Vervolg: Wie is er nog maar net bezig zwanger te worden DEEL 5

Goeie morgen lieve meiden,

Gister bij de VK geweest voor intakegesprek.
Stelde weinig voor hahaha. We hebben besloten om lekker thuis te bevallen. Ik wilde dat al graag maar mn man vond het toch wel prettiger als we in het z´huis waren.
Nu heeft de VK hem helemaal gerust gesteld en nu wil hij zelf liever thuis dan naar het ziekenhuis hahaha.
Voor de rest gewicht genomen (3 kilo al aangekomen aaaaarggggg), lengte bepaald 1.70 en bloeddruk 110/60 zeer netjes!! Maar morgen vind ik toch veel spannender. Gaan we een hartje zien? Groeit ie nog gewoon goed door?? Oh ik zou willen dat ik elke keer even naar binnen kon kijken hoe het allemaal gaat met het kindje.
Naja we zien het morgen wel.

@Sukkie:
Meis wat balen nou joh! Vind hete cht zo vervelend voor je!! Wel onwijs fijn dat je morgen al naar de dokter mag. Ik hoop dat er snel duidelijkheid mag komen meid!!

@Zebraatje:
Al last van kwaaltjes? Hoe gaat het er verder mee?

@Roos:
Veel pleizer vanmiddag bij de VK laat even weten hoe het was.

@Tessa:
Voor jou ook al zo spannend allemaal zeg.
Er word echt een beproeving op je geduld gedaan!!
Hoop dat je niet naar de dokter hoeft maar dat er al eerder duidelijkheid is.

@Kwisjuh:
Dus jij heb goed je best gedaan in de USA?? hahahaha ben benieuwd wat het deze maand voor je brengt. Gewoon lekker door gaan met klussen.
Wanneer moet je weer aant werk?

@Boefje:
He wat jammer nou dat je ongi bent geworden. Je lichaam kan je idd goed voor de gek houden ja.
Op naar de volgende ronde meid.

Fijne dag nog allemaal liefs Ilse

Goeiemorgen lieve meiden,

Terug van weggeweest, weer lekker in ons huisje. Uiteraard aan boord ook een prachtige woning hoor. Met onze logeetjes was het supergezellig, heb echt vakantiegevoel gehad de afgelopen 2 weken aan boord, heerlijk weer en veel gezelligheid.

Voel me echt heel goed, voor degenen die mij op hyves of msn hebben, gister foto's geplaatst van mijn buikje, die toch echt niet meer te missen is nu ;) helemaal leuk!

Heb jullie allemaal gemist hoor, af en toe geprobeerd snel te reageren. Ga nu niet alles meer teruglezen maar stap gewoon in vanaf nu.

Heb in ieder geval het schema even van pagina 7 gehaald, wat een verwaarlozing he! Zal kijken of ik het een beetje up kan daten en als jullie dan wat missen dan moet je het maar even bijvoegen.

nod's juli leeftijd ronde kindje nod
sukkie: 23 - 6 - 1 - 9 juli: ongi
roos: 21 - 3 - 1 - 9 juli: zwanger
elleste: 30 - 3 - 1 - 14 jul: zwanger
vieguh: 27 - 2 - 1 - 18 juli: zwanger
line: 33 - 4 - 1 - 27 juli:

nod's aug leeftijd ronde kindje nod
sukkie: 23 - 6 - 1 - 5 aug overtijd
valesca: 30 - 4 - 1 - 6 aug ongi
boefje: 26 - 2 - 1 - 9-aug ongi
marjan: 28 - 1/2 - 1 - 16 aug
poohh 24 - 5 - 1 - 20 aug
kwisjuh: 30 - 6 - 1 - 28 aug
chanti 24 - 1 - ?

nod's sept leeftijd ronde kindje nod status
valesca 30 - 4 - 2 -

Zwangeren uitgerekend

mie_pie: 4 november
j-t: 27 november
senorita: 2 december
schippersvrouwtje: 10 december
shar: 5 januari
marijke: 7 januari
kidsbaby: 11 januari
anne: 18 januari
loeske: 18 februari
lyn:
roos: 18 maart
elleste:
vieguh: 25 maart
mmlc:
zebraatje:

afspraken datum tijd waarvoor
mie_pie:
j-t:
senorita:
schippersvrouwtje: 18 augustus controle vk
shar:
marijke: 13 augustus 20 weken echo
kidsbaby:
anne:
loeske:
lynn:
roos:
elleste: 31 juli eerste afspraak vk
vieguh: 11 augustus eerste afspraak vk 13 aug 1e echo
mmlc:
zebraatje:

Wat gaat het worden?

mie_pie: MEISJE
j-t: BABY
senorita: MEISJE
schippersvrouwtje: BABY
shar: BABY
marijke:
kidsbaby
anne
loeske
lynn
roos
elleste
vieguh
mmlc
zebraatje

Het schema is niet helemaal compleet zoals jullie zien. We missen wat uitgerekende data.

@Lynn, wat is jouw uitgerekende datum? Hoe voel je je verder? Veel last van kwaaltjes of valt het mee?

@Elleste, ook jouw uitgerekende datum hoort natuurlijk in ons lijstje thuis! Verloopt jouw zwangerschap een beetje okay?

@Mmlc, zou jij je uitgerekende datum ook even door willen geven of in willen vullen?

@Zebraatje, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, had het al voorzichtig gedaan, maar nu voor het echie! Geniet er lekker van!!!Spannend hoor meid dat je al zo vroeg een eerste echo krijgt. Heerlijk dat het voor je vaders verjaardag is en dat je hem zo kunt verrassen met de echofoto. Hoe voel je je? Als je de echo gehad hebt kun je waarschijnlijk de uitgerekende datum ook doorgeven, als je em nu denkt te hebben kun je em ook doorgeven en em later eventueel weer veranderen hoor. Vaak blijkt er niet zo heel veel verschil in te zitten.

Mijn man en ik zijn altijd 2 weken samen aan boord en 2 weken samen thuis, dus echt wel luxe, altijd samen. Vind het helemaal geweldig! Onze relatie is dan ook enorm sterk! Verwend ben ik zeker met al die cadeautjes, echt zo leuk! Heb je je drakenvoetjes inmiddels gekocht?

@Vieguh, dus de misselijkheid heeft jouw gevonden meid. Pfff, succes er maar mee. Eten helpt inderdaad goed. Ik had het steeds na het avondeten en dan hielp het bij mij om even plat te gaan liggen. Hoop dat het mee mag vallen, maar hoort erbij he ;) Geniet lekker van die kleine in je buik. Wat gaaf dat je nichtje ook zwanger is na zo'n lange tijd! Wat een wonder dan he :) lekker samen genieten.

@Roos, vanmiddag voor het eerst naar de verloskundige, gaaf hoor!!! Waarschijnlijk heb je een intakegesprek, vond ik zelf erg gezellig, kreeg ook nog een pakket met tijdschriften, een knuffeltje en veel folders met nuttige info. Hoop dat jij het net zo leuk ervaart.

@Sukkie, heb inderdaad geen echo's meer. De eerstvolgende keer dat wij ons kindje zien is als het geboren wordt, best een gek idee. Ben ook echt aan het aftellen en 17 weken en 1 dag tot de bevalling klinkt echt niet zo ver weg meer.... pfff. 18 augustus ga ik weer op controle bij de verloskundige, hartje luisteren, bloeddruk meten etc. Ook heel gaaf natuurlijk. Krijg een behoorlijk buikje dusse denk dat die kleine wel goed groeit. Voel em ook goed bewegen sinds een week of 2 en het wordt steeds sterker. Nu ook al overdag en niet meer alleen 's avonds in bed. Zo bijzonder meid, gun het je van harte dat jij dit ook heel binnenkort in je mag voelen. Zo spannend, overtijd! Heb je kwaaltjes die je eerder niet gehad hebt? Duim mezelf 3 x in de rondte voor je!!!!Fijn dat je even bij de dokter terecht kan in ieder geval. Het sleutelwoord wachten is weer helemaal hip geloof ik. Hoop dat je snel duidelijkheid mag hebben!

@Tes, natuurlijk kun je hier je verhaal kwijt, heerlijk toch als je er verder met niemand over kunt of wilt praten. Daar zijn we voor! Je bent in het goede groepje beland hoor ;) Het boek van Kluun, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt is super, krijg nou tieten van Claudia de Breij is ook wel leuk, maar best grof en de geboorte van een moeder heb ik in 1 x uitgelezen :) haha

@Boefje, balen meis van je ongi, hoop dat het snel over mag zijn en niet te heftig. Met frisse moed op naar de volgende ronde!!!

@Kwisjuh, zul je altijd zien, wil je graag naar huis dan is je koffer zoek... gedoe altijd. Wel fijn dat ze em toch gevonden hebben. Gewoon al je eigen spulletjes weer terug.

Balen dat je ongi geworden bent, maarre jouw kennende sleep je op je volgende trip gewoon weer een nederlands testje mee ;)

Ons huisje en schip zijn beiden thuis inderdaad, heb op 2 plekken mijn eigen plekje. Normaal gesproken aan boord weinig sociale contacten dus meestal verlang ik wel naar huis. Nu afgelopen 2 weken echt bijgetankt met visite dus heel snel gegaan. Je hebt roeiboten, zeeschepen en binnenvaartschepen. Volgens mijn mannetje mag je alles wat groter is dan 20 meter een schip noemen! Klopt inderdaad dat schippers vaak beledigd reageren als er over een boot gepraat wordt. Je heet dan ook geen booter maar een schipper ;) Plezier is boot, beroep is schip, laten we het daar op houden.

Succes met lijnen meid, lekker veel water drinken hielp bij mij echt super, plus special k eten en fruit tussendoor. Ben er 10 kilo mee kwijtgeraakt in 4 maanden. Hoop uiteraard voor je dat het zover niet hoeft te komen dat je gewoon mag stoppen omdat je zwanger bent en zwanger en lijnen gaan niet samen ;) Je staat weer in de tabel hoor!

@Allemaal het lijstje klopt voor geen meter geloof ik, de tabel van juli mag weg, de tabel van augustus is incompleet maar ben alvast de tabel van september gestart. Alles wat weg kan of verandert mag worden, ga jullie gang of geef het ff door. Neem in ieder geval af en toe ff de tabel mee naar volgende pagina, ik heb er ook niet altijd erg in en het is gewoon een kwestie van kopietje maken en plakken.

Heel veel liefs Svtje
22 weken en 6 dagen zwanger

Hey meiden,

Weer ff een update van mijn "toestand" haha.. Ik ben deze week extreem moe. De ene dag kan ik elk minuut in huilen uitbarsten en de andere dag voel ik me kiplekker. Ik heb geen idee meer wat er met me aan de hand is. De enige 2 vriendinnen waar ik er mee over kan praten zijn op vakantie, dus het gaat lekker, maar niet heus. Ik snap er helemaal niks meer van, van alles niet, ik ken mijn eigen lichaam bijna niet meer terug, maar weet ondertussen ook niet of ik zwanger ben of ongi moet worden.
@Josanne: Goed om te horen, dat je een fijne vakantie heb gehad. Lekker even rust. Zou ik ook wel willen, maar helaas gaat dat niet.

@Boefje: Jammer! Nieuwe ronde, nieuwe kansen toch!? Geniet ervan, je nieuwe bed, klussen :)

@Sukkie: Jeetje wat vervelend. Maar zoals het verhaal hier boven zegt, ik begrijp goed hoe je je voelt. Goed van je, zo te horen ben jij erg sterk, ik helaas minder. Bij mij hielp het heel erg, even met de dokter praten. Ookal kwam er niks definitiefs uit, een expert spreekt over de situatie lucht al op. Dit is inderdaad ook niks, tis net of je op een bus staat te wachten waarvan je toch al weet dat die helemaal niet komt.

@Ilse: Spannend morgen! Leuk! Ook nog lekker positief nieuws. Ik had al zo weinig geduld! Maar, mijn vriend is er heel erg rustig onder, dus dat helpt.

@Svtje: Wat een heerlijk verhaal! Beurt mij weer ff op. Ik zal nog niks in het lijstje zetten, tis bij mij nogal onduidelijk allemaal. Maar ik hoop eind deze week duidelijkheid te hebben. Ik lees ook heel graag, dus ik zal binnenkort ff die boeken kopen. Bedankt voor de tip! Ik ben inderdaad bij het goede/leuke groepje beland. Leuk en bedankt!

tis rustig op me werk vandaag, dus jullie zullen nog wel meer van me horen.....

Liefs, tes

@ sukkie. Wat vervelend zeg....stomme onzerheid ook !!

@ vieguh, wat spannend allemaal zeg (Y)

@ Tes, Ik hoop ook voor jou snel duidelijkehid...en natuurlijk het liefst positief ;)

Ik heb nog steeds krampjes alsof ik ongesteld moet worden, net als voor mijn ongesteldheid :S en ben nog steeds veel misselijk en erg moe. Erg vervelend aangezien ik zeker weet niet zwanger te zijn ! Ik hoopte dat het wel over zou gaan als ik eemaal ongesteld was geweest, maar niet dus....vaag, maar zal vanzelf wel weggaan mag ik hopen.

Liefs !

Hey meiden
wat wordt hier veel geschreven zeg!kan het bijna niet bijhouden maar wel heel leuk!
balen voor jou boefje dat je ongesteld ben geworden
ook balen voor jou sukkie dat je negatief test
hopelijk wordt je wat wijzer bij de dokter
en tess heb jij al eerder een test gedaan anders zou ik gewoon testen wie weet hoop dat je je snel wat beter voelt
ik ga zo mijn dochter uit bed halen want moet zo naar een verjaardag en vanavond het huis versieren want morgen wordt onze kleine meid alweer 2 jaar!
dus meiden was kort maar tot snel iedereen heel veel succes
liefs jootje.

hoi allemaal! Hier gaat t nog steeds zijn gangetje, erg moe vandaag, net even 20 min mijn ogen dichtgedaan op de bank, wel lekker. Benen doen ook pijn, maar dat zal wel komen omdat ik net weer ben begonnen met werken na 3 weken vakantie :-/ valt altijd tegen he? Wel grappig, mijn collega maakte gisteren een grapje over dat ik nog niet zwanger mag worden ivm mexicaanse griep, ze weet nog van niets natuurlijk.

@ valesca: vervelend zeg al die kwaaltjes en niet zwanger, erg lastig... wat kan je lichaam vreemde dingen met je doen he?
@boefje: balen zeg van je ongi!! Erg jammer anders hadden we gelijk opgelopen nu... succes in de volgende ronde, wieweet kom je pal achter mij aan??
@sukkie: stomme negatieve test, ben je nog bij de dokter geweest??
@tess: hoe gaat het met je??
@josanne: Alvast van harte gefeliciteerd met de kleine meid! Fijne dag morgen en veel plezier met versieren. Hoe gaat het met jou??

xxxx

Hoi Allemaal,

Ik heb mezelf maar weer eens bijgewerkt en in het nieuwe rijtje nod gezet. Omdat nou altijd maar schippersvrouwtje te laten doen... :)

@ Zebraatje: gefeliciteerd! tweede ronde, toe maar het kan dus wel degelijk.

@ Boefje: balen dat je ongesteld bent geworden. hoop dat je jezelf niet te lang teleurgesteld voelt en je weer kunt oppeppen voor de volgende ronde. hoe staat je partner hierin, hebben jullie fijne steun aan elkaar.

Kom hier maar gewoon ventileren hoor!
@Tessa, dat geldt ook voor jou hoor!

Sukkie, je maakt het wel spannend hoor! ik blijf hopen voor je.

@ Kwisjuh, Josanne, SVtje, welkom thuis en weer hier op forum. Ik heb jullie lange verhalen wel een beetje gemist, hoor

@Elleste: hoe is het met je, al even niets gehoord?!?

Aan de rest: ik denk en leef en hoop met jullie mee, ik moet nog een stuk bijlezen...

Groetjes Line
nod's aug leeftijd ronde kindje nod
sukkie: 23 - 6 - 1 - 5 aug overtijd
valesca: 30 - 4 - 1 - 6 aug ongi
boefje: 26 - 2 - 1 - 9-aug ongi
marjan: 28 - 1/2 - 1 - 16 aug
poohh 24 - 5 - 1 - 20 aug
kwisjuh: 30 - 6 - 1 - 28 aug
chanti 24 - 1 - ?
line 33 - 5 - 1 31 aug

nod's sept leeftijd ronde kindje nod status
valesca 30 - 4 - 2 -

Zwangeren uitgerekend

mie_pie: 4 november
j-t: 27 november
senorita: 2 december
schippersvrouwtje: 10 december
shar: 5 januari
marijke: 7 januari
kidsbaby: 11 januari
anne: 18 januari
loeske: 18 februari
lyn:
roos: 18 maart
elleste:
vieguh: 25 maart
mmlc:
zebraatje:

afspraken datum tijd waarvoor
mie_pie:
j-t:
senorita:
schippersvrouwtje: 18 augustus controle vk
shar:
marijke: 13 augustus 20 weken echo
kidsbaby:
anne:
loeske:
lynn:
roos:
elleste: 31 juli eerste afspraak vk
vieguh: 11 augustus eerste afspraak vk 13 aug 1e echo
mmlc:
zebraatje:

Wat gaat het worden?

mie_pie: MEISJE
j-t: BABY
senorita: MEISJE
schippersvrouwtje: BABY
shar: BABY
marijke:
kidsbaby
anne
loeske
lynn
roos
elleste
vieguh
mmlc
zebraatje

OK, pagina 14 was nog niet zo heel gevuld.

@Valesca, niet fijn die kwaaltjes. Niets anders onder de leden? Ik heb hier eerder ook gelezen dat vitaminecomplex met foliumzuur ook misselijkheid kan geven, dus speuren maar naar wat is er anders... Ik hoop voor je dat het maar snel over mag zijn!

even een kleine update over mezelf: klusronde in actieve fase nu, ik ga vanavond ovutestje doen om te kijken of we in de goede richting zitten. gisteren even een fijn babbeltje gedaan met een collega die zwanger is, over hoe spannend het is als je een eerste wilt krijgen. In real life dit bespreken vind ik aan de ene kant wel spannend, aan de andere kant vind ik het voor mij wel prettig om wat de delen met anderen over mijn kinderwens.

maar: laatste werkdag vandaag en dan drie weken vakantie! joehoe! vandaag nog ernstige poging doen om de lijst van dingen die nog moeten omlaag te brengen naar een acceptabele hoeveelheid, de rest ligt straks toch nog gewoon geduldig op me te wachten....

Gauw aan de slag,

groetjes line

Terug
Bovenaan