Verwacht mei 2020❤️

@sajeso: Bedankt voor de tip inderdaad, ga ik ook inpakken. Bij mijn vorige bevalling heb ik daar niet zo over nagedacht, m'n vliezen braken met 37 wkn en ik had toen net pas 1 week verlof en de grote babyspullen in huis, was nog niet klaar met wassen ? Dus toen een halflang zwart shirt ingepakt op advies van een vriendin, maar uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en tijdens de weeën vooral onder de douche gestaan en in bad gelegen. Maar helaas toen niet aan gedacht en geen badjas meegenomen ? Die gaat dus nu wel mee, dan hoef je niet met warmhoud dekens van het ziekenhuis om je heen te liggen na de bevalling ?
@xCy: Ik heb geen ervaring met het verliezen van een slijmprop, alleen met het breken van m'n vliezen terwijl ik in een restaurant was, haha. Toen duurde het bij mij nog wel bijna 48 uur voordat ik weeën kreeg. Inderdaad wat Lentekindje ook zegt: het kan nog wel even duren voordat de bevalling echt op gang komt, maar wie weet zet het door, het rommelen en komt je bevalling wel op gang. Spannend zeg! Ik ben heel benieuwd, laat maar weten hoe het gaat! Succes als het straks zo ver is ??

@xCy; succes! Hopelijk ben je stiekem al bezig of zal het snel gaan gebeuren. Toen ik mijn slijmprop verloor kwam ze binnen 48 uur, bij mij ging het ook gepaard met krampen die weeën werden.
@Joan die badjas was ik dus ook vergeten ik liep dus in mijn "prachtige" nachtjapon door het ziekenhuis te stappen om mijzelf af te leiden van de weeën, nu hoef je daar geen modeshow te lopen maar als ik de foto's terug zie......
--
Ik merk dat ik de voorweeen aardig zat begin te worden en er gefrustreerd van raak ? donderdag wilt de gyn gaan kijken of er ontsluiting is, ik hoop het wel -ben als de dood weer ingeleid te worden dmv ballon- en dan weet ik dat die krampen iniedergeval wat doen haha! 

@Sajeso spannend! ik ga duimen voor je! Hou ons op de hoogte.
Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor controles en de uitslag van de onderzoeken van vorige week. Merk dat ik toch wel zenuwachtig ben. Ik ga meteen vragen hoe het zit met een eventuele liggingsecho want ook daar ben ik best onzeker over merk ik. Ik weet dat pretecho's niet meer mogelijk zijn maar over een eventuele liggingsecho heb ik niks gehoord en dit lijkt mij toch een belangrijke echo? Ik weet wel dat ze met haar hoofdje al vrij diep zit, maar verder weet ik niks. Ik heb geen inschatting van hoe groot ze zal zijn of iets. En bij zulke echo's kijken ze daar toch naar? Ook of je ingeleid moet worden, of dat het een keizersnede moet worden etc etc. Of zie ik dat verkeerd? ook heb ik zwangerschapssuiker (bij de vorige echo was daar aan het kindje niks van te zien) dus juist dan lijkt het mij een belangrijke echo.
Hoe ging dat bij jullie ?

De verloskundigen van mijn praktijk kijken echt naar wat er op dat moment nodig is.
Mijn groei echo's zijn allemaal doorgegaan i.v.m. het zeker willen weten dat de baby niet te groot is.
Ook heb ik vandaag een echo gehad om de ligging te bepalen (heel kort, maar wel even geruststellend) omdat ze het niet 100% goed kon voelen.
Ik kan me voorstellen dat ze er in het ziekenhuis misschien klinischer naar kijken en minder persoonlijk, maar als jij i.v.m. een medische indicatie een liggingsecho zou moeten krijgen dan kan dat volgens mij gewoon nog!

Vandaag hier ook controle bij de verloskundige...
De kleine bebe is nog niet volledig ingedaald, ligt wel al weken met haar hoofdje naar beneden, maar ze kunnen haar nog steeds 'uit mn bekken wippen' als ze zouden willen. Dat wil zeggen dat ze het zelf ook nog zou kunnen doen. Ik heb dus duidelijk te horen gekregen dat als mn vliezen breken ik direct plat op de grond moet gaan liggen.
- het is dan maar te hopen dat die niet breken in de supermarkt? -
Verder herken ik écht heel erg de vragen die Lentekindje ook heeft. Bij mij was t helaas echt zo dat ze geen liggingsecho gingen doen. Ik heb zelfs letterlijk gevraagd: wat als mijn bekken te smal zijn voor het kindje of het hoofdje en ik straks alsnog een spoedkeizersnede moet ofzo. Mijn verloskundige zei dat ze dat niet kunnen opmeten van te voren.. ik heb me erbij neergelegd, ondanks dat ik op internet echt wel andere verhalen heb gelezen.
Ik merk gewoon dat nu de bevalling er aan zit te komen, ik daar toch wel wat onrustig van wordt?.
Inmiddels 37+3.... ? en we wachten geduldig af. Vandaag de adressenlijst compleet gemaakt, m'n vader print dit uit op een stikkervel. Hardstikke handig! Hoeven we niet te schrijven op de enveloppe. Maandag nog de gordijntjes en de plafondlamp & nachtlampje opgehangen dus nu ben ik er eigenlijk wel klaar voor?. Nog even geduld!!...

@Sajeso heb het nagevraagd bij mijn verloskundige. Mijn suiker was niet dusdanig hoog dus mocht destijds onder controle blijven bij mijn eigen verloskundige. Moest alleen naar de gynaecoloog ivm de bloeding van vorige week. Ik krijg inderdaad geen echo meer helaas. De laatste was bij 32 weken en dat was de groiecho maar merk toch dat ik daar onzeker van wordt. Er was destijds niets aan haar te zien van mijn suiker, ze zit mooi binnen de curve maar wat als dat nu inene is veranderd? 
Ik ga maar proberen er niet teveel over na te denken maar merk toch dat ik er wel onzeker van word. 
Alles bleek uiteindelijk wel goed te zijn bij de ctg? Dat ik naar de verloskundige moest ivm bloeding had ik mijn vriend gewoon mee genomen en mocht hij ook mee de spreekkamer in. Toen bleek dat ik in het ziekenhuis moest verblijven mocht hij zelfs blijven slapen en hij mocht langskomen wanneer hij wilde en zolang als hij wilde. In tegenstelling tot ander bezoek. Dus hier zijn ze ook wel flexibel daarin. 

Vervelend dat voor de dames die gewoon bij de verloskundige lopen de echo's dan zo vroeg stoppen! Snap dat dat inderdaad onzekerheid mee kan brengen, aan de andere kant; we lopen gelukkig allemaal tegen het eind! Lang wachten hoeft niet meer waardoor we maar van "geluk" mogen spreken dat dit in ons 3e trimester gebeurt ipv het 1e..
(Tenminste zo kijk ik ertegen aan)
Hier worden heel veel zwangere naar de gyneacoloog doorgestuurd waardoor er enorme wachtlijsten staan! Het was passen en meten om mij over 2 weken er tussen te krijgen voor mijn laatste afspraak voordat ik word ingeleid, ik hoor dan de precieze datum en het word waarschijnlijk tussen de 38 en 39 weken gedaan omdat ik de 40 weken niet voorbij mag (Ik heb maar 1 slagader in de navelstreng lopen ipv 2 en zijn groei is asymmetrisch waardoor inschatten moeilijk word) 
Opeens kwam dus gister het besef, nu pas ?, van omg over +/- 3 weken kan ik mijn zoon in mijn armen sluiten!! 
Mijn BMM was verwerkt dus heel veel doen de krampen nog niet maar wel iets. 
Ik heb echt 1 verschrikkelijk kwaal die had ik bij mijn 1e zwangerschap ook en dat is dat ik in mijn slaap dus vreselijk kwijl.. tegenwoordig slaap ik met een handdoek om mijn kussen zodat ik er niet wakker van word, kennen jullie dat ook ?

Hahahaha! @sajeso: jaaaa!? heel herkenbaar dat kwijlen. Soms dan lig ik te dutten en dan kan ik het nog net op tijd terug slurpen. Haha ik moest zo lachen bij het lezen van je berichtje!
Gek he om te beseffen dat je gewoon binnen de 3a4 weken je ontmoeting met je kindje hebt?! Ik vind het zoooo bijzonder en eng tegelijktijdig?. Voor ons is ze onze eerste.. 
Ik ben inderdaad ook blij dat het virus aan het eind van mijn zwangerschap is losgebroken. Ik heb echt een hele fijne verloskundige én gyneacoloog (sta bij beide onder begeleiding). De gyn. is er eigenlijk alleen als over-watch..
Hier vannacht wederom menstruatieachtige krampen, ik werd er zelfs een beetje enthousiast van. (ik dacht; zou dit het dan nu voor het echie zijn?!) Maar helaas, tegen de ochtend trokken ze weer weg?. Dus we wachten geduldig verder.?

Terug
Bovenaan