Verwacht mei 2020❤️

Hallo dames,
Ik meld me ook aan, volgens mijn eigen berekening ben ik 6 mei uitgerekend.
Eerste kindje, vind het heeeeel spannend, vorige week elke dag een test gedaan, gelijk vanaf de eerste dag dat ik ongesteld had moeten worden, ik heb altijd heel veel kramp de dag voordat mijn menstruatie begint en toen dit uitbleef kreeg ik meteen kriebels in m'n buik.....zou het?? En ja hoor, met elke test was het streepje duidelijker!
Heb weinig klachten, een klein beetje lage rugpijn, moet veel plassen en ben snel moe, maar ik mag zeker niet klagen.
Morgen ochtend een afspraak bij de huisarts, ik heb in het verleden (door mijn gastric bypass) bloedarmoede gehad en voel me nu wel goed maar wil toch alles laten checken.
Ik weet ook niet zeker of ik voor de verloskundige hiervoor een indicatie nodig heb?
Ook weet ik niet zo goed waar ik een verloskundige moet kiezen, ik woon namelijk in 2 steden, wel maar ongeveer een halfuur uit elkaar maar zie geen bureau die beide dekt. Ik neig maar de stad waar ik het meeste ben, maar weet eigenlijk wel al dat ik in de andere stad ga willen bevallen (voor zover je dat kan plannen haha)
Vind het trouwens ook echt heel jammer dat je pas rond 10 weken een echo krijgt, ben zo benieuwd of alles wel goed gaat, het gaat zo snel....twijfel om zelf een echo in week 6 te laten maken, of zou dat weggegooid geld zijn?
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden en tips, ik hoop voor iedereen een hele fijne zwangerschap!
Groetjes, Jennifer 

Hallo dames,
Ik meld me ook aan, volgens mijn eigen berekening ben ik 6 mei uitgerekend.
Eerste kindje, vind het heeeeel spannend, vorige week elke dag een test gedaan, gelijk vanaf de eerste dag dat ik ongesteld had moeten worden, ik heb altijd heel veel kramp de dag voordat mijn menstruatie begint en toen dit uitbleef kreeg ik meteen kriebels in m'n buik.....zou het?? En ja hoor, met elke test was het streepje duidelijker!
Heb weinig klachten, een klein beetje lage rugpijn, moet veel plassen en ben snel moe, maar ik mag zeker niet klagen.
Morgen ochtend een afspraak bij de huisarts, ik heb in het verleden (door mijn gastric bypass) bloedarmoede gehad en voel me nu wel goed maar wil toch alles laten checken.
Ik weet ook niet zeker of ik voor de verloskundige hiervoor een indicatie nodig heb?
Ook weet ik niet zo goed waar ik een verloskundige moet kiezen, ik woon namelijk in 2 steden, wel maar ongeveer een halfuur uit elkaar maar zie geen bureau die beide dekt. Ik neig maar de stad waar ik het meeste ben, maar weet eigenlijk wel al dat ik in de andere stad ga willen bevallen (voor zover je dat kan plannen haha)
Vind het trouwens ook echt heel jammer dat je pas rond 10 weken een echo krijgt, ben zo benieuwd of alles wel goed gaat, het gaat zo snel....twijfel om zelf een echo in week 6 te laten maken, of zou dat weggegooid geld zijn?
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden en tips, ik hoop voor iedereen een hele fijne zwangerschap!
Groetjes, Jennifer 

@Joy-Joy: oh wat spannend! Nog even wachten dus.. ik ben nu al wel aan het aftellen eigenlijk. De eerste ontmoeting?.
@ jennifer: ik denk dat je gewoon even met je verloskundige moet overleggen. Bij mij stelde de verloskundige zelf voor om een eerdere (inwendige) echo te doen. Omdat ik vorige maand ben gaan bloeden bij een "gewone" inwendige echo, heb ik gevraagd of het eerst via de buik kon en als dat niet t gewenste resultaat had, dan pas inwendig te doen. Dat was geen probleem! Een heel ander voorbeeld natuurlijk, maar vaak als je het uitlegt is daar wel begrip voor en wordt er met je meegekeken.
@welkomkleintje: leuk he, al die nieuwe namen erbij! Hoe is t met jou?
@nicolle b: ik ging net even neuzen bij nod sept. Maar je had je daar ook aangemeld zag ik.. wat leuk om dan te lezen dat t dan toch verrassend raak is voor je?.
@rak sha: de hormonen helpen zeker niet! Ik heb last van hooikoorts en nu met de hormonen is t helemaal een gekkehuis in mn neus, moet zóveel niezen en snotteren?.
@evbj: die krampen zijn ook moeilijk! Ik snap je helemaal. Maar toch proberen om tegen jezelf te zeggen dat je positief moet blijven, hoe moelijk t ook is. Ik ben nu al aan t kijken voor yoga, ik hoor daar veel goede verhalen over. Ook dat je dan wat zekerder word over jezelf (dat zou fijn zijn!) Tijdens de zwangerschap.
-- hier dus weinig kwaaltjes, waar ik dus weer onrustig van word. Zou t dan allemaal wel in orde zijn, goed door groeien? Zou ik dan straks als t kindje er is juist niet zo goed in mn vel komen zitten omdat ik me nu juist zo goed voel?! Enz. Enz. Dus ook hier maar de rem er op en mezelf streng toespreken. Ik merk wel dat ik alles wat rustiger aan doe?. Ergens gewoon zo van: relaaax! T kan ook over 5 minuten af, ipv 2 minuten. Haha.

@LieveSam nou precies zoals je zegt, je wilt geen kwaaltjes maar het bevestigt ook wel wat haha! Misschien komt alles binnekort ineens, wie weet! En inderdaad vooral nu genieten en positief blijven. Ik heb ook al over yoga nagedacht, ik ga eens speuren wat ze in mijn buurt hebben. En waarschijnlijk wel een bootcamp of iets dergelijks!

Hallo allemaal,
Ten eerste: gefeliciteerd allemaal.?
Gisteren en vanmorgen heb ik positief getest. 
Dit is mijn eerste zwangerschap na mijn miskraam op 29 Januari 2018. Ik ben uiteraard ontzettend blij, maar er hangt ook een dekentje met angst overheen. Heel spannend vind ik het. 26 September heb ik mijn eerst echo. Dan ben ik volgens de bereking 7 weken zwanger.
verwachte bevallingdatum ligt rond de 11 Mei. 
Ik heb tot nu toe nergens last van, behalve dat de zenuwen af en toe door mijn lichaam heen gieren.
liefs

Nicolle B: wat leuk dat we samen van NOD September 2019 naar verwacht 2020 ❤️ Kunnen. 
Heb net even alles terug gelezen, en wat een onzekerheden. Bah wat vervelend voor jullie, ik herken het al te goed. Positief blijven denken, al is dat veel makkelijker gezegd als gedaan. Dat snap ik. 

Lievesam, volgens de dokter is het heel normaal dat ik me zo voel. Ivm nieuwe hormonen enzo. Alles is nieuw en zit te wachten voor een afspraak. Verwacht volgende week.. 

Terug
Bovenaan