vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

hallo dames,

ook ik ben niet meer zo vaak aanwezig hier gezien er weinig te beleven valt op dit moment in mijn leventje...jawel ik ben begonnen met de pil...wat tegenstrijdig zeg, maar ja als de HA het zegt doen we het maar haha! ik wil maar 2-3 stips doen...

wat me zo opvalt bij jou hoopvol is dat jij al wel gelijk provera krijgt, waar zit dan het verschil in? fijn dat er bij jou wel actie ondernomen wordt, hopelijk slaat het aan...

hoe is het met de rest?

iedereen een fijne avond

groetjes

Hoi allemaal,

Laura: Spannend zeg, het wachten op je nod.
Ja, inderdaad het wachten is altijd zo lang he!
Ik wil je succes wensen en hoop met je mee!
Ik heb wel eens gehoord dat je niet altijd iets hoeft te voelen aan je lichaam als je zwanger bent. De één die heeft voortekenen en de ander helemaal niet.

Karin: Ik hoop echt dat je een eisprong hebt!
En het is inderdaad belangrijk om te blijven klussen, want wie weet he.

Polleke: Vervelend dat je weer met de pil moest beginnen. Hoop dat de maanden snel gaan voor je. Zodat je weer kans hebt.
Ik moet zeggen dat het soms ook echt aan de huisarts ligt of je doorverwezen wordt of dat je medicijnen voorgeschreven krijgt.
Huisartsen zijn niet allemaal hetzelfde blijkt!

Met mij gaat het wel goed. Moet morgen mijn laatste twee tabletten clomid 100mg innemen en aankomende dinsdagmiddag kan ik terecht voor een echo in het ziekenhuis.
Nu heb ik niet zo last van de clomid, heel soms ineens warm, maar verder niks.
Dus ik ga maar klussen van dag 10 tot en met 20 om de dag, dan weten we zeker dat als er een eisprong is dat we kans maken!!

Iedereen alvast een goed weekend!
Ik ga zo naar een collega op kraamvisite en morgenvroeg weer even naar mijn kleine nichtje toe!!

Groetjes van Patries.

Hoi!

Ben vandaag dus naar het ziekenhuis geweest voor de tweede echo, helaas waren de eitjes niet groter dan de vorige keer...Ik baal er erg van. Ik moet a.s. dinsdag weer voor een tweede echo en misschien zeggen ze dan wel dat ik dan weer Provera moet gebruiken en Clomid 100...Tot nu toe lijkt Clomid 50 niet te werken...
Heb vandaag gehoord dat weer een collega zwanger is en zit er nu een beetje door heen.. Soms is het wel moeilijk dat het bij mij niet zo makkelijk gaat..
Mijn man zegt: Kin omhoog en gewoon doorgaan met de behandelingen...Ik weet dat ik positief moet blijven denken, maar soms is dat niet zo makkelijk.
Sorry voor mijn negatieve gezeur, maar ben blij dat ik het zo een beetje van me af kan typen... Ik ben in ieder geval blij dat ik dinsdag meer weet en ik denk dat ik mijn moeder ook maar het een en ander moet vertellen omdat ik het niet leuk vind om dingen voor haar te verzwijgen.. Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!
Allemaal een heel fijn weekend gewenst!

Groetjes,
Jana

Hoi Jana,

Herken je verhaal helemaal.
Ik hoop als ze dinsdag weer een echo bij je  maken dat er dan wel grotere eitjes zijn!
Maar ik weet van de eerste keer toen ik 50mg slikte, sloeg het bij mij ook niet aan.
Oh, wat was ik daarna negatief!Maar toen dacht ik, ik ga door, want anders komt er geen kleine zonder medicijnen.
De tweede keer heb ik 100mg geslikt van de clomid, maar toen groeide er wel een eitje, maar die sprong uiteindelijk niet.
Nu ben ik voor de tweede keer weer clomid 100mg aan het slikken en vandaag de laatste tablet ingenomen.
Ik ga vanaf morgen gewoon zorgen dat we om de dag vrijen. En ook heb ik al ovulatietesten in huis, weet iemand vanaf welke dag je die moet gebruiken??

Iedereen fijn weekend!

Goedenavond allemaal,

Eindelijk mijn werkweek zit er op nu heerlijk genieten van het weekend...!

Polleke1979: Ik heb geen idee waarom ik al wel doorgestuurd ben naar de gyn en waarom ik wel al met provera mag beginnen, ik kan je daar echt geen antwoord op geven ik denk dat ik veel geluk heb gehad. Kan wel erg goed met de dokter overweg misschien dat dat het is. Maar eigenlijk heb ik geen idee. Sorry.

Patje1981: Nou dat klussen is geen straf hoor  ik hoop alleen wel dat het snel positief zal zijn. Ohhh ik kan haast niet meer wachten.

Maar heb eigenlijk even een vraagje heeft iemand het zelfde gehad al wat ik nu heb en kan het zo zijn nu ik dus al een lange tijd niet meer ongi ben dat ik nu wel nog zwanger kan raken of word die kans steeds kleiner..?? Heb wel aan de gyb gevraagt of het wel zin had om nu te klussen. Ze zei dat dat wel het geval was omdat ik zo veel eitjes had en mijn baarmoeder al 3 lagen had aangemaakt. Maar kan iemand die zo iets ook heeft meegemaakt mij isiets meer verhalen over vertellen. zou ik wel heel erg fijn vinden.

Liefs Hoopvol

Patje: Moet jij dan ook steeds naar het ziekenhuis om dmv. echo's te kijken of die 100 mg wel werkt? Moet a.s dinsdag voor de derde keer om te kijken hoe het zit met Clomid 50 mg... Over die ovulatietesten: Volgens mij moet het in de bijsluiter staan wanneer je met die testen zou kunnen beginnen. Ik denk vanaf een dag of 14... Kreeg jij van de dokter weer provera mee voordat je aan Clomid 100 2e ronde moest beginnen!!! Ik hoop iig dat het eitje gaat groeien en springen! En dan maar gaan klussen!!! Veel succes.

Hoopvol: In je berichten heb je een keer geschreven dat je veel eitjes had..heb je dan niet teveel eitjes net zoals de PCO klanten? Misschien dat daardoor je menstruatie uitblijft? Of is dat al getest? Dat je geen PCO hebt, bedoel ik... Ik wil je trouwens absoluut niet bezorgd maken hoor!!  

Groetjes,
Jana

Hoi Jana,

Spannend  he, of de eitjes gegroeid zijn aankomende dinsdag!
Ik moet ook aankomende dinsdagmiddag terugkomen voor een inwendige echo.
Meestal doen ze daarna een paar dagen later nog een echo, of bij mij hebben ze ook al een keer één week later bloed getest op progesteronwaarde omdat ze daaruit ook kunnen aflezen of je uberhaubt een eisprong hebt gehad.
Ik heb trouwens wel na de 50mg, meteen een recept meegekregen voor provera om eerst een bloeding op te wekken voordat ik aan de 100mg   begon.
Als de clomid werkt en je hebt een eisprong gehad, dan hoef je de provera niet meer te gebruiken, want dan is alleen de clomid voldoende.

Ik heb nog even nagezocht voor de ovulatietesten en ik begin denk ik aankomende woensdag ermee, dan zit ik op cyclusdag: 13 en dan heb ik dinsdag ook een inwendige echo gehad en weet ik of de eitjes groeien!!

Groetjes van Patries.

Dag allemaal,

Allemaal in afwachting lees ik.

Jana en Patries: heel veel succes dinsdag!
Polleke, het is toch een rare toestand met die huisartsen en gynaecologen. Doen allemaal iets anders geloof ik. Ik ben van huisarts veranderd en heb nu een fijne, die direct bloedonderzoek ging laten doen en me vervolgens doorstuurde naar de gyn.
Ik hoop voor je dat die 3 maanden extra aan de pil helpen. Die had ik nog nooit gehoord.
Ik hoop dat de tijd snel gaat en je snel aan het echie mag beginnen.

Karin, ik hoop voor je dat alles vanzelf gaat!

M.b.t. de ovulatietesten. Ik heb ze de afgelopen 2 keer wel gebruikt. Deze keer waren ze echter voor mijn ei al op, omdat die zo laat was.
Bij mij is mijn temperatuur een goede indicatie. Als ik een dip in de temp heb, komt binnen 2 dagen het ei.

Hier nog weinig nieuws. Dinsdag of woensdag moet ik mijn NOD hebben.
Deze maand minder klachten dan vorige keren. Toen had ik elke keer kramp rond mijn baarmoeder en gevoelige tepels. Nu is het verdacht stil.
Ik durf al niet meer te hopen dat het raak zou kunnen zijn, maar zal toch wel weer een teleurstelling zijn als ik ongesteld word.

groetjes
Laura

Terug
Bovenaan