Verwacht mei 2020❤️

Ik denk dat dat op de site staat dat dat geld zolang hun aanwezig zijn geen kraam.bezoek ontvangen.
Het is tenslotte je eigen huis dus waarom Zou de kraamzorg dat mogen bepalen als ze er niet zijn.  Dat zijn jou  regels toch jou huis ??
Dus dat mogen ze niet van je vragen. 
Ik woon ook in brabant  dus hier gelden dezelfde regels als bijjou ?
Gewoon op jou gevoel afgaan wil jij ze langs laten komen moet je dat gewoon doen als je kraamzorg weg is . Niemand die dat voor jou kan en mag bepalen ?
Wij doen niks op het geboorte kaartje zetten erover en hadden al sowieso geen aankondiging eropstaan van als ze op bezoek willen komen eerst even bellen. Neem aan dat mensen dit zelf al wel snappen.
Raam bezoek zit ik al helemaal niet op te wachten ?dus dat wil ik ook niet. 
Echt alleen de ouders en broers mits ze niet verkouden zijn en ook niet vast houden voorlopig ?

hi dames,

heeeel lang geleden dit haha. ik heb het echt te druk haha.
hoe gaat het met jullie? ik lees sommige al 36 weken!! wat gaat dat snel zeg. hier nu 32 + 3 en gaat goed. veel bekken pijn maar oké we hobbelen door. baby doet het verder goed dus daar zijn we heel blij om.

hoe gaan jullie om met kraambezoek nu straks? als dit nog aan de orde is.. maar ben bang van wel.
hier lijkt het een rollercoaster van emoties wat dat betreft. ik hecht veel waarde aan mooie momenten en aan tijd, je kunt bepaalde dingen maar 1 x doen. nu wordt afgeraden kraamvisite te laten komen.
ik kan er alleen niet bij dat straks mijn vader, zijn vriendin, mijn zusje, schoonouders en schoonbroertje straks niet naar de kleine kunnen komen kijken. en dan zie ik raamvisitie... ik kan het niet denk ik.. ik zou heel hard staan huilen. hoe doen jullie dit?

Hoi allemaal!
Ik was er vanaf het begin bij maar heb eigenlijk voornamelijk meegelezen.. Nu 36+4 en ik vind het spannend worden!
Bij ons wordt kraambezoek inderdaad afgeraden, ook na de kraamweek. Ook al gaat het om mijn ouders en schoonouders, wij kiezen ervoor de 1,5 meter afstand wel in acht te nemen en ze de kleine niet te laten knuffelen. Baby's zijn kwetsbaar en je weet tenslotte nooit of er een virus wordt doorgegeven! Hoe moeilijk het ook is als het een 1e kleinkind is..
De rest mag na de kraamweek op raambezoek komen of even videobellen :). Hopelijk kan iedereen daarna na niet al te lange tijd alsnog eens langskomen voor een echt bezoekje!

Hier al weer bijna 37 weken. Poeh wat is deze zwangerschap voorbij gevlogen..
ik probeer me er extra bewust van te zijn dat dit mijn laatste zwangerschap is (wij vinden twee kindjes genoeg) en er ondanks alle klachten zoveel mogelijk van te genieten.
Verder maak ik me eigenlijk weinig druk nog rondom een kraambezoek. Ik vind het wel een gek idee dat ik m'n niet even een knuffel kan krijgen van m'n moeder na de bevalling. 

Raambezoek zie ik eventueel wel zitten, maar mijn familie en vrienden wonen op een uur rijden.. dus snap dat zij een raambezoekje dan wat kort zouden vinden. Verder lijkt het met tijdens de kraamweek heerlijk om even rust te hebben. Ik heb bij de kraamweek van mijn dochter enorm veel stress en druk ervaren en vind t wel prettig ergens dat ik dat nu mogelijk een stuk minder ga krijgen. Ik moet ook zeggen dat ik me er weinig mee bezig probeer te houden omdat we toch niet weten hoe t allemaal gaat lopen en hoe het allemaal gaat ontwikkelen. 

@ Lentekindje; ik had tijdens de weeën zo'n lang nachthemd aan en tijdens het bevallen zelf heb ik dit verwisseld naar een tanktop - mede omdat die makkelijk omhoog te trekken is na de bevalling zodat je gelijk huid op huid hebt.
Ben van plan dat weer zo te doen omdat dat het fijnste was, ze moesten nogal vaak kijken voor ontsluiting e.d. en met zo'n nachthemd kon ondergoed eventueel dan uitblijven.
----
Probeer me ook zo min mogelijk "gek" te laten maken met ongevraagde adviezen die iedereen opeens heeft etc
Mijn man hadden ze al zo gek gemaakt dat hij bang was niet meer bij de bevalling te mogen zijn.

37+2 inmiddels. Time flies!
Vannacht rond 3.30u ben ik begonnen met me slijmprop te verliezen. Ook wat roze en rood bloedverlies erbij. Sinds dien rommelt het, krampen, rug'pijn', menstruatie achtige krampen, weeeig gevoel, drukkend gevoel. Allemaal niet continue maar afwisselend en niet heel intens maar kan het niet negeren zeg maar. 
Dit is mijn eerste kindje, ben benieuwd wat dit betekend!
Herkennen mensen dit?
Verder staat hier alles klaar, vluchtkoffer ook. Alleen verwacht ik nog 2 geboortepakjes welke nog moeten geleverd worden door prenatal. :)

@sajeso: goeie! Ik heb nu maar gewoon een heel groot oversized zwart t-shirt besteld en doe het daar wel mee haha. Kan altijd nog uit of omhoog. Goed dat je je niet gek laat maken! Jullie moeten dit zelf doen. Het is al een hele rare tijd als iedereen dan ook nog met allerlei dingen aankomen die ze "op facebook hebben gelezen" word je helemaal gek. Merk ik zelf ook haha. 

@xCy: wat spannend!! Misschien dat andere je een beetje kunnen vertellen wat dit betekend. Ik weet wel dat er nog een hele tijd tussen het verliezen van je slijmprop en de echte bevalling kan zitten. Hoop dat je geboortepakjes nog op tijd binnen komen! Ik weet dat prenatal nu een hele lange levertijd heeft. Succes, hou je ons op de hoogte? 

@sajeso: Bedankt voor de tip inderdaad, ga ik ook inpakken. Bij mijn vorige bevalling heb ik daar niet zo over nagedacht, m'n vliezen braken met 37 wkn en ik had toen net pas 1 week verlof en de grote babyspullen in huis, was nog niet klaar met wassen ? Dus toen een halflang zwart shirt ingepakt op advies van een vriendin, maar uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en tijdens de weeën vooral onder de douche gestaan en in bad gelegen. Maar helaas toen niet aan gedacht en geen badjas meegenomen ? Die gaat dus nu wel mee, dan hoef je niet met warmhoud dekens van het ziekenhuis om je heen te liggen na de bevalling ?
@xCy: Ik heb geen ervaring met het verliezen van een slijmprop, alleen met het breken van m'n vliezen terwijl ik in een restaurant was, haha. Toen duurde het bij mij nog wel bijna 48 uur voordat ik weeën kreeg. Inderdaad wat Lentekindje ook zegt: het kan nog wel even duren voordat de bevalling echt op gang komt, maar wie weet zet het door, het rommelen en komt je bevalling wel op gang. Spannend zeg! Ik ben heel benieuwd, laat maar weten hoe het gaat! Succes als het straks zo ver is ??

Terug
Bovenaan