vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hoi Patries,

Dat klinkt als een eisprong !!! Super!
Bij mij is het wisselend hoeveel pijn het doet. Meestal is het een beetje ongesteldheidsachtige steken, maar meer naar de zijkant. Maar 1 keer ben ik er zelfs mee naar de dokter geweest omdat het zo pijn deed en ik niet wist wat het was. Het kan nog een paar dagen een beetje pijnlijk blijven. Mijn huisarts legde uit dat dat eitje gesprongen is en eigenlijk een open wondje achter laat op je eierstok. Dit kan pijnlijk zijn.
Bij een vriendin van mij dachten ze trouwens aan een blindendarmontsteking. 9 maanden later had ze een prachtige zoon... .

Jana, wat innstelingsbloedingen betreft kan ik je helaas niet helpen, dit heb ik nooit gehad. Maar wie weet... Spannend!

Groetjes, Irene

hoi hoi,

Jana: Ja, ik heb wel van mijn zusje gehoord dat zei 1 druppeltje helder bloed was verloren en daarna niks meer en bij mijn zusje was het een innestelling.
Dus wie weet, het kan een innesteling zijn of al wat bloedverlies voor de menstruatie, durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar denk dat je een goede kans maakt.
Spannend zeg!!succes!!

Irene: Bedankt voor je reactie.
De pijn is pas na 2,5 uur opgehouden, nadat ik er een warm pittenzakje op had gelegd. Ik kon gewoon niet eten van de steken links onderin mijn buik.
Als het langer had geduurd, had ik de huisartsenpost gebeld, kon niet eens de trap oplopen, echt stapje voor stapje.
Mijn vriend dacht dat ik een spastische darm had, maar ik denk dan toch eerder een eisprong.
Maar weet je, afgelopen vrijdag bloed geprikt of ik een eisprong heb gehad. En dinsdag de uitslag, ik denk dat ik wel aangeef dat ik een dag later op zaterdag zo'n pijn had in mijn linker onderkant buik, moeten ze misschien nog een keer bloedprikken.
Wel nog geklust gisteravond, je weet maar nooit. Ik heb geen ovulatietest gedaan.
Maar inderdaad als je veel pijn hebt denk je dat het een blinde darmonsteking is.
Als dit echt de eisprong was dan mag ik wel opletten of ik niet aan het werk ben, want kan dan niks meer.
Irene: Hoe is het met jou en de kleine?Mooi mannetje hoor.Lekker genieten!!

Liefs van Patries.

Hoi!

Denk dat ik maar gewoon moet wachten tot volgende week, want dan zou ik ongesteld moeten worden. Heb vandaag nog geen bloedverlies gehad. Het bloedverlies wat ik had was donkerbruin, dus volgens mij is het dan wel oud bloed... Ach, ik weet het ook niet...

Patje: Goed dat je wel geklust hebt!!

Groetjes,
Jana

Jee, wat spannend, Jana en Patries!!!
Ik hoop zo dat het voor jullie ook eens raak mag zijn!
Ik heb rond mijn ei ook altijd steken aan de zijkant. Niet zo pijnlijk dat ik niks meer kan, maar wel duidelijk aanwezig.

Hier zit ik weer te wachten om mijn ei. Zit nu op dag 14. Nog een steekjes, maar meestal is het ook rond dag 20.
Eerlijk gezegd ben ik de moed al aardig verloren.
Patries, ik vind het zo knap hoe positief jij lijkt te blijven, ondanks dat je nog geen ei hebt gehad. Dan denk ik bij mezelf: loop niet zo te klagen, je hebt in ieder geval een eisprong.
Maar af en toe wordt het gewoon teveel. De afgelopen weken weer zoveel verhalen gehoord van zwangeren en dan ook nog waarbij het de 2e keer al raak is enzo.
Ik gun het iedereen van harte, maar het doet af en toe echt pijn.
Weet ook wel dat we eigenlijk pas in ronde 4 zitten, maar we leven er toch al meer dan een jaar naartoe.
Zit er dus ff doorheen. Sorry voor mijn geklaag!
liefs
Laura

Hoi,

Jana: Ja, erg he ga je van alles bedenken en dan kan de tijd niet snel genoeg gaan.
Hier kun je alles met elkaar delen, dus praat lekker van je af dan gaat de tijd sneller.

Laura: Balen zeg dat je er even doorheen zit!
Het is ook allemaal wat he, het duurt maar en we hopen gewoon dat we snel zwanger zijn.
Hopen dat we allemaal begin 2009 kunnen zeggen dat we   zwanger zijn.
En ik heb idem dito hetzelfde hoor, vooral als mensen vertellen dat ze zwanger zijn en dat het snel raak is.
Ik probeer positief te blijven, wat ik wel moeilijk vind als ik een echo heb gehad en eruit komt dat ik weer geen eisprong heb gehad.
Het is even emotioneel die dag en een tegenslag, maar daarna denk ik weer kom op meid, we gaan ervoor!!
Het is niet altijd even makkelijk. En inderdaad wij zijn ook alweer 14 maanden met de pil gestopt, nooit een eisprong gehad, dus nu pas kans 3.

Verder heb ik vanmiddag nog even een ovulatietest gedaan voor de zekerheid, er kwam wel een licht streepje, niet zo duidelijk als de controle streep, maar goed.
Het kan dan zijn dat de eisprong toch gister is geweest.

Oh, zo erg, als ik weer in die vreselijke wachtweken zit dan ben ik hier regelmatig te vinden. Wel erg prettig om met jullie dingen te delen!!

Liefs van Patries.

Hoi,

Ik vind het ook heel fijn om mijn ei kwijt te kunnen op dit forum. Is toch anders, dan tegen vrienden, die niet hetzelfde meemaken.

Tegenover mijn zwangere vriendin vind ik het ook heel moeilijk om te laten merken, dat ik er best wel mee zit. Het voelt dan net alsof ik het haar niet gun, terwijl dat absoluut niet zo is.
En mijn man is de eeuwige optimist. Die is even 10 minuten van slag als ik weer ongesteld ben geworden en gaat dan weer vrolijk door naar de volgende ronde.
Aan de ene kant beurt dat wel weer op, maargoed.

Ga proberen er deze maand niet te geforceerd mee om te gaan. Heb ook nog geen ovutesten besteld. Ga wel op de steekjes en temperatuur af.
Misschien helpt een beetje spontaniteit wel.

Meiden, sterkte!

Liefs
Laura

Dag meiden!

Laura: Mannen zijn inderdaad vaak de eeuwige optimist. Ik denk ook dat vrouwen er gewoon meer mee bezig zijn omdat zij natuurlijk van alles aan hun lichaam opmerken en ook niet weten wat je van bepaalde dingen moeten denken. Je hebt geen controle over je eigen lichaam... Maar goed, je zal toch geduld moeten hebben...mijn man zegt: Het is gewoon een kwestie van tijd. Praat maar lekker van je af en geniet gewoon van elke dag..Meer kan je niet doen. Is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Vandaag had ik weer een beetje donkerbruine derrie (sorry) en heb ook dat zeurende gevoel in mijn onderrug, wat ik vaak heb voor een menstruatie. Ik denk dat ik dus volgende week ongesteld ga worden...Moet ik de afd. gyn maar even vragen of ik ook weer echo's moet gaan doen om de cyclus in de gaten te houden. Ik heb wel weer een setje Clomid meegekregen.

Iedereen weer veel succes gewenst!

Groetjes,
Jana

Terug
Bovenaan