Vervolg: Wie is er nog maar net bezig zwanger te worden DEEL 5

hallo allemaal!
Hier weer terug van vakantie en een spannend verhaal te vertellen:

Kwamen vanmiddag thuis. Voor de vakantie heb ik van sensitest 24 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten besteld en al binnen gekregen, maar omdat we vakantie hadden wilde ik daarmee pas na de vakantie met testen beginnen, anders ben je er zo mee bezig en aangezien we bij mijn ouders in de stacaravan bivakkeerden leek me dat ook verstandiger. Net boven alles aan het uitpakken en vast een wasje gedraaid bedacht ik me die testen weer. Deed voor t grappie een ovulatietest en deze was positief, meteen een zwangerschapstest gedaan en deze gaf een licht streepje, riep mijn vriend erbij en die zei meteen doe er nog eens 1, gedaan, maar daar kwam nauwelijks (heeeeel licht) een streepje. Nou weet ik dat er gezegd word een streep is een streep, maar toch.... morgenochtend maar weer een testje doen?? Heb ook al eens gehoord dat een ovulatiestest ook positief test bij een zwangerschap. Zal het nl vreemd vinden als ik nu pas mijn eisprong heb gehad. Morgen is nl mijn nod... cyclus van 33 dagen aangehouden. vorige maand ook gehad en dit is pas de 2e ronde dus durf ook nog eens nergens op te hopen, haha.... ben niet eens zenuwachtig meer zo van we zien wel.... moest het uiteraard wel even met jullie delen, heeft een van jullie dit ook gehad??
Toevallig voor 19 augustus al een afspraak gemaakt bij vk omdat ik met mijn soa van vroeger erg onzeker was of ik uberhaubt wel zwanger kan worden. Zei voor de vakantie al tegen mijn vriend zal je net zien dat ik tegen die tijd al zwanger ben haha... nou ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

@roos: spannend zeg dat je al naar de vk gaat!! nog een paar dagen denk ik? Ben benieuwd hoor!!

@svtje: heerlijk toch al die mensen om je heen? Of heb je dat wel regelmatig?? Je woont toch echt op een schip?? Voel me meteen errug dom dat ik dat niet eens weet... geniet er iig lekker van al die aandacht! En maak je niet te druk!! Slecht voor je en je schijnt er grijze haren van te krijgen ;-)

@ sukkie: je hebt helemaal gelijk dat je je zwanger voelt en gedraagt totdat het tegendeel is bewezen. Ga ik vanaf nu ook doen. (deed ik stiekem al een beetje) zal voor je duimen!!
wel erg vervelend dat je en over tijd bent en een negatieve test hebt!! zal voor je duimen hoor!!
@ valesca: fijn dat je ongi zo snel voorbij ging ;-) succes met de volgende ronde, hoop voor je dat het deze keer raak is!

voor allen die ik be vergeten, SORRY!! Ben blij dat ik weer thuis ben en weer met jullie mee kan kletsen en lezen!! Heel veel liefs zebraatje

Hey Zebraatje,

Klinkt heel erg positief je berichtje dus zeg alvast heel voorzichtig gefeliciteerd meid!!! Hou ons op de hoogte wat je test morgenochtend vertelt! Helemaal super zeg, geniet ervan!

Wat de positieve ovulatietesten bij een zwangerschap betreft, dat klopt helemaal, weet van Senorita dat toen ze zekerheid wilde ze ook een ovulatietest gedaan heeft omdat ze geen zwangerschapstesten meer in huis had en deze ook positief was.

Ik woon gedeeltelijk op een schip, 2 weken per maand, we hebben ook lekker en huisje aan de wal en normaal haal ik daar mijn sociale contacten helemaal mee op, maar zo aan boord met visite is wel erg gezellig hoor. We hebben heerlijk weer gehad, we hebben heerlijk gezond op het roefdak en ook genoten van wat vrije tijd.

Van mijn visite heb ik ook leuke cadeautjes gekregen onder andere het boek van Daphne Deckers: De geboorte van een moeder. Echt een aanrader dames. De boeken van Kluun en Claudia de Breij had ik al maar deze vind ik echt heel erg leuk, leuke citaten van bekende mensen erin en leest erg makkelijk weg :) niet grof ofzo dusse... als jullie nog een leuk boek willen gaan lezen binnenkort!

Nou meiden, slaap lekker allemaal en tot snel maar weer, denk aan jullie!

Dikke kus Svtje
22+3

hoi allemaal, nou vanmorgen getest (werd wakker en was gewoon bang dat ik niet kon plassen haha) Maarrrr... de streep is duidelijker dan die van gisteren, dus wij gaan er gewoon vanuit dat we zwanger zijn. Volgende week toevallig al een gesprek bij de vk dus dan ook maar meteen de echodata vaststellen. Voelt nog een beetje onwerkelijk allemaal hoor, heb ook alleen maar zere borsten en af en toe beetje krampjes! Wieweet wat me nog te wachten staat. Maar zwanger in de 2e ronde had ik niet durven hopen. Helemaal blij zijn we wel, maargoed eerst eens even richting die 8 weken echo en dan meer zekerheid.

@svtje: wel leuk die afwisseling qua wonen toch? Lekker tijd voor elkaar dan of is je vriend echt alleen maar aan het werk op t schip? Zou nl echt niet weten hoe dat er aantoe gaat. Lijkt me idd wel echt heerlijk om zo in t zonnetje op t dek te kunnen zitten, staat vaak ook een windje en dat is met erg warme temperaturen heerlijk natuurlijk!
Laat je maar lekker verwennen met al die cadeaus ;-)
Ik ga vanmiddag 1 ding kopen, had van die ontzettend schattige drakenvoetjes slofjes gezien bij prenatal, die mocht ik van mijn vriend nog niet kopen, nu wel natuurlijk. verder hou ik me voorlopig nog eventjes in, denk ik, haha.
Nou hele fijne dag allemaal, ik begin vandaag weer met werken, xx

ps wil iemand me veranderen in de tabel?? xx

Zebraatje:
Gefeliciteerd meid!!
Ik had het ook een lichte streep en bij een andere test helemaal geen streep.
Elke dag gaan testen met KV testen en die werden ook met de dag duidelijker.
Nu alweer in mn 8e week.
Ook in ronde 2 raak hahaha.
Geniet ervan!!

Hier vanochtend erg misselijk geweest.
net ff wat crackertjes op en voel me nu weer een beetje mens worden.
Gelukkig.
Morgen eerste gesprek VK en donderdag echo!! Al met al een spannende week hier.

Liefs Ilse

@ Zebraatje: Van harte gefeliciteerd! Jeetje wat snel...Super hoor!

Ik ga woensdagmiddag voor het eerst naar de Verloskundige....spannend!

Liefs Roos

8 Wk, 5 dagen

@ Zebraatje; gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk, drakenslofjes ;-)

@ Ilse en Roos, jullie hebben spannende dagen met het bezoek aan de vk maar dat maakt het ook allemaal wat echter he! Ik hoor wel hoe het ging, veel plezier!

@ Sv; hihi wat een lekker vakantie gevoel heb je, boeken lezen, zonnen, lekker kletsen! Jij hebt geen echo's meer he? Maar je zult wel nog op controle gaan toch? Groeit je kindje goed?

Groetjes Sukkie
36/30 ronde 6

goeiemorgen! haha, ja echt helemaal super! Word straks teruggebeld door de vk, stel ik liever de afspraak nog eventjes uit tot eerste echo :) Ze wilde me een aantal vragen stellen dus ben benieuwd. Nu gaat het balletje rollen he? Bedankt voor alle felicitaties!! super!!
@ vieguh: vond jij t ook zo onwerkelijk?? Haha... grappig samen in de 2e ronde, dacht zal mezelf wel weer in de maling nemen met die kwaaltjes, maar voelde toch serieus anders dan vorige maand. Ben benieuwd hoe t gaat bij de vk voor jou! Hoop trouwens niet dat ik ook misselijk word. Alhoewel ik nu af en toe al een behoorijke wegtrekker kan krijgn van bepaalde geurtjes...
@roos: wat leuk dat jij en vieguh een beetje gelijk lopen!! Kunnen jullie elkaar mooi steunen ;-) En kan ik mooi van jullie horen wat me te wachten staat ;-) Ook jij (jullie) veel plezier bij de vk!
@sukkie: hoe gaat het met jou? Hoop dat jij ook snel aan de beurt bent ;-)

Werd net teruggebeld door de vk, 2 september (dag na mijn verjaardag) eerste echo in de 7e week al ivm soa die ik heb gehad. en 16 september intake gesprek. nu ga ik maar eens douchen en richting werk! fijne dag allemaal!! xxx

Terug
Bovenaan