vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hoi allemaal,

Patries, hoe is ie? Weer aan de provera toch?

Hoopvol en Polleke, kijk het nog even aan of het beter wordt, maar ik zou op een gegeven moment toch echt een verwijzing vragen naar de gynaecoloog. Dat is even eng, maar valt reuze mee en dan wordt er vaak iets aan gedaan.
Ik heb 8 maanden gewacht en dat vond ik achteraf echt zonde van mijn tijd.

Hier nog steeds geen eisprong te zien. Begin me ernstig zorgen te maken, want zit op dag 25! Vorige keren was het rond dag 20-22.
Heb ovu-testen gedaan, ondertussen op, en elke keer wel een vaag streepje, maar die telt niet zeggen ze. Vandaag was het streepje nog vager.
Dus denk dan: óf hij is stiekem tussendoor geweest en dan moet mijn temp binnenkort omhoog gaan óf hij is niet geweest/ komt niet.
Heb ook maar heel weinig steekjes in mijn zij. Vorige maanden veel meer.
Heb me voorgenomen nog 1 week te wachten en dan maar weer een afspraak te maken met de gyn als mijn temperatuur dan nog niet omhoog is gegaan.
Zucht....waarom allemaal zo moeizaam?????

Gisteren was ik uit eten met ex-collega's en uiteraard kwam ook het onderwerp 'baby' weer aan bod. Dit keer geen zin om uit te leggen, dus heb me maar op de vlakte gehouden. Maar dan wordt er weer gesproken over wel/ geen kinderen 'nemen' .
Uhuh, als dat kon had ik er allang 2 'genomen' .

Sorry, beetje gefrustreerd hier. Waait wel weer over.

Iemand nog leuk nieuws???

groetjes
Laura

hey laura,

wat rot voor je? ik kan niet helemaal onthouden hoe het precies bij jou zit, maar hoeveelste ronde? Konden we de ooievaar maar bellen he . Ik weet ook wel dat ik geen recht op klagen heb na drie maanden, maar het is zo frusterend dat heel je omgeving zwanger raakt of aan het bevallen is...

Dus jij hebt dat ook dat het elke keer op baby's uitkomt...je wilt niet weten hoeveel mensen vragen...en?? wanneer komen de baby's?? heel irritant zeg maar...het is een blijft een wonder wat je niet op bestelling krijgt...

ik heb volgende week een afspraak (nogmaals) bij de HA om te vragen of ze iets voor me kunnen betekenen, hoop niet dat hij het afwimpelt...hij gaf als advies om weer ff met de pilt te beginnen maar dat zie ik echt niet zitten..wat zou jij doen??

fijn dat we zo ervaringen kunnen uitwisselen, bedankt voor het aanhoren...

liefs
mij

Hoi meiden,

Polleke: Succes met naar de huisarts gaan, maar sta op je strepen hoor, als jij een doorverwijzing wil voor de gynaecoloog moet je dat gewoon proberen.

Laura: Ik hoop wel voor je dat je een eisprong hebt, want anders heb je een verloren maand zeg maar.
Ik weet hoe dat voelt en dat is echt niet leuk!
Misschien is de eisprong nu iets later, kan maar zo he!
En inderdaad gesprekken komen vaak uit op baby's etc. Wel moeilijk he!
Ik heb zelf dan de neiging om het te vertellen, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil.

Met mij gaat het wel. Ben op het moment erg verkouden. Ben afgelopen maandag met provera begonnen, dus de tabletten nog 6 dagen en dan op mijn ongie wachten.
Ik ben zo benieuwd deze maand.

Hoe is het met de andere meiden??

Liefs van Patries.

hey patries,

jeetje het is voor jou ook allemaal wat, je bent nog aardig positief zo na een jaar!! Hoop zo dat jij snel de gelukkige bent...wat is dat provera?? Wat is precies het probleem bij jou/jullie??

Heb je geen last van bijwerkingen van al die medicijnen??

vind je echt dat ik al op m'n strepen mag gaan staan, ergens denk ik van jeetje meid je bent pas net op weg en soms heb ik zoiets van 53 dagen niet ongie is wel heel lang...je kunt niet vooruit kijken zeg maar...

nou meid fijne avond en tot snel maar weer...fijn dat dit bestaat...

xx

Hallo Polleke,

Provera is medicijnen die ik inneem om mijn menstruatie op te wekken.
Ik slik 10mg tablet, 10 dagen lang en dan na 4 dagen word ik ongesteld.
Mijn menstruatie komt niet vanzelf omdat ik geen eisprong heb.
Ik heb wel bijwerkingen van deze medicijnen: zoals hoofdpijn, stemmingswisselingen etc.
Maar ja, alles voor een goed doel he!

Weet je waarom ik tegen jou zeg dat als je naar de dokter gaat eventueel een verwijzing kan vragen.
Omdat ik voor mijn gevoel veel te lang heb gewacht, ben pas na 7 maanden gestopt te zijn naar de dokter geweest.
Maar ik weet dat dokters niet snel een verwijzing geven, vooral als je net pas drie a vier maanden gestopt bent.
Maar je kunt het proberen. Meestal willen ze pas na één jaar doorverwijzen als het tegenzit.
Maar ja, de medische molen kan ook even duren vandaar!

Succes en bedankt voor je bericht!!!!

Groetjes van Patries.

Dag allemaal,

Hier misschien toch een eisprong op komst. De afgelopen 2 rondes ging mijn temperatuur telkens een paar tienden omlaag vlak voor de eisprong.
Ik zit normaal rond 36,7 en vanmorgen was het 36,3. Voel ook steekjes rond mijn stokken. Heb helaas geen ovu-testen meer, dus moet nu geduldig afwachten tot de temp omhoog gaat en ondertussen flink aan de klus!

Polleke, dit is mijn 3e ronde, na 8 à 9  maanden ellenlange cycli en dus nauwelijks een ei. 3e ronde met clomid zeg maar.
Inderdaad net als Patries veel te lang gewacht.

Hebben jullie ook dat dit alles effect heeft op hoe je in je werk staat?
Ik was de afgelopen week zo down en zag op mijn werk ook alles negatief en vanmorgen dan dat sprankje hoop en ging een stuk positiever aan het werk.
Komt misschien ook omdat ik me een beetje trapped voel. Ik durf namelijk geen andere baan te gaan zoeken, omdat ik niet zwanger wil zijn tijdens een tijdelijk contract.
Ik kan het me niet veroorloven ontslagen te worden, maar vind mijn huidige baan niet echt leuk meer. Als ik me dan zo    voel, dan lijkt dat ook nog veeeel erger.

groetjes
Laura

Hoi Hoi,

Laura: Ik hoop voor jou dat jij je eisprong alsnog hebt gehad.
Wel een duidelijk temperatuurverschil!
Ik moet zeggen dat ik niet echt het vervelende gevoel meeneem naar het werk, kan goed mezelf verbloemen en ook mijn werk en prive scheiden.
Wel zijn mijn directe collega''s op de hoogte, dat scheelt wel!!

Ik vind het zo gek, afgelopen maandag begonnen met provera en op dag 4 beetje bruinig afscheiding en gister ook op dag 5 en best last van mijn buik.
's avonds sex gehad en toen ik daarna naar het toilet ging, was het bruin/rood.
Hoe kan dit?Weet iemand dat?Ik heb dit nog nooit gehad met provera.
Misschien komt het doordat er wel een eitje gegroeid is, maar niet gesprongen?
Ik moet nu nog vier dagen de provera innemen en dan wachten op de uiteindelijke bloeding.

Fijn weekend iedereen!

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Ik heb super leuk nieuws!
Mijn zusje is zojuist bevallen van een gezonde dochter!!
Haar naam is: Lara!!
Ik ben nu voor de tweede keer tante, echt super.
Ik ga zodadelijk naar mijn zusje, zwager en de kleine toe, ze liggen in het ziekenhuis.

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan