet niet wat je moet geloven en dat is heel lastig. Ik vond het ook heel moeilijk. Maar houdt moed! Ik ben uiteindelijk na heel lange cyclussen (langste 84 dagen!)   en anderhalf jaar  toch zwanger geworden .

@Patries; gefeliciteerd met je nichtje! Ik hoop dat het snel weer goed gaat met je zus, ondanks dat het een zware bevalling is geweest.
@Laura; ik hoop dat je nu idd je eisprong hebt gehad.
@Jana; Vervelend dat je nu hebt gehoord dat je PCO hebt, maar aan de andere kant, nu kan je wel verder. Heel veel succes met je eerste ronde.

Ik heb ook weer nieuws. Vanmiddag mijn eerste echo gehad en alles zat erop en eraan. Was wel super bijzonder. Nu voelt het "echt".   Ondanks dat ik wel heel moe ben en behoorlijk misselijk. Maar dat geeft ook aan dat het goed gaat . Ik ben inmiddels alweer tien weken. Afgelopen weekend heb ik mijn moeder verteld dat ze oma wordt, dat vond ik wel heel bijzonder. Ze is gelijk begonnen met het breien van sokjes. De familie van mijn mam gaan we over twee weken inlichten. Kan helaas niet eerder, omdat ze ver weg wonen. Maar ik vind het wel zo leuk om het persoonlijk te vertellen.

Nou jullie weer veel succes en ik hoop snel op goed nieuws!

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan