Verwacht mei 2020❤️

Ah, dan denk ik dat ik ook wel last heb gehad van harde buiken. Als ik er in duwde dan veerde me buik wel nog een beetje mee maar dat is gewoon vet denk ik ?. Alleen heb ik wel gehad na bijvoorbeeld een drukke werkdag dat ik in bed lag en dat mn buik helemaal opgezet en gespannen aanvoelde. Heel ongemakkelijk alsof ik echt veeeeel te veel had gegeten ofzo.

Bij mij is ze nu wel 2 dagen iets rustiger, maar ik voel dr wel nog alleen wat verder weg ofzo. Denk dat ze gedraaid is, dus wil niet meteen aan de bel trekken. Cursus ga ik niet doen, ik ga uit van mn eigen kracht en met internet kom je al een heel eind denk ik ?. 

Evbj wat vervelend dat je je zo voelt. Probeer je zwangerschap hier alsjeblieft niet door te laten beïnvloeden, het is zoiets moois. Op deze manier kom je er alleen maar achter wat je aan ze hebt. En gelukkig kan je alles hier met ons delen! ?

evbj; dit is mijn 2e zwangerschap en ik krijg ook geen shower hoor. Ik heb de "pech" als Ik het zo zeggen mag, dat de vrienden om mij heen of totaal niet bezig zijn met kinderen (alcohol, feesten & lang leve de lol voornamelijk) of zeer moeilijk zwanger kan worden..
De ene helft denkt dus niet na over dat eventueel voor mij organiseren want zulke dingen "ken" je niet in die fase van je leven. De andere helft wilt het niet organiseren want dat vinden ze te pijnlijk.
In mijn 1e zwangerschap is hierdoor mijn vriendengroep behoorlijk gehalveerd omdat ik vind dat vriendschap van 2 kanten moet komen.
Vond het ook erg jammer dat ik er toen geen had gekregen maar kan zo'n feestje op tegen alles wat je zelf meemaakt? Die heerlijke schopjes het zien draaien van je buik, je trotse partner, de echo's en naar je baby toeleven? 
Nog een voordeel je krijgt ook geen lelijke cadeaus ?? grapje natuurlijk!
Mocht je je eenzaam voelen; knal lekker al je ervaringen en gevoelens in dit topic wij lullen wel lekker mee hoor!
---------
Mijn GUO (uitgebreide 20weken echo) was perfect! Placenta wel verkalkte en idd maar 1 slagader in de navelstreng maar hij groeit goed heeft alles erop en eraan en daardoor geen afwijkingen of syndroom. Enorme opluchting maar alsnog wel spannend want hoe lang gaat mijn placenta het volhouden? 
Gister voelde mijn man voor het eerst een schopje! Door mijn placenta die voor ligt duurde dit echt enorm lang voor mijn gevoel (morgen 22 weken) maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet wanneer het bij de 1e was. Moeders schopt hij de hele dag door bont en blauw. Tot nu toe op elke echo ligt hij verticaal in mijn buik druk te zwaaien en trappen. 
Karakter van moeders heeft hij ook al ? ze wouden naar zijn handje kijken of alles eraan zat maar hij hield hem dwars in een vuist. Toen de echoscopiste zei; nou we geloven wel dat er 5 vingers aan zitten hij wilt het echt niet, maakte hij zijn vuist open en zwaaide even haha. 

Ik heb de cursus gedaan bij samenbevallen en dan een weekend cursus. Dit was in Twekkelo maar je hebt hem ook nog op een andere locatie. 

je bent er dan vrijdagavond tot zondagmiddag en slaapt in een bed en breakfast. In de buurt heb je dat de cursus. Wij waren dat weekend alleen omdat de anderen hadden afgezegd. Er werd gevraagd of we wilde komen of een ander weekend wilde mij wij kozen ervoor om toch te gaan. 

ik vond het heel fijn dat het niet meerdere keren in de avonden was maar alles in 1 keer( ik werk namelijk onregelmatig) en dat je er echt een weekend nog even met zijn tweetjes was en heel bewust bezig bent met de bevalling ed.

Bedankt voor jullie lieve reacties. 
Het is zeker niet zo dat ik het geluk van me zwangerschap laat afhangen van anderen hoor! Echter is het gewoon de verwachting die ik had van me omgeving die anders blijkt te zijn. Mijn omgeving weet namelijk al jaren dat ik heeeeel graag moeder wil worden. Dat ik nu zwanger ben was dan ook geen grote verrassing, meer een vraag wanneer dan of ik zwanger wilde worden. Dus als je omgeving weet hoe veel het voor je betekend, verwachtte ik in iedergeval wat meer betrokkenheid vanuit hun kant. En het feit dat ik dus (zeer waarschijnlijk) geen babyshower krijg, terwijl ik dat zo graag wil, is gewoon zuur! Dus nee ik laat zeker niet me geluk bepalen door me omgeving maar is toch jammer dat je verwachtingen van deze bijzondere periode niet blijken te kloppen! 
Die kleine herinnert me er elke dag aan waar het om gaag hoor haha! Die schopt de hele dag door, z'n heerlijk gevoel. 

Ja, dat klinkt echt als een harde buik LenteKindje. Het gevoel alsof je veel te veel hebt gegeten, dan kan je maag ook zo ontzettend hard en gespannen zijn. Alleen heb ik dat dus rondom mijn navel. Mijn baarmoeder zit ook al een flink eindje boven mijn navel dus bij is het echt zo in het midden. 
Ah Evbj, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen hoor. Zeker als een babyshower een beetje een wens en droom van je was. Heel teleurstellend.
Pfoe.. wat gaat die kleine hier tekeer. Ik voel hem echt iedere dag meerdere keren en gisteren voor het eerst zagen we hem aan de buitenkant. Echt zo een bultje uit mijn buik.. plop plop. Ik heb overgewicht dus dacht eigenlijk dat het nog wel even zou duren voor we dit zouden zien maar niet dus. Verder is het heerlijk om hem zoveel te voelen. Mijn vriend kan ook iedere dag meegenieten. Die gaat het ook steeds beter voelen.
Zo wonderbaarlijk en mooi. ?

hi dames! ik owu dat ik meer tijd had voor dit forum!
maar druk druk druk haha.
hoe gaat het met jullie?
hier alles wel oke, 20 weken echo was iig helemaal goed gelukkig.
wel 2 weken geleden mijn opa verloren helaas, ging heel snel allemaal.
kleintje doet het verder goed en voel hem ook duidelijk al een tijdje schoppen en bewegen etc. echt genieten!
minder genieten is, dat ik al sinds week 14 last van mijn bekken heb. die last is nu serieuze pijn. heb al een aantal weekjes fysio. we waren hier al bang voor toen ik zwanger was van mijn dochter maar baal behoorlijk. ben ontzettend moe hierdoor en hele dagen kantoor is ook niet bepaald lekker. half stoppen met werken vind ik te vroeg en voelt niet lekker ofzo, ben niet ziek en weiger dan thuis hele dagen op bed te gaan liggen. ben nu vandaag 21 weken zwanger.. dus moet echt nog een tijd.. iemand anders hier ervaring mee die zij wilt delen?

Jonge vrouw anoniem jeetje wat zwaar van je opa.. heel veel sterkte ?. Lastig ook van je bekken! Probeer het wel in de gaten te houden en je rust te nemen, je wilt er denk ik niet te lang mee door lopen. Misschien toch bespreken met je baas 1 dag minder te werken? Of een halve dag ofzo? Klein beginnen. Fijn dat gevoel he!
Ik voel de kleine nu ook heel veel en ze is aardig bewegelijk moet ik zeggen ?. Ook kan je nu duidelijk aan de buitenkant zien dat ze schopt. Grappig hoor, want het is eigenlijk alleen aan een kant. Waar ze op de laatste echo's met dr voetjes ligt. Van de week lag ik in bed en inene stak mn buiten een heel stuk naar buiten. Kan nu al niet meer wachten om har vast te houden!

Oh sterkte!

ik moest gisteren achter mijn twee jarige dochter aanrennen die de straat op wilde. Helaas nu ook ontzettend last van mijn bekken. Gisteren kon ik amper lopen of bewegen. Nu lijkt het iets minder. Ik had voor volgende week als een afspraak staan bij de fysio, op aanraden van mijn verloskundige. Omdat ik last kreeg van bekken instabiliteit maar dan vooral in mijn rug en was het meer preventief bedoeld.. helaas nu misschien te laat ? hoop volgende week wat tips te krijgen van de fysio en hoop dat de pijn minder wordt.
ik snap het gedeelte met minder werken wel. Ik zit zelf al in de ziekte wet gedeeltelijk om andere redenen en ik wil hierom echt niet thuis blijven zitten. Thuis zitten met mijn drukke peuter is misschien wel meer belastend dan gaan werken haha! 

Terug
Bovenaan