vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hallo Jana,

Heel erg   veel succes morgen in het ziekenhuis!
Hoop dat het allemaal positief is.

Ik laat morgen of overmorgen nog wel even weten hoe het bij mij is gegaan.
Ben zo benieuwd en best een beetje zenuwachtig!!

Hoi Laura,

Wel spannend zeg, dat wachten.
Geen voortekenen, maar dat zegt nog niks, wie weet!!
Kom op he, positief blijven!!
Ik kan me wel voorstellen, want elke keer als de menstruatie doorzet is het inderdaad even een teleurstelling.

Groetjes van Patries.

Dag allemaal!

Vandaag eindelijk wat beter nieuws. Ben vandaag naar de gyn geweest en nu was een eitje goed gegroeid! (eerst 10 mm, nu 16 mm). Ook was het slijmvlies dikker geworden (eerst 7, nu 9,7) Hopelijk gaat dit eitje springen! A.s. donderdag moet ik terugkomen voor de samenlevingstest. Hopelijk zal deze uitslag positief zijn!! In igg ben ik blij dat het eitje nu gegroeid is. Dat wordt klussen woensdagavond hihi!!!

Patje: Hoe ging jouw echo? Hopelijk ook een positief bericht!

Laura: Hoe staat het bij jou? Heb je al voortekenen?

Polleke: Ik vind een wachtperiode altijd erg vervelend...Ik word altijd een beetje negatief... Heb jij dat ook of kun je er goed mee omgaan? Wel apart dat elke HA en ook gyn een andere benadering hebben.

Veel succes allemaal!

Groetjes,
Jana

Jana, wat goed! Op naar een positieve samenlevingstest en eisprong!

Patries, hoe ging het bij jou?

Hier weer dikke teleurstelling. Vandaag weer rode duivels.
Zag het gisteren al aankomen, aangezien mijn temperatuur al was gedaald naar 36,9.
Zat er weer even helemaal doorheen.
Nu maar weer op naar de volgende ronde, maar wil eigenlijk ook wel dat de rest getest wordt. Stel dat mijn klimaat niet goed is of het zaad van mijn man?
Zitten we dit voor niks 6 maanden te proberen.
We gaan nu naar ronde 4.
Is het heel gek, als we eerder aan de bel trekken als het de volgende ronde ook niet lukt?
Mijn periodes zijn altijd nog langer dan 4 weken, dus alles bij elkaar duurt het veel langer dan 6 maanden.

groetjes
Laura

Hallo Meiden,

@ Jana Ja heb er ook wel even aangedacht dat het misschien PCO kan zijn. Heb het niet aan de gyn gevraagt ben ik eigenlijk toen vergeten. Maar ik ga er nu nog maar even van uit dat dat nog niet het geval is. Baal er nog wel steeds van dat ik nog niet ongi ben geworden. Nog 3 weken en dan is het kerst als ik dan nog niet ongi ben dan mag ik met Provera beginnen. Dat wachten duurd wel erg lang  Als ik toch weer een keer ongi ben geworden dan an ik weer een beetje vertrouwen krijgen.
Zit vandaag wel erg in de put, alles zit tegen vandaag. Ik zie dan ook iedereen om me heen zwanger zijn. Ik wil dat ook......!!!!

Hallo meiden,

Laura: He, wat balen zeg dat de rode duivels weer zijn gearriveerd!!
Echt jammer. Maar ik zou inderdaad eerder aan de bel trekken, als je cyclus vrij lang duurt en het niet lukt. Je kan het altijd proberen.
Want zelf proberen een half jaar, dat is nog niet wat zeg en het kost ook energie en hoop spanning!!!
Ik hoop dat je nu snel eens meer positief bericht hebt, want dit willen we niet horen dat je menstruatie er weer is!!

Jana: Wat goed meid, dat de eitjes gegroeid zijn. Op welke cyclusdag had je dat eitje van 10mm en in hoeveel dagen is deze gegroeid? Ben benieuwd, want ik snap er niet veel meer van.
Goed klussen deze maand en wie weet volgt er snel positief nieuws!!

Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest en ik had een inwendige echo om te kijken of de medicijnen clomid 100mg wat gedaan had.
Ten eerste was de gel op om het apparaat soepel naar binnen te brengen. Dus kon even vervelend zijn, zei ze. Nou dat heb ik geweten, wat is dat gevoelig zeg!
Ik heb vandaag op cyclusdag: 12 een eitje links en rechts van 8mm en 9mm, maar weet niet goed of dit voor deze dag weinig is of niet???
Ik krijg  volgende week dinsdagmorgen weer een echo om te kijken of de eitjes gegroeid zijn. Het baarmoederslijmvlies was nog dun. Ik weet als het dik is, dan maak ik weinig kans, maar volgens mij kan er nog van alles gebeuren, ook volgens de gynaecoloog, dus ben benieuwd!!
Kan niet veel doen nu en begin pas zondag denk ik met de ovulatietesten, want als de eitjes groeien dan groeien ze geloof ik maximaal 2mm per dag.
Ik voel me wel een klein beetje onzeker en negatief, maar we zien wel.

Succes iedereen!!

Liefs van Patries.

Laura: Wat enorm balen dat de rode duivels er zijn!!!

Patje: Afgelopen vrijdag waren mijn eitjes 10 mm en vandaag (dinsdag) 16. (ik zit trouwens nu op cyclusdag 19... met  Clomid schijnt de eisprong later  te komen, dus het kan nog goed  gaan groeien hoor!)  Het lijkt er dus op dat ze ong 2mm per dag groeien. Ik heb ook ergens gelezen dat het slijmvlies bij 9/10 mm nog dun is en dat als het eitje groeit en slijmvlies dikker wordt. Volgens de gyn die ik vandaag had, had ik 9,7 en dat was heel mooi...

Allemaal weer succes.
Jana

Hoi Jana,

Zo te lezen, kunnen ze inderdaad nog zat groeien!
Jij had op cyclusdag 14: een eitje van 10mm, dus dan kan er bij nog van alles gebeuren, want op cyclusdag 12: was mijn eitje 8 en 9mm, dus nu hou ik positieve hoop.
Moet dan dinsdag weer een echo maken en nu maar hopen dat ze goed groeien.
Fijn zeg dat de eitjes bij jou goed groeien. Gebruik je ook ovulatietesten, ik heb ze wel in huis van matcare.
Ik denk dat ik vanaf zaterdag of zondag ze ga gebruiken, dan weet ik zeker of ik een eisprong heb.

Fijne dag verder!

Liefs van Patries.

Hoi Patje!

Wel apart eigenlijk dat een eitje dus opeens heel hard gaat groeien! (dus die van jou kan dus ook heel  hard gaan groeien)  Ik had mezelf eigenlijk voorbereid op slecht nieuws afgelopen dinsdag, maar toen zei de gyn opeens dat ze toch echt zeker wist dat het eitje 16mm was...Als het goed is, is het eitje dan vandaag 18 mm geworden en morgen als we moeten komen voor de samenlevingstest is het 20 mm...Zo rond de 20 mm  is dan ook de eisprong, dus hebben we iig ook nog geklust voor de eisprong. Vanaf nu dus maar om de dag klussen. Myn eigen gyn zei dat je ook rond de eisprong elke dag kan gaan klussen.... Wel spannend hoor! Spannend omdat ik nu dus waarschijnlijk een eisprong ga hebben en er kans is op een zwangerschap, maar aan de andere kant ook spannend omdat je positief wil blijven denken, maar je misschien ook wel teleurgesteld gaat worden...dan maar weer een nieuwe ronde met Clomid in!

Groetjes,
Jana

Terug
Bovenaan