vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hallo allemaal!

Daar was ik alweer! Ja, soms kijk je dagen niet op het forum, omdat je bijv. in de wachtweken zit, maar soms gebeurt er ineens heel veel en dan kijk je dagelijks op ons forum. Verder ben ik heus niet verslaafd ofzo hoor, haha!! Het is in ieder geval heel fijn om dingen van je af te kunnen typen en te kletsen met mensen die precies hetzelfde meemaken. Dus bij deze: Bedankt voor jullie steun!!!

Vanochtend ben ik dus voor de samenlevingstest naar het ziekenhuis geweest. Ze gaan dan met behulp van een eendenbek met een spuitje wat baarmoederslijmvlies weghalen. Daarna kijken ze onder de microscoop en weet je ook gelijk de uitslag. Die van ons was gelukkig positief! Er zaten nog levende zaadcellen in het slijmvlies. Heel fijn dus! Dit betekent dat je slijmvlies niet te zuur is en dat zaadcellen doorgelaten worden. De eendenbek voelt een beetje strak aan, maar doet absoluut geen pijn!
(Even mijn positieve verhaal voor de mensen die dit nog moeten gaan doen) Het klussen de avond ervoor is natuurlijk wel een beetje spannend!
Daarna heeft de gyn nog een echo gedaan en hieraan was te zien dat het eitje nu 20mm  is en elk moment kan springen!! Dus vanavond en morgenavond nog maar weer klussen. Het baarmoederslijmvlies was nu 9,3, dus nog steeds dik genoeg! Vandaag dus weer een positieve dag in het ziekenhuis...
Zaterdag moet ik weer terugkomen voor een echo om te kijken of het eitje gesprongen is. Ik hoop maar dat dat dan ook gebeurd is en dat het eitje niet blijft doorgroeien....
Duimen maar weer!

Iedereen veel succes gewenst met wachten of met ziekenhuisbezoek!!

Groetjes,
Jana

Hoi meiden,

Jana: En is je eitje gister gesprongen?
Hoop het voor jullie!
Spannende tijd weer he. Die ongeloofelijk lange wachtweken, dat is ook best vervelend want dat vergt veel geduld.

Ik moet dinsdagochtend weer voor een echo en hoop dat de eitjes gegroeid zijn.
Heb mezelf voorgenomen niet te positief te zijn.
Als de eitjes niet veel gedaan hebben en er geen eisprong meer komt met 100mg, vraag ik meteen provera en of ik 150mg clomid kan gaan gebruiken.
Afwachten op dinsdag dus.
Ook had ik gelezen dat als je in je vruchtbare week zou zitten, je afscheiding/ slijm doorzichtig en rekbaar moet zijn. Op dit moment nog niet gehad.
Hebben jullie dat wel?
Verder laat ik van de week horen hoe het gegaan is.

Fijne dag allemaal!

Groetjes van Patries.

Hoi

Jana en Patries, wat een spannende tijd voor jullie.
Ik hoop met jullie mee hoor!

Hier weer met clomid begonnen. Heb zo'n verschrikkelijke menstruatie gehad. Echt enorme krampen, zelfs gisteren nog op dag 5. Normaal alleen een beetje op de eerste dag.
Nu is het bijna over gelukkig.
En nu weer wachten op het volgende ei.

Ik reageer dus weer niet zoveel, weinig te vertellen. Maar lees bijna elke dag mee hoor!!!

Succes met het ei!

liefs
Laura

Helaas was mijn eitje vrijdag niet gesprongen. Moet morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor een echo...hopen maar dat het nu wel gesprongen is. In ieder geval hebben we veel geklust. Ben een beetje bang dat mijn eitjes niet kunnen springen en dat ik dan spuiten moet. Maar ja, we zullen wel zien.

Patje: Succes met je echo's.
Laura: Wat vervelend dat je zo'n buikpijn had. Wel fijn dat je weer in een nieuwe ronde zit. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

Groetjes,
Jana

Dag dames,

Ben net thuis uit het ziekenhuis en moest jullie even snel zeggen hoe het gegaan was:
eitje gesprongen! De gyn die de echo deed zei: "Hij is zo gesprongen als wat". Denk dat we vanavond nog maar een keer klussen en volgende week moet ik nog een keer op Progesteron bloedprikken en dus twee weken wachten! Gelukkig heb ik gelijk nog een nieuw receptje Clomid meegekregen, maar we hopen natuurlijk  dat we die niet nodig hebben!! We blijven positief....

Jullie ook allemaal heel veel succes gewenst!

Groeten,
Jana

Hoi meiden,

Jana: Wat super zeg, dat je kon zien dat het eitje gesprongen is!
Dat is uiteraard positief nieuws.
Goed klussen en wie weet over twee weken een positieve test in handen.
Zou toch geweldig zijn.

Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest en heb een inwendige echo gehad.
Er was op te zien dat het baarmoederslijmvlies wit was en veel dikker dan op cyclusdag 12. Toen was het 3mm en nu bijna 9mm. Er was 1 groter eitje van 13mm, maar die andere was niet goed meer te zien, de rest allemaal kleine eitjes.
Maar omdat het baarmoederslijmvlies dik was, had de gynaecoloog toch zijn twijfels. Dus aankomende vrijdagochtend bloed laten prikken en die dinsdag erna uitslag telefonisch, want als de waarde hoog is van het progesteron dan heb ik een eisprong gehad en anders heb ik al een nieuwe kuur mee. Primolut slikken om de menstruatie op te wekken en dan clomid 150mg van dag 3 tot en met 7.
Hoop dat die sowieso wat doen!

Hoe is het met de meiden die net bevallen zijn van hun zoontje of dochter?
Iedereen succes, hoop nu eens dat er snel meer zwangere volgen.

Groetjes van Patries.

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer. Had net een hele lange reactie geschreven, maar blijkbaar is er iets mis gegaan. Nu dus poging twee!
Lees bijna iedere dag eventjes snel hoe het met jullie gaat. Spannende tijd is het toch voor een heleboel van jullie!
-Patries, Jana en Laura: ik heb echt respect voor jullie hoe positief jullie blijven ondanks alle tegenslagen, ziekenhuisbezoeken, medicatie, verplicht klussen, etc. Lees natuurlijk ook wel dat jullie af en toe een dip hebben, maar toch blijven jullie steeds positief. En Patries, hoe is het met het dochtertje van je zus (? toch, heb ik het goed onthouden?)
-Hoopvol en Polleke: hopelijk hebben jullie geen PCO zoals bovenstaande meiden en gaat het bij jullie nog op de natuurlijke manier lukken. En blijf moed houden hoor! Na het stoppen met de pil duurde het bij mij 75 dagen voordat ik ongesteld werd en 2e ronde was gelijk raak!
-Ristridina: hoe is het met jullie manneke? Zijn jullie aan het genieten? Het gaat snel he? Ben wel benieuwd naar hem, kan je een keertje een foto op het forum zetten?
-Mariska: alles goed met jou (jullie eigenlijk )? Hoe ver ben je nu?
-Esther: na het positieve bericht van je zwangerschap verder niets meer gehoord. Gaat alles goed met jullie? Hoe ver ben jij nu? En al echo's gehad?

Hier gaat alles prima met Coen en mij. Ben aan het genieten van mijn laatste paar 'vrije' weken. Coen is al weer 10 weken oud en het wordt eigenlijk steeds leuker. Lachen, brabbelen, etc. Maar het is niet alleen leuk hoor. Frustratie als ik niets snap waarom hij huilt, darmkrampjes en moeite met de ontlasting, (meestal) nog niet 's nachts doorslapen. Maar over het algemeen is het een heerlijk ventje!
Voor zijn pupilafwijking zijn we bij de oogarts geweest en moeten we binnenkort naar het oogziekenhuis in Rotterdam. Ook moet hij nog naar de kinderarts voor verder onderzoek omdat er bij het syndroom ook nog andere lichamelijke afwijkingen kunnen voorkomen. Daar hebben we nu geen aanwijzingen voor, dus we gaan er vooralsnog vanuit dat er verder niets is. En zijn visus is pas goed te beoordelen als hij ouder is, maar hij volgt en kijkt voor zover we nu merken prima. We houden goede hoop dus dat het meevalt en hij zich (eventueel met een brilletje) normaal kan ontwikkelen.
Hier nog even een paar kleine fotootjes van onze kleine vent.

Meiden, houd moed! Ik leef (en lees) met jullie mee!
Veel liefs, Irene

Hoi Irene,

Wat leuk dat je wat van je laat horen!
Wat een mooi mannetje zeg, leuk die foto's.
Ja, geniet nog maar lekker van de vrije tijd die je nu nog hebt. De weken gaan zo snel he!

Met de kleine meid van mijn zusje gaat het goed. Ze groeit goed en ik heb al een paar keer geholpen met in bad doen etc.
Het is zo geweldig en echt een mooi meisje, met redelijk wat haar.
Lara, is echt vlot met volgen en haar nekje is ook super sterk.
Met mijn zusje gaat het eindelijk ook beter naar vier weken. Ze had twee keer borstonteking en daarbij hoge koorts. Dus heeft ze een antibiotica kuur gehad.
Stukje bij beetje is ze opgeknapt.
Ik voel me erg betrokken en dat is leuk! Lara wordt ook nog gedoopt over een paar maandjes.

Met mij gaat het wel redelijk. Ik houd inderdaad positieve moed, maar soms wel moeilijk hoor.
De mensen om me heen steunen me goed, vooral mijn ouders en zusje, maar heb ook een goede vriendin die erg betrokken is.
Ik moet nu vrijdag bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad en dan die week erop dinsdag uitslag. Ik ga ervanuit dat ik geen eisprong heb gehad. Temperatuur niks verandert etc. Dan ga ik woensdags meteen beginnen met primolut om de menstruatie weer op te wekken en dan met 150mg clomid beginnen.
Hoop dat het nu echt eens gaat werken!!

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan