Verwacht mei 2020❤️

Wij hebben ook een naam voor onze jongen, zo blij dat ik die naam nu aan kan delen met man en dochter! Omdat we het thuis alleen vaak zeggen moet ik alleen echt oppassen buitenshuis haha.
Ik ben nu al met vlagen een benauwd/hijgend hertje nog meer mensen last van? Kan me niet herinneren dat ik dat bij de vorige zwangerschap ook al bij 17 weken had.. 
Wat zijn de feestdagen trouwens moeilijk als je normaal snel naar rauwe ham/carpaccio/tonijn etc grijpt bij zulke dagen, ben een heel nieuw dieet begonnen haha 

Hahaha heel herkenbaar van die feestdagen. Wij gaan bij een restaurant eten waar ze onwijs lekkere carpaccio hebben en allerlei tapas met Parma ham, sereno ham etc. Het water loopt me in de mond bij alleen het typen al. Maar ja, mag niet. 

jaaaaaaa we krijgen een zoontje. Ons dochtertje krijgt een broertje!!! Echt bizar leuk! Wel 1 probleem... Hadden tot heden alleen namen voor meisjes jongens naam vinde we echr niet haha

Onze 20 weken echo was goed! De kleine man was erg druk waardoor het wat lastig ging allemaal. Maar hij groeit goed en alles zit erop en eraan.
Het hijgen en benauwd zijn herken ik wel. Ik heb dat ook vrij vaak en snel. Ook voel ik mijn hart regelmatig kloppen en soms door heel mijn lijf. Erg naar gevoel..

@ninaapie ik heb met manlief afgesproken dat wanneer ik bevallen ben en weer thuis in ons eigen bed lig ik een buffet aan carpaccio, zalm, filet etc krijg. Bij onze dochter was het eerste wat hij haalde een broodje zalm en filet dus die traditie zetten we voort haha. 
Heb een keer de Vega versie van filet american gehaald maar dat was (voor mij dan) absoluut geen succes.
@xC die hartkloppingen ken ik ook idd, bij mijn 1e zwangerschap had ik dat dagelijks en vond dat soms zo naar/eng.

Heb nu al 1.5 week constante hoofdpijn die maar niet weg wilt, paracetamol helpt niet, frisse neus halen, dutje, massage; van alles geprobeerd maar het gaat maar niet weg. Bloeddruk is goed alleen een zeer hoge pols urine is nog niet gecheckt vond de verloskundige onnodig maar ga maandag toch even op mijn werk een stripje erin doen (werk in de zorg) want iets in me vertrouwt het niet.
Eind deze maand ga ik voor het eerst naar de gyn toe, had geen idee dat daar serieus een wachtlijst voor was is dat bij jullie ook zo?

@xCy wat een goed nieuws! Dinsdag over een week heb ik de 20 weken echo en ik kan echt niet wachten tot we weten wat het wordt en of het gezond is ?. 

aankomende dinsdag wel een extra echo aangevraagd zodat moeder en schoonmoeder mee kunnen en het alweer zo een 7 weken geleden is dat we het voor het laatst hebben gezien. Nu weet ik dat mijn schoonmoeder heel ongeduldig is dus heb haar op het hart gedrukt niet te gaan vragen of vissen naar wat het wordt en ook niet haar eigen bevindingen te delen?. 

dat kortademige herken ik zo erg! Die hartkloppingen trouwens ook. Soms sta ik op mn werk en dan voel ik ineens mn hart heel heftig kloppen en word ik helemaal duizelig zo eng.. al 2x bijna flauw gevallen.

Ik ben vanochtend voor het eerst duizelig geworden en gelijk goed ook pfff. Keihard van de trap gevallen. Direct naar de huisartsen post maar met de kleine is gelukkig alles goed. Ik heb wel zo ongeveer alles gekneusd wat er te kneuzen valt dus zit er nu bij als een soort mummy. Helemaal ingepakt in verband. Sjonge dat was schrikken. Dat wordt verplicht netflixen de komende dagen. 

Terug
Bovenaan